Hold mig i hjertet for en...
Kasper Lund ...
Clairvoyant Medie
Sylvia Ebbes...
10 år siden
Dagen tiltaget med 32 min...
Hanna Fink (...
Åh ja mere det føles så g...
Maria jayash...
10 måneder, 25 dage siden
Flæskesteg og brækkede ri...
9 år siden
Et lille hjerte krydser m...
ingelnielsen
Juleferie :)
Michala Esch...
14 år siden
11 dag på fyldepinden og ...
Gaffa Brandt
11 år siden
Længe siden - update <...
RachelBlack
Roligt forelsket..
Sophie Hatte...
The last soppetur
Advarselsbokse og hulahop...
Victoria Wan...
En regnfuld og blæsende n...
Michala Esch...
Salomon
Højskoleophold
Hanna Fink (...
Der bliver snart stille :...
Kellany Bram...
11 år siden
Julefrokost med at par sm...
Carsten Cede...
Kender I det?
Jeg har en plan
6 år siden
Da Mikkel på en måde fik ...
8 år siden
Dagen er tiltaget med 4 t...
9 år siden
Eksamensangst og mit nyes...
Merida Dunbr...
5 år siden
Det åbne øjeblik - Kasper...
Kasper Lund ...
Glædelig Jul til alle
Poul Brasch ...
8 år siden
1 ex er det værste, men 3...
Martin Micha...
4 år siden
Lykkedes at ride igennem ...
Regitze Møbi...
9 år siden
Omvendt ordstilling og te...
David Hansen...
Om sorgen...og post-weddi...
Sylvia Ebbes...
10 år siden
Dag nr. 5 på fyldepinden....
Gaffa Brandt
denblaahund
Jeg googler
10 år siden
Det fandme typisk, med de...
Racuelle Hei...
Stine og mormor.
Ruth Christe...
7 år siden
Jaja... nu er jeg snart færdig med min slaviske gennemgang af Bornholmsferien... Kan bare godt lide at huske det hele en ekstra gang, ved lie at skrive det ned i ugen efter. Selvom det slet ikke giver det samme billede som det havde gjort, hvis jeg havde holdt min halve times dagbogskrivning hver dag.

