Kunstnersnak · Kim Leine !

9 svar
Senest opdateret 7 år siden · 8 bruger(e) deltager
7 år siden

Det er noget siden at vi her på pennen har hørt fra Kim Leine, men vi kan vel stadigvæk, mere eller mindre, betragte ham som en af vore.

Det glæder mig derfor at se at han er indstillet til Nordisk Råds Litteraturpris, for romanen "Profeterne i evighedsfjorden".

Go' vind til ham, skal lyde fra mig.

7 år siden
7 år siden

Ja det er fantastisk, men han fortjener det i dén grad:-) Nordisk Råds Litteraturpris kaldes jo også 'den lille Nobelpris' - det er meget, meget spændende:-)

7 år siden
7 år siden
#2 Tula

Ja, det så jeg også. Fantastisk. Tillykke til ham!

Nu har jeg kun læst de to første bøger; "Kalak" og "Valdemarsdag", men var meget betaget af det sprog han behersker.
De andre to står på min must-read-liste.

Held og lykke, Kim. Jeg håber du vinder.

7 år siden
7 år siden

SÅDAN! Man bliver hurtigt stolt over at være en Fyldepenner!

Tillykke Kim, du fortjener at blive indstillet til sådan en pris! Held og lykke!

7 år siden
7 år siden

Ja, det er helt utroligt med den fantastiske fyr, som slog sine første onlinefolder herinde. Imponerende og så velfortjent, som det er gået ham En dygtig forfatter og det er helt rigtigt hvad HTHS skriver. Man bliver virkelig stolt over at være en del af Fyldepennen ... Sejt, hvis han vinder!
Lad os alle krydse fingre hårdt!

Mikala

7 år siden
7 år siden

Der er rigtigt gang i den unge mand. Jeg læser i min avis for idag, at Kim har modtaget Boghandlernes "De Gyldne laurbær, 2013". Flot !!!

Nu mangler jeg bare at en eller anden anmelder den premierede bog og måske også bogen "Tunu".

7 år siden
7 år siden

Ja, det er en imponerende præstation!
Jeg kender ikke hans forfatterskab, men den givne præmie må sige en del om hans evner.
Jeg har dog kendt ham fra debatterne herinde, hvor jeg har gået nogle holmgange med ham.

7 år siden
7 år siden

Dino jeg kender selvsagt ikke din læsesmag, men jeg blev imponeret over hans flydende fortællestil, samt hans fascinerende evne til at beskrive et miljø fra før hans egen tid (jeg har læst Kalak og Valdemarsdag). Og jeg ser frem til at læse hans seneste værk, også fordi jeg selv har haft nogle år i Grønland.

7 år siden
7 år siden

Jeg har læst alle hans bøger, de kan stærkt anbefales. Måske især den sidste Profeterne i Evighedsfjorden. Den er forrygende. Et helt fantastisk sprog.

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Kim Leine ! er startet 03/12-2012 22:15 af Robert Kallehave og er placeret under Kunstnersnak.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3435Dagens ord
3 timer, 36 minutter siden · Prem
44Forbyde kritik?
3 timer, 41 minutter siden · Morpheus
47Lykken
1 dag, 12 timer siden · Wernn
185Den frie verdens leder
1 dag, 15 timer siden · Wernn
0Tips og tricks til skriveprocessen
3 dage siden · Morpheus
12Dagens anekdote