Dronningmølle, og der er kun weekenden igen

Tørret frugt og gamle und...
Carsten Cede...
Tegning
Jette Peters...
Kære natbog (VII)
9 år siden
Aftengalde, og The rollin...
8 år siden
Jeg skrev en tekst jeg sk...
Regitze Møbi...
9 år siden
Og tænk engang, jeg flytt...
spinosi
Morten Aske ...
Hun fik Cohen forærende
7 år siden
Husk at drømme en drøm i ...
Camilla Rasm...
Glansbilledemennesker - K...
8 år siden
Hvorfor er jeg så ensom?
Neola
3 år siden
ser, lytter og styrer
Sune Yttesen...
6 år siden
Min vingeskudte wingman
Flickarocks
9 år siden
Belvedere, #momlife & mis...
Racuelle Hei...
Fødselsdagsgave
Hanna Fink (...
I'm not perfect and I kno...
MysteriousGi...
Regitze Møbi...
Udstillingen
11 år siden
Livet, døden og kærlighed...
Ace Burridge...
Flæskesteg og brækkede ri...
9 år siden
Mit sidste farvel til mor
Jønsse
Sønderborg ugeavis ultimo...
Martin Micha...
4 år siden
Onsdag - dagen profilen h...
Annabell Nie...
10 år siden
Dagen tiltaget med 49 min...
9 år siden
Spoken Word Festival 2014...
Kenneth N. C...
P's liv, en skriveproces ...
Camilla Rasm...
Længe oppe.. :-)
RachelBlack
Vi havde en dejlig campingtur til Dronningmølle campingplads :)
Ungerne var fyr og flamme fra morgenstunden og kunne ikke komme hurtigt nok ud ad døren. Kan selv huske den fornemmelse fra da jeg var barn - det spændende ved at skulle sove i telt - et lille tæt rum, med ommelygter og tæt på hinanden, insekter og puslelyde kan høres på den anden side, og regnen der blidt (forhåbentligt blidt!) trommer på den anden side.
Tror aldrig jeg rent faktisk har sovet i telt som barn. Vi havde et telt i baghaven adskillige somre, men sov der vist aldrig om natten...
Og var vild med "De 5"-bøgerne, hvor de jo nærmest ikke bestilte andet end at sove i telt :)

Nå, men altså klokken kvart over 10 var vi klar og parate til at tage afsted, og Bo havde udskrevet en ruteplan og nærstuderet den på Danmarks-kortet (som vi havde lånt af hans far, der var til aftensmad aftenen før). Vi kørte og fandt vej uden problemer, og kl. 12 var teltet slået op, og vi var klar til at gå en rundte på campingpladsen (udpege toilet og kendetegn der kunne lede tilbage til vores teltplads skulle 'man' fare vild) og spiste så vores medbragte frokost.
Så gik vi en tur til stranden. Første indtryk var ikke videre fantastisk. Som vi gik dér og kiggede på al den tang, der voksede i mængder derude, og håbede på at det så bedre ud længere fremme, hvor en 10-15 familier/par havde slået sig ned på tæpper, fik vi øje på et dødt dyr. Altså et stort dyr, større end vores katte. Det var ikke til at se hvilket dyr det var, da det havde et stort hul i siden var mere eller mindre råddent over hele kroppen, og dækket af fluer.
Men der var faktisk udmærket. Der var (tilsyneladende) blevet ryddet for det værste tang, og ingen døde dyr. Så vi fjollede lidt rundt i vandet.
På trods af at solen var gået permanent bag en sky på det tidspunkt, og vandet føltes iskoldt, kom jeg faktisk helt i. Jeg plejer at være sådan en kylling. Er mega stolt :D

På vej tilbage til campingpladsen, stoppede vi lige forbi en sø der var markeret på vores udleverede kort, som et fiskested, med vores net og spand. Men det var ikke til at fange noget, vi kunne ikke komme langt nok ud. Dog fangede vi en svanes opmærksomhed (En svane, der skuffet svømmede væk igen, da den blev klar over vi ikke havde noget at fodre den med).
Så læssede vi af hjemme i teltet, ungerne legede lidt på legepladsen, og vi spillede lidt minigolf, hvorefter vi sultne gik efter tidlig aftensmad (klokken var kun 16:40).
På vejen faldt jeg lige over lidt børnetøj til halv pris :)