Torsdag var det mine forældres bryllupsdag 32 år (mener jeg). Så vi havde da også en lille bryllupsgave til dem. Og det havde Lucas også. Han har endelig i ferien færdiggjort sit maleri fra Mio min Mio (han begyndte i februar). Så det skulle de da lige have :)
Vi skulle forbi med alle fadene og skålene Hos Truberg, så de skulle jo lige vaskes op engang i opvaskemaskinen. Det ventede vi så faktisk ret lang tid på, og klokken var næsten 12 før vi kom afsted på dagens udflugt: En tur til Stavehøl, og nogle af os skulle så videre til Middelaldercentret. Stavehøl forlod vi så ca ½ time efter vi var ankommet, på trods af at det var et dejligt sted, med masser af dyreliv (i hvert fald fisk). Kan godt se, at det måske ikke var i alles interesse at kigge efter dyr, og at de andre mest var kommet for at se vandfaldet, der (sikkert pga. for meget tørvejr) ikke var at finde...
Og kan også godt se, at skulle vi nå at få glæde af middelaldercentret inden lukketid, var det ved at være tid. MEn altså! Havde vi bare haft vores egen bil med, kunne vi have gjort som vi havde lyst til, men vi vare bare så afhængige af at blive transporteret.
Middelaldercentret var superhyggeligt... Men vi kom også der lidt sent. Mange af begivenhederne var afviklet, og det var mest at gå rundt og kigge. Bueskydning fik vi da prøvet :) Og vi var så seje!
For første dag, kørte vi ikke hjem og tog på stranden, men tog i stedet bare hjem til en tidlig aftensmad, der stod på rester. Drengene (undtagen min far) tog ud og spillede lidt minigolf igen, og vi piger (selv Balto - der jo viste sig slet ikke at være en dreng alligevel) tog et smut til Snogebæk og kiggede i Pernille Bülow butikken - igen, og vi fandt nogle fine ting. (Helene der havde fået lidt flere lommepenge af mormor og morfar i mellemtiden købte et grønt glas, som er hendes yndlingsglas (i hvert fald lige for tiden)).
Vi kom hjem igen og vækkede morfar (det var derfor han ikke ville være alene hjemme med Balto), og Helene og jeg begyndte et spil Yatzy med mormor og morfar. Drengene kom hjem, og Lucas ville også være med. Vi havde talt om (netop da vi droppede strandturen) at vi ville bruge aftenen på nogle afalle de brætspil vi havde taget med (torsdag bliver man jo pludselig opmærksom på at der kun er i aften og imorgen aften tilbage). Men Yatzy tager længee tid end jeg husker det, og før vi var færdige var klokken blevet mange og Camilla næsten faldet i søvn over 'Ego' som hun ellers havde gjort klar til spil. Vi skulle lige tale om morgendagen. Sidste hele dag på Bornholm. Og så koksede det bare i hovedet på mig. Frustrationer over at være afhængig af alle andres biler (Vi kunn jo ikke engang bare stuve os sammen på bagsædet i én bil - os fire) Bo ville gerne tilbage til Stavehøl, denne gang med fiskenet og spand. JEg ville gerne med, men ville også gerne med til Ekkodalen med børnene som de var blevet lovet, og Lucas ville gerne se den sidste rundkirke og ARGH!! Og samtidig er jeg bare ikke god til for mange mennesker i for lang tid ad gangen. Mit hovede holder ikke til det! Og var træt af at komme sent ud af døren og ingen aften have tilbage efter aftensmaden til spil og småhygge. Vi blev enige om at tage sammen ud til Ekkodalen, og så ville mine forældre sætte mig og Bo og Helene af ved Stavehøl, og tage Lucas med til en Rundkirke (han kunne ikke få nok - Helene derimod fik vist mere end rigeligt af den første).
Bo og jeg gik en tur op og ned ad vejen da alle andre var gået til ro, og planlagde at stå tidligt op og være effektive, så vi kunne være ude af døren allerede ved 9-tiden. Det lykkedes også - næsten.
Fredag kom vi i hvert fald tidligere afsted end de andre dage. Og det selvom det var min fars fødselsdag og vi skulle nå gaver og fødselsdagsvækning. Camilla og Jan tog til Neksø, og vi andre kørte til Ekkodalen og råbte lidt blandt en masse andre 'idioter', mens et par langhornede køer gik og gloede på os, som om vi var åndsvage... Og tjah - kan godt give dem lidt ret ;)
Så blev Bo og Helene og jeg sat af ved Stavehøl, og Lucas skullle som sagt med ud og se rundkirke. Vi havde nogle rigtig hyggelige timer, og så nogle store fisk til at begynde med som dog på magisk vis gemte sig fuldstændigi hvad der lignede en blindgyde. 'Vi' (læs: Bo) fik fanget 5-6 små fisk, som vi tog et par billeder af. Pludselig kalder Bo på mig, jeg tror han igen har fået øje på en af de store fisk, men nej det er 'en fisker'. Først da han siger det får jeg et billede af en fisker i store grønne vaders og en stor grøn fiskerhat - men nej, tænker jeg alligevel, og i samme øjeblik ser jeg den: En lille ilder-lignende ting, der vist nok var en mink. Hold kæft hvor var den kær! Super nysgerrig og ikke spor bange for os, kom tæt på op til flere gange. Tror faktisk den ville blære sig lidt for os, for da vi et par gange nysgerrigt havde kigget på at den fangede og gnaskede i et par små fisk, sprang den over hvor vi før havde set de store fisk, og jog dem frem af deres skjul. Den dykkede under vandet efter dem, selvom de var hurtigere end den, og selv hvis det lykkedes den at fange én, ville den ikke kunne spise en fisk der var ligeså stor som den selv (det tror jeg da ikke). Midt under jagten stoppede den op, lige der hvor jeg stod og så ivrigt på, den stak hovedet op og kiggede på mig som sagde den "Så du det godt?", og så fortsatte jagten.
