Der var engang en kat, der hed Nuller.



1Den lille pige i troldetræskoven
Der var engang en lille pige der boede under et troldetræ. · Hun va... [...]
Eventyr og fabler
11 år siden
3En virkelig historie om min oldemors ånd
Jeg var lige flyttet ind i min oldemors lejlighed sammen med min ... [...]
Blandede tekster
20 år siden
1Lille Tårer
Lille Tårer. · Tåren, · Der ramte min kind. · Lille Tårer. · Tåren, · Trill... [...]
Digte
20 år siden
0Telefonen ringer
Telefonen ringer. · Ringet er fra dig. · Telefonen ringer. · Du ringer,... [...]
Digte
20 år siden
0Sodavand
Sodavand. · Kan bruse. · Sodavand. · Kan smage sjovt. · Sodavand. · Har for... [...]
Digte
20 år siden
1Mænds lidenskab
Tom ville dagen blive og ulidelig natten. · Goldhed og tristhed vil... [...]
Digte
20 år siden
0Hånden
Tommelfinger er en tommelfinger. · Pegefingeren kan du pege med. · La... [...]
Digte
20 år siden
0Krabben
Krabber kan være store og små. · Krabber har klosakse. · Krabber kan ... [...]
Digte
20 år siden
0Tårer på mine kinder
Tårer på mine kinder. · Jeg græder. · Fordi jeg har mistede dig. · Du f... [...]
Digte
20 år siden
0En god ven
En god ven. · Er en man kan stole på. · En god ven. · Kan man tale fort... [...]
Digte
20 år siden
0Slangen i paradiset
Slangen i paradiset. · Paradiset er edens have. · Haven hvor der er e... [...]
Digte
20 år siden
0Mørket
Mørket. · Mørket sænker sig. · Sænker sig bag dig. · Mørket. · Ser kun sk... [...]
Digte
20 år siden
2Urtehaven
Urtehaven. · Står der radiser. · Urtehaven. · Står der purløg. · Urtehave... [...]
Digte
20 år siden
0En tur på det blå hav
En lille krabbekutter sejlede en morgen ud fra en lille havn. Kra... [...]
Godnathistorier
20 år siden
0Lyset for enden af tunnelen
Lyset for enden af tunnelen. · Står der en lille engel. · Lyset for e... [...]
Digte
20 år siden
0Blomstenskrone
Blomstenskrone. · Bladene springer ud. · Blomstenskrone. · Blomsten plu... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tina Svenningsen (f. 1974)
Der var engang en kat, der hed Nuller.
   Han er meget nysgerrig efter at kunne udforske verden. Han er sort og har en hvid plet på sit bryst mellem sine forben. Han har boet, sammen med 4 søskende og sin mor. Han blev solgt til en ung pige, som havde ønsket sig en kat i langtid, og hun var lige flyttet hjemmefra.
   Da Nuller var ved at vænne sig til sit nye hjem og sin ejer, kunne Nuller rigtig slappe af, for han havde det som en blomme i et æg.
   Han fik et kradsetræ, en kattebakke og en kattekurv, han kunne være i, når han skulle hvile sig. Han ville også gerne lege med vand, men kun på sine poter. Hvis han fik det på hele kroppen blev han sur, for det kunne han ikke lide.
   Han kunne godt lide at udforske verden ude for, fordi der var en masse spændene ting derude. Når han var ude at gå tur med sin ejer, havde han kattesele på, for han er jo en indekat. En dag han var ude at gå med sin ejer, så han en anden kat og den var meget større end ham, så han blev forskrækket og skyndte sig at springe op i det nærmest træ der var.
   Den anden kat var en Garfield-kat og den var 2 gang større end ham, så han blev bange.
   Måske tænkte Nuller, at ham skulle han ikke nyde noget af og derfor han sprang op i træet.
   En dag da Nuller skulle havde mad, kunne hans ejer ikke finde ham, men kunne høre en plaskende lyd ude fra badeværelset, og der var Nuller i gang med at vaske forpoter i wc'et, fordi hans ejer havde glemt at slå wc-brættet ned.
   Så det var ikke så godt, så ejeren måtte til at gøre noget Nuller ikke kunne lide, det var at vaske hans poter med sæbe.
   Nuller strittede meget i mod, for det ville han ikke havde, at hans ejer gjorde ved ham. Da det var gjort, var han så sur, at han ikke ville snakke med sin ejer bagefter, og det var lidt træls.
   Om aftenen kom der gæster og dem kendte Nuller ikke, så han gemte sig under sengen, for han skulle lige se dem an først.
   Da han havde ligget under sengen et stykke tid, kom han frem og hilste pænt på gæsterne, og de begyndte at kæle med ham, og det syntes Nuller var meget dejligt. Han elskede at blive kløet på sin mave og imellem sine ører.