Vi fandt det hyggeligste sted at spise: En udestue, med 'sofa-bænke' og masser af puder og tæpper fordelt på stolene, som man kunne hygge sig under, skulle man blive kold. Og så var der en isbod med gammeldags is og softice.
Helene var virkelig træt, og var nær faldet i søvn ved bordet, men da vi kom tilbage til campingpladsen ved halv 7-tiden fik hun et nyt energiskud ved synes af tramboliner, tovbane og hoppepude. De fik en god ven, Niklas, som de legede med til han skulle spise. Og Bo og jeg løste kryds-og-tværs. Klokken 9 kaldte vi dem ind til ostepops og Uno-spil, og så børstede vi tænder og puttede.
Næste morgen spiste vi morgenmad (Bo havde handlet hos købmanden mens vi andre gik i forvejen hjem fra restaurenten). Men ikke så snart hvde vi skåret den første rosinbolle over før det vrimlede med hveps, der satte sig på vores mad, læber, hænder og glas. Det var til at blive sindsyg af, normalt er jeg meget overbærende overfor dyr, og hader at se folk gå rundt og slå stakkels forsvarsløse fluer ihjel, men de her hveps... Hvis blikke kunne dræbe, var de alle brændt op på stedet!!!
Det var umuligt at nyde vores mad :(
Ungerne legede med Niklas igen, og Bo og jeg pakkede vores ting og teltet sammen.
Vi havde stadig to timer til check ud, og brugte tiden på lidt bordtennis, og mere leg på tovbanen.
Derefter var planen, at køre til Gilleleje strand, der er den strand jeg som barn er kommet mest på. Vi hyggede os dejligt i omkring 3 timer, og kørte så videre til havnen, hvor vi, da jeg var barn, altid sluttede af med at gå en tur og få en fiskefrikadelle hver. Den tradition måtte vi da også lige holde :)

Så gik turen hjem, med et par trætte børn. Vi selv var også ganske trætte. Bo havde en aftale om at spille lidt disc-golf med sin far, og kom knap hjem før han var afsted igen. Lucas faldt omkuld foran fjernsynet, og Helene legede 20 minutter henne hos Matias (genbo-drengen), før hun kom tilbage for at hente tegnepapir, hun var på vej ud af døren, da hun udbrød, at hun var for træt til at gå over og lege igen...
Så så vi "Verdens rigeste pige" og spiste aftensmad.

I dag var fællesbilledet til min mor endelig færdigt hos fotohandleren og vi kørte alle tre til mine forældre for at være med til at give det. Det var blevet rigtig fint (Vi havde lige fået rykket et par ansigter fra andre billeder, så vi alle smilede og så på kameraet).

Klokken er blevet mange, og jeg har netop lagt sidste hånd på mit kunstværk af en ønskeliste (har jo snart fødselsdag).
Er en smule mut over ... noget! Men det går jo nok altsammen.

Har vænnet mig til tanken om at der kun er almindelig weekend tilbage, og ferien er slut... Det er ok, men har stadig en ARG!-følelse af at jeg snart må finde på noget andet...
Fik ringet i dag og ordnet det sådan at jeg kan møde en time senere, så jeg kan nå at følge Lucas ned hvor han skal mødes med sin klasse til fællessamling kl 9. Tror nu godt han kan finde ud af det selv, men er glad for at kunne gå med ham ind den første dag, og se ham møde sine kammerater, før jeg skal afsted. (Alternativet havde været at aflevere ham i SFO'en kl 8 og så håbe på at han fandt det rigtige sted at stille sig, eller fandt nogle andre at følges med.)

Vil gå i seng nu :)

Knus fra Michala

Skriv kommentar

Dagbogsindlægget Dronningmølle, og der er kun weekenden igen er publiceret 09/08-2008 03:54 af Michala Escherich (Machula T.).

Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.