Efter ca 20 min. blev den vist træt af os, og løb væk. Vi gik videre ind i skoven, og fandt en dejlig sted at spise frokost, og nød naturen. På vej tilbage mod parkeringspladsen, kiggede vi igen efter vores mink-ven, i nærheden af dens hule. Men vi fandt den ikke. Oppe ved parkeringspladsen nåede vi at kaste lidt frisbee, og flette en korn krans før vi blev samlet op igen. Tog ud forbi og handlede på vejen hjem, og købte en dvd til ungerne, så dew havde noget at trække sig tilbage med, når alle vi andre endnu engang skulle være voksenkedelige til fødselsdagsmiddag.
Så mødtes vi med de andre på Dueodde strand, og mine forældre kørte hjem til sommerhuset for at gøre klar til aftenen. Drengene (undtagen Lucas) brød op efter 40 minutter ca for at nå lidt disc-golf, og vi piger brød også hurtigt op derefter for at nå hjem i bad og hjælpe lidt til.
Det vr en hyggelig sidste aften. MEn vi var alle trætte, og havde vist alle haft en idé om at vi ville være nået længere med pakning end vi var.
Lørdag stod vi tidligt op og pakkede og gjorde ved. Heldigvis var rengøring betalt, så vi skulle kun tænke på vores egne ting :)
Klokken lidt over 10 kørte vi med propfulde biler, og startede med at se på loppemarked i Snogebæk. Helene forelskede sig i nogle støvler, og de kostede også kun 30 kroner, så femte gang hun vendte tilbage til dem, købte jeg dem til hende. Hun skal jo også snart bruge støvler.
Så gik turen til Rønne, hvor vi havde ca 1½ time før vi skulle til færgen. Og der i Rønne mødte vi sørme Laura fra Helenes børnehave, med sin storebror og sine forældre. De skulle med samme færge som os. Pludselig var en 6-timers tur ikke så lang. De fór rundt i samtlige seks timer.
Færgen var overfyldt, og Camilla der havde væet første kvide inde for at reservere plads til os alle, havde opgivet at finde noget godt, og tog en sofa i en mellemgang, hvor der var plads til at ca halvdelen af os kunne sidde ned (Christina og Kasper tog igen turen over Sverige). Men så blev der pludselig sagt at kabinerne ovenpå blev taget i brug til siddepladser, og Camille skyndte sig op og fik en til os. Det var faktisk rigtig lækkert, pludselig havde man mere privatliv, og eget toilet :) Og ungerne rendte bare frem og tilbage og legede mellem de to familier, og løb af og til ned og så tegnefilm.
Jeg havde lavet en aftale om at de ikke måtte gå ned uden at give besked først. det glemte de flere gange. Da der var ca en time til vi skulle være i havn i følge planenløb de endnu engang forbi døren alle 4. Ingen besked. Jeg skyndte mig efter dem. De løb ud, og ned på det andet dæk. Jeg skyndte mig efter. Laura kunne ikke helt følge med, og da jeg stod og talte med hende, siger de pludselig over højttaleren at vi er i havn om ti minutter (De kunne måske godt have varslet lidt tidligere) og at alle skulle gå til deres biler. Jeg sagde til Laura hun skulle gå op til sine forældre, og skyndte mig efter de andre tre. Fandte dem i den anden ende af færgen, og fik dem med op, og skyndte mig så ind og pakke alt mit sammen. På gangen møder vi Lauras forældre og bror, der ikke kan finde Laura. FUCK!! Fortalte hvor jeg så hende og hvad jeg sagde, men måtte selv holde styr på Lucas og Helene, der var i færd med at møvre sig ind foran alle andre. Jan gik med Faren for at lede, og hun havde heldigvis stået lige hvor jeg havde set hende næsten. Hun kunne ikke få døren op selv og kunne ikke komme ind... Stakkels pige. Men alle nåede heldigvis det hele...

Det var Bornholm!!

Nu er vores campingtur udskudt til imorgen. Godt nok ser vejret torsdag stadig ikke fantastisk ud, men onsdag skulle det være fint nok :)

ÅH! Synes min ferie er gået så hurtigt!!
Jeg orker ikke at skulle tilbage til børnehaven allerede på mandag. Vil ikke være i børnehave mere, er træt af det selv om jeg har de edste kår i den børnehave jeg er i, men ved heller ikke hvad jeg så skal... SUK!
Føler mig lidt rastløs og desperat indeni over den dér daglige trommerum, både i børnehaven men i højere grad herhjemme. Er så træt og når aldrig hvad jeg kunne tænke mig at bruge min fritid på... IIH!
Der må snart ske noget andet!

Michala

Skriv kommentar

Dagbogsindlægget Bornholm 3 er publiceret 05/08-2008 11:18 af Michala Escherich (Machula T.).

Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.