12 x december
Min kalender siger november. · Men for butikkerne er det allerede d... [...]
Digte
10 år siden
0Mord
Der fandes engang en by, der hed Mord. Det ville ikke nytte noget... [...]
Kortprosa
10 år siden
2De mekaniske undskyldninger
Undskyld, undskyld og undskyld. · Ordet kom tre gange i et rap og b... [...]
Digte
10 år siden
2Klatten
Der ligger en klat på jorden og jeg ved ikke hvorfor. Den er hvid... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Lillegaard Larsen (f. 1985)
På en tilfældig gyde i en ukendt by genopstod eventyreren Vinge fra de døde, ligesom Fugl Føniks. Vinge blev genskabt af en ukendt kraft, som han selv ikke havde kendskab til. Han lignede sig selv igen, som han gjorde sidste gang, inden han blev myrdet. Han huskede intet af, hvad der skete med ham. Intet kom til ham i hans tanker som en serie af flashbacks. Han var totalt blank. Han følte sig noget mærkelig ovenpå sin genskabelsesproces. En smule groggy og usikker på benene. Han så sig omkring og var forvirret over de omgivelser, han nu var i. For ham var det som om, at han var landet på en anden planet. Han spredte sine vinger og skulle til at flyve, indtil nogle banditter kom forbi. De havde pengesække i deres hænder og så ikke venlige ud. De var tvillinger, men Vinge troede at han så dobbelt. De så ham og stoppede op. De trak deres pistoler frem og ville uden tvivl skyde Vinge.
   "Af banen, superhelt!" sagde den ene tvilling.
   "Ja, flyt dig!" sagde den anden tvilling.
   "Hvem er I og hvor er jeg" sagde en meget forvirret Vinge.
   Tvillingerne så selv forvirret ud.
   "Nu ingen sjove numre, Wing-Man!" sagde den ene tvilling.
   "Wing-Man?" sagde Vinge. "Mit navn er Vinge."
   "Luk røven, Wing-Man!" sagde den anden tvilling, som uden varsel skød Vinge lige midt i mellem øjnene! Vinge faldt til jorden. Endnu engang var han død.
   "Sagde jeg noget om at skyde ham?" spurgte den ene tvilling sin bror.
   "Næ." svarede den anden tvilling.
   "Nå, fuck det!" sagde den ene tvilling. "Vi smutter nu! Godt ramt for resten!"
   "Tak, brormand!" sagde den anden tvilling. De smuttede. Noget tid senere kom den sande Wing-Man forbi, som næsten lignede Vinge på en prik.
   Han så liget af Vinge og sagde:
   "Shit! Han ligner sgu mig!"
Forfatterbemærkninger
Denne historie er en slags forsættelse til min historie En kort konfrontation. Læs den før I læser denne her historie.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/06-2012 15:38 af Michael Lillegaard Larsen (motana) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 305 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.