6Jeg holder på min ret
Jeg holder på min ret til at hidse mig op · når du maser din lille ... [...]
Digte
10 år siden
4Intet er glemt
Vi har lagt fjendskabet på hylden. Midlertidigt. Vi er fanget und... [...]
Blandede tekster
11 år siden
1Som i en drøm
"Emily, vi går om tyve minutter," Emily så fra sin bog op på sin ... [...]
Noveller
11 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 12
Beatles · Det er sjovt med Beatles. · Jeg har altid kunnet lide dem, ... [...]
Livshistorier
14 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 11
Bryllupsdagsoverraskelser · Hen mod slutningen af sommerferien har ... [...]
Livshistorier
14 år siden
1Min livshistorie - Kapitel 10
Snob - måske · Jeg er nu engang af den opfattelse at jeg (og sikker... [...]
Livshistorier
16 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 9
Hr. Mortensen og andre nisser · Hvis du nogensinde har set Nisseban... [...]
Livshistorier
16 år siden
0Min livshistorie - Kapitel 8
Eget værelse · Første gang der blev forsøgt med, at jeg skulle have... [...]
Livshistorier
16 år siden

Puls: 5,9

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michala Escherich (f. 1982)

Eget værelse

   Første gang der blev forsøgt med, at jeg skulle have mit eget værelse, har jeg været et sted mellem fire et halvt og fem år... Kan i hvert fald huske, at jeg fik at vide, at når Christina var lidt større, skulle hun ind og bo på værelset sammen med mig. Wee, så var jeg rigtig storesøster og den ældste på værelset...
   Vi havde værelse på hver vores side af gangen ovenpå, mig og Camilla altså, og kunne se lige ind til hinanden når dørene var åbne. Jeg kan huske vi gik og arbejdede med at lægge vores ting på plads, da møblerne først var rykket rundt. Det var et hårdt arbejde, men jeg imponerede virkelig mig selv, da jeg opdagede at jeg havde fået gjort store dele af gulvet fri, så langt troede jeg aldrig jeg ville komme uden hjælp. Jeg kan huske at jeg ved denne opdagelse lænede mig op ad dørkarmen med et (lidt for påtaget) udmattet udtryk i ansigtet, alt i alt godt tilfreds med mig selv. Camilla var naturligvis nået meget længere, men hun var jo også Camilla.

Det var spændende at have sit eget værelse, og selv om jeg var en smule nervøs, glædede jeg mig til at prøve at sove alene... Men ak, da det først var blevet aften, og tid til at sove, godnathistorien var læst, gik det op for mig, at det ikke var nær så skægt, som jeg havde forestillet mig... Jeg kan huske jeg lå og græd, og det var endnu værre at tænke på at det ikke bare drejede sig om en enkelt nat, men bare var sådan det skulle være. Det endte med at Camilla kom ind og lå sammen med mig, og efterfølgende blev der vist nok rykket om igen, så vi sov i samme værelse som vi altid havde gjort.

Næste gang vi forsøgte, eller i hvert fald så vidt jeg husker, var jeg en del ældre (9-10 år), og skulle da også endnu dele værelse med Christina. Det var samme værelsefordeling som sidst, altså, når dørene var åbne kunne vi se ind til hinanden, og det passede sådan, at hvis Camilla lagde sit hoved i fodenden af sengen kunne vi også se på hinanden når vi skulle sove...
   Mener at det jeg nu vil fortælle skete en af de allerførste nætter vi sov sådan, men mener også, at det var ved begyndelsen af sommerferien, enten var de to ting sammenfaldende eller også blander jeg dem bare sammen. Det er også lige meget, kan bare huske, at vi lå og smed sedler ind til hinanden mens vi lå i sengen, men vi kunne ikke rigtig kaste dem langt nok, så vi blev ved med at rende op af sengen og samle hinandens sedler op. Vi fandt vist nok ud af, at det var nemmere hvis man pakkede noget ind i sedlen. Om det var derfor Camilla fik ideen at ’sende’ mig en pakke med noget hjemmelavet chokolade-agtigt noget, som hun vist havde lavet/fået i skolen samme dag, ved jeg ikke, men jeg vil tro det er meget sandsynligt. I hvert fald faldt det ud af pakken da den landede med en lidt høj lyd, men godt smagte det. Jeg mener jeg tænkte, da den landede, at mine forældre nok hørte det, så de må jo have siddet inde i stuen, men der kom ingen reaktion.
   Hehe, og så lå jeg bare og spiste chokolade efter jeg havde børstet tænder...

Men det har nu altid været hyggeligt at dele værelse, og vi har da også efterfølgende af egen vilje sovet hos hinanden mange gange...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/09-2007 15:17 af Michala Escherich (Machula T.) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 600 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.