Selvudvikling og livskvalitet · køkkenmaskine ?

6 svar
Senest opdateret 8 år siden · 5 bruger(e) deltager
8 år siden

Dette emne har jo nok kun en perifer forbindelse med 'Selvudvikling og livskvalitet', men da vi ikke har et emnevalg der hedder 'arbejde i køkkenet', så prøver jeg alligevel her.

Igennem min fagforening har jeg modtaget et attraktivt tilbud på en køkkenmaskine. Jeg er en anelse hookt på maskinen, der både har kødhakker, blender, diverse hjælpemidler i en skål, deriblandt en dejkrog. Jeg elsker at bage, men har ikke kræfter i håndled og arme til at ælte dejen godt nok, så en dejkrog der kunne overtage æltearbejdet ville være et stort plus.

Men, men, men, jeg mener at der skal 2 dejkroge til for et godt resultat og det har indeværende maskine ikke.

Må jeg høre om jeres erfaring ? Står maskinen blot i vejen og samler støv, eller er den en velsignelse for ethvert køkkenarbejde ?

(Jeg vil lige tilføje, at fruen og jeg tit pisker æg og fløde, samt ofte laver smooties og at vi vil benytte en kødhakker mere end nu, da vi ofte køber halve og kvarte økologiske dyr).

8 år siden
8 år siden

Nøøøjjjj en foodprofessor!

Vi har en med kun én dejkrog. Der er i det hele taget kun en ting ad gangen på røreværket.
Men den er vist udmærket.
Prøv at spørge hos en god isenkræmmer, om det er normalt med kun én krog.

Der er mange modeller, så jeg skal ikke kloge mig om aktuelle model.

8 år siden
8 år siden

Dino, når man ser udsendelser med Price-brødrene, så er deres dejkrog altid i flertal - ligeledes hos hende Blomsterberg.

Men selvom jeg er fristet, så er det jo ikke proff.udstyr jeg er ude efter - det rækker økonomien og brugen ikke til.

8 år siden
8 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

8 år siden
8 år siden

Hejsa - ja jeg har over 30 års erfaring med en Kenwood (faktisk to) den første holdt i 24 år og gjorde det godt lige til det sidste, så da der skulle indkøbes en ny var vi ikke spor i tvivl. Med jævne mellemrum er de sat betydeligt ned så for kr. 1800 til 2200 kan man godt være heldig at få sådan en. Med kraftig motor er det bestemt ikke noget problem at der kun er én krog. Og bemærk nogle af de andre maskiner har væsentlig mindre skåle, det er jo ikke et problem hver gang, men ofte nok til at man bliver træt af det. held og lykke med projektet

8 år siden
8 år siden

Min Kenwood, jeg fik for et par år siden, fungerer fint med én dejkrog :) Jeg har ikke brugt den til så meget andet, men er glad for at kunne multitaske - maskinen ælter mens jeg laver noget helt andet :)
Så hvis du kan få et super tilbud, synes jeg du skal skynde dig at springe til :)

Inge

8 år siden
8 år siden

Jeg har fået tilbuddet, som annoncetillæg til mit fagforeningsblad. Det borger i sig selv ikke for kvaliteten, men jeg undersøgte så lidt om firmaet på nettet og fandt frem til at det er et nethandelsselskab fra Norge, der handler ind og sælger ud. Den vejledende udsalgspris er knabt 4000 - og det kan hvem som helst jo påstå - og den pris den tilbydes til i den danske annonce er 990 (den Norske pris er omkring 1150 nkr.). Den har et kraftværk på 1000 w.

Så jeg har slået til og kan godt tåle at blive fuppet for 1000 kr. men hvorfor skulle jeg dog blive det, tillidsfuldhed er ikke af vejen i disse krisetider. Og så er den i rød metallic :-)

Tak for alle jeres svar, der har medvirket til at jeg traf beslutningen om at købe.

8 år siden

Besvar debattråd

Debatten køkkenmaskine ? er startet 10/02-2013 22:10 af Robert Kallehave og er placeret under Selvudvikling og livskvalitet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1Ja ja, ser man det.
11 timer, 29 minutter siden · Lykke Hajian
28Bibelen
16 timer siden · Engbo
3775Dagens ord
1 dag, 14 timer siden · Engbo
3Betalæsere søges til fantasy roman
2 dage, 12 timer siden · dino
5Skal vi starte et skrive- fortællef...
3 dage siden · Mons1957
2jeg søger feedback