12 x december
Min kalender siger november. · Men for butikkerne er det allerede d... [...]
Digte
10 år siden
0Mord
Der fandes engang en by, der hed Mord. Det ville ikke nytte noget... [...]
Kortprosa
10 år siden
2De mekaniske undskyldninger
Undskyld, undskyld og undskyld. · Ordet kom tre gange i et rap og b... [...]
Digte
10 år siden
2Klatten
Der ligger en klat på jorden og jeg ved ikke hvorfor. Den er hvid... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Lillegaard Larsen (f. 1985)
Mange krige ender tit i et voldsomt blodbad.
Men jeg har aldrig set det ende på den måde i en foldboldkamp. En fodboldkamp!
Jeg troede bare ikke mine egne øjne. Det skete på en tilfældig lørdag eftermiddag. Jeg skulle dække en fodboldkamp for en lokal avis. Fodboldklubberne Flækkerup og Rullerup skulle have deres store opgør den dag. Der var en manisk stemning blandt klubbernes vilde fans. De råbte: "Vi vil se blod!"
De blev med at råbe sådan der, lige indtil kampen startede. Allerede fra starten af kampen, skete der noget voldsomt. En Flækkerup-spiller hev øjnene ud på sin modstander. Jeg var i chok.
Den meningsløse handling satte tonen for hele kampen. Spillerne gik løs på hinanden som en flok blodtørstige krigere. Den grønne foldboldbane blev farvet rødt af alle de spilleres blod. Utallige lemmer lå spredt rundt omkring på fodboldbanen. Fansene gik amok over blodbadet. De var begejstret for hvad de så. Jeg var tvivl om hvad der foruroligede mig mest. Volden eller de sindssyge fans? Jeg er stadigvæk i tvivl.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/10-2012 19:51 af Michael Lillegaard Larsen (motana) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.