4Hudløs
Nogle dage er man på toppen af verden; andre dage ligesom helt hu... [...]
Blandede tekster
11 år siden
7Du forsvandt
Du forsvandt, snøfter hun gennem tårer. Med ryggen mod vinduet, o... [...]
Blandede tekster
11 år siden
5Kun en tåbe ...
Han ved godt selv, · han er til grin. · Men den, der ler sidst, · ler s... [...]
Digte
11 år siden
4Når jeg bli'r stor ..
Nogle gange tager jeg mig selv i at tænke, at 'det her er altså i... [...]
Klummen
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Line Find-Andersen (f. 1981)
Du forsvandt, snøfter hun gennem tårer. Med ryggen mod vinduet, og morgenens klare lys, (ihærdigt penetrerende den lette dis), der giver hende falsk glorie. Det våde tøj, der lægger som en ekstra hud om hans krop, damper og dugger lejlighedens vinduer. Du forsvandt, kommer det igen, mens trætheden tynger ham mod de hvidmalede gulvflader. Han kigger på kommoden med de åbne skuffer, lette beklædningsstykker ud over kanten, som en tunge fra et mørkt gab. Det kan ikke blive ved sådan, med trusler og mistænksomhed. Ryggen, der vender mod ham, selv i søvnen utilnærmelig. Computerskærmen, der er opslået, hans mailkonto, der blinker på skærmen og den dårlige samvittighed, selvom han intet har gjort. Hendes tårer, der trækker øjnenes sorte maling ned ad kinderne, får vipperne til at klæbe mod den sarte hud. I sommer var tingene for en tid i orden. Der var smil og glæde og forelskelse og hede kys med smag af vilde bær. Der var gåture på stranden, og dig og mig og vi to, og hendes forældre, der smilede og hviskede om bryllup og små fødders trippen. Så kommer efteråret med blade, der klæber mod lejlighedens punkterede ruder. Med mælken, der bliver sur i køleskabet, æblerne på bordet, som de plukkede en i weekend i plantagen, der gærer i deres kurv. Bøger, tøj og læbestifter hevet op af skuffer, smækket i en taske, og elevatoren, der kører op og op, indtil hun fortryder og alligevel ikke går. Du forsvandt, siger hun tredje gang og venter på hans svar, men hvad skal han sige? Ja, du forsvandt ...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/08-2012 16:49 af Line Find-Andersen (ALFen) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 259 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.