   En dag hvor Nullers ejer og hendes kæreste skulle ud og handle kunne de ikke finde ham. Inden de skulle ud og handle, skulle ejerens kæreste lige havde noget mælk fra køleskabet, og der havde Nuller lige fået øje på en dåse kattemad inde i køleskabet, og da ejerens kæreste lukkede køleskabet var Nuller smuttet derind.
   Så begyndte de at lede alle mulige steder, men de kunne ikke finde ham.
   Pludseligt hørte de en svag miaven fra køleskabet, og de skyndte sig at lukke det op og der sad Nuller og guffede kattemad i sig.
   Da Nuller fik øje på sin ejer, skyndte han sig ud af køleskabet og hen under sengen, for han ville ikke havde skæld-ud, og det fik han heller ikke, for ejerens kæreste kunne jo havde kigget sig for inden han lukkede køleskabet.
   En aften, da ejerens kæreste skulle sove ude ved dem, ville Nuller ikke flytte sig fra den ene hovedpude, for det var hans og ikke ejernes kærestes, for når kæresten ikke var der, sov Nuller på den. Nuller ville ikke opgive den hovedpude så let. Så de måtte slås med ham,
   og nogen gange vandt han. Engang havde ejerens kæreste ligget og vrikkede med sine tæer og det kunne Nuller ikke stå for, så han kom på fuld firspring hen over gulvet og op på sengen, og bed ejerens kæreste lige i hans storetå, og Nuller begyndte og gnaske i den.
   Det syntes ejerens kæreste ikke var sjovt, for det gjorde meget ondt, måske var det en slags hævn, fordi han var kommet til at lukke Nuller ind i køleskabet, måske.
   Nuller er en meget kælende kat, og han fik næsten altid sin vilje, undtagen hvis han havde lavet noget skidt. F.eks. at vælte en potteplante på gulvet fra vindueskarmen. Vindueskarmen var et af hans yndlingssteder, fordi der kunne han se ned i baghaven og på alle fuglene og andre katte der kom forbi.
   Nuller var en fræk kat. Han kunne finde på at tygge på nogle sko der stod ude i gangen i lejligheden, og det kunne gæsterne ikke altid lide, for nogen gange bed han hul og det fik han skæld-ud for. Og så viste han godt, at han havde gjort noget forkert.
   En dag hvor hans ejer og hendes kæreste var gået i bad, havde de glemt at lukke døren ud til badeværelset og så, så Nuller sit snit til at smutte derud, for han ville også havde badet sine poter. Så da ejeren skulle til at tørre sig, skulle hendes kæreste lige drille Nuller, med at sprøjte vand på ham. Det blev Nuller sur over og sprang op af sin ejer og satte alle sine klør i det ene lår på ejeren.
   Så ejeren måtte trække hver en klo ud af låret, og sætte Nuller ned på gulvet igen.
   Blodet rendte ned af låret og det ville ikke stoppe lige med det samme.
   Ejeren skældte sin kæreste ud med store bogstaver.
   Da ejeren og hendes kæreste havde tørret sig, gik de ind i stue/soveværelset, og der sad Nuller og kiggede ned i gulvet fra sengen. Som om han godt vidste, at han havde gjort noget forkert, for da ejeren satte sig ned på sengen, kom han over til sin ejer og begyndte at gnubbe sig op af hende. Det var som om at Nuller ville sige undskyld til hende for det han havde gjort ved hende. Så senere hen på aftenen kom der en gæst, som Nuller elskede at kæle sig op af. Det var en af hans gode venner, som elskede at klø ham på maven. Og han kom nogle gange med nogle godbider til Nuller, og det var Nuller helt vild med. Nuller fik tørkost, kattemad og nogen gange nogle rugbrødstykker med leverpostej og nogen gange rester efter sin ejer, som hun havde lavet til aftensmad.
   Men så en dag skulle Nuller afleveres på et dyrepension, fordi hans ejer skulle flytte og der kunne han ikke komme med.
   Det var svært, for hans ejer havde haft ham i ca. 2 år.
   Da han kom ud på dyrepension, ville en god familie gerne have ham for han så, så sød ud at de tog ham med samme dag, for de havde lige fået aflivet deres gamle kat og så vil de gerne havde en ny, og det blev så Nuller.
   Nullers gamle ejer græd i mange dage efter at hun var kommet af med ham, for hun elskede ham så højt. Han lever nu ude på en stor gård, og der har han det godt. Han er nu blevet en inde- og udekat.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/03-2003 08:22 af Tina Svenningsen (bamse) og er kategoriseret under Godnathistorier.
Teksten er på 1189 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.