Forfald
Hanna Fink (...
11 år siden
Kaos?
Per Z
9 år siden
Livet er en rejse
Salomon
9 år siden
Frikadelle sved & æggepru...
Racuelle Hei...
9 år siden
Er syg...og venter spændt...
Sylvia Ebbes...
10 år siden
Alene i skyerne
Tine Sønder ...
11 år siden
Gud taler til alle
Salomon
9 år siden
Masser af fest til mig :/
Michala Esch...
11 år siden
Gadens skæve eksistenser.
Ruth Christe...
7 år siden
folkeskolegensynsfest
Peter
11 år siden
Byerne
Tine Sønder ...
11 år siden
Lange dage giver lange pa...
Neola
3 år siden
Poetry slam
Martin Micha...
5 år siden
Udstillingen
Hanna Fink (...
11 år siden
Fremtid og nutid
Lisa Brøndbe...
3 år siden
Verdens smukkeste foto
Ace Burridge...
11 år siden
Felicidad mi amor! Felici...
Camilla Rasm...
11 år siden
Tænk, lille mig er blevet håndplukket til et eksklusivt netværk af 'ambitiøse kommunikationsprofiler'. Det lyder fandens fint. Jeg burde i sagens natur også være fandens duperet. Men studsede over e-mailen fra den flinke sælger (som kalder sig 'Network Manager'). Af øvrige tilmeldte i netværket er kun store, flotte virksomheder; Nordea, DONG, SEB, Maersk, Gjensidige. Hvorfor er jeg oplagt i denne flok, når jeg arbejder i en lille, nystartet virksomhed med kun ti ansatte?

Han havde også vedhæftet en fin brochure, havde sælgeren. På side to er der et billede af Overmennesket. Sådan kalder jeg ham, fordi der spredt ud over flere artikler står, at han er kommunikationschef i rederiforeningen, ekspertblogger på Børsen, Network Director hos Networking by Innovation Lab og desuden chefkonsulent i kommunikationsvirksomheden Mannov. Han har helt sikkert ikke børn. Eller sover. Eller har tid til at pille næse. Nogensinde.

De understreger i brochuren, hvor svært det er for ledende kommunikationsfolk at få den rigtige sparring med kollegaer eller chefer i deres egen virksomhed. For der brydes alle om de gode lunser og fede opgaver. Derfor tilbyder Innovation Lab storladent dette professionelle pusterum, hvor man kan lufte sine ideer, måske endda også sin tvivl, uden at blive stukket i ryggen af en led kollega.

Det fik mig til at tænke på, om danske virksomheder overhovedet tjener penge, hvis det hele er en stor, udmattende kamp om de bedste opgaver? Er virksomheder - og i særdeleshed deres kommunikationsafdelinger - ikke andet end arenaer for aggressive PR- og SEM/SEO-folk, marketingsassistenter og journalister med alt for store egoer?

Uh, men der er også testimonials i brochuren. Fra andre, som har deltaget i de professionelle netværk, som Innovation Lab tilbyder. En begejstret Senior Director i LEGO Group er citeret for følgende:

"Mit udbytte af netværket matcher det, der gjorde, at jeg valgte at deltage. At få ny viden og noget innovations-inspiration og -sparring. Både fra leadership i andre industrier, som inspirerer og sætter innovation i en business-kontekst og fra out side-in oplæg, som trækker de nye megatrends op, så man er opdateret på nye muligheder og next step."

Kan du se, hvad jeg mener? At udrede syntaksrodet, hver eneste sproglig fuck-up (pardon my French) og den overdrevne brug af fortærsket management-danglish er så udmattende, at jeg afstår fra at gøre det. Men det er fundet for pengene, fortæller sælgeren mig. Kun 16.000 spir, ex. moms. Beløbet er fuldt fradragsberettiget for din virksomhed, står der. Så indsmigrende. Men så var det jeg tænkte. Egentlig er de nok ikke ude på at håndplukke mig.
Bare plukke mig, slet og ret.

Skriv kommentar

Dagbogsindlægget At blive håndplukket er publiceret 18/02-2015 15:51 af Olivia Birch (Humlebi).

Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.