Familie, børn og parforhold · Er du lykkelig?

34 svar
Senest opdateret 7 år siden · 20 bruger(e) deltager
7 år siden

Det siges, at danskerne er (et af) verdens lykkeligste folk. Mon det er rigtigt, og hvor vidt gælder det hver enkelt af os? Hvordan definerer man lykke?

Jeg har selvfølgelig min egen holdning til spørgsmålene, og vil komme tilbage til dem, men foreløbig vil jeg gerne høre andres mening.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Kåemer, lykkelig er måske så meget sagt. Jeg er vel nærmere godt tilfreds. Lykke er vist noget der rammer en i glimt, det var da vist ikke til at holde ud, hvis man gik rundt og var lallende lykkelig hele tiden. Lykke er for mig et stort ord. Spændt på at læse hvad andre mener.

Lizzi

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

jeg er lykkelig i dag, hvilket ikke skal forveksles med, at mit liv er perfekt. men lad mig forklare baggrunden for min lykke lige nu.

I går kom mine svigerforældre. huset er tilsalg, så vi gjorde hovedrent, møbler blev flyttet, vinduer vasket, svigerfar strøg alt tøjet og vaskede gulve, samt vinduer udvendigt. jeg vaskede, pudsede, olieret vindusbænkene af træ, samt en enkelt bordplade.

i dag vågnede jeg op til et strålenede hus, alt glimter og her dufter af renhed. strygetøjet kigger ikke længere med sine anklagende øjne, det ligger i pæne stakke og skal blot lægges på plads. Jeg sidder stadig i nattøj, har småsovet lidt, dynen er min trofaste makker og ligger her ved min side på sofaen. lige ved siden af sofaen ligger den notesbog, hvor jeg skriver på min seneste historie, men jeg ved ikke, om min hp kommer frem i dag, selvom hun stadig er i mine tanker. det er et lille skår i lykken, at jeg lige skal finde lysten til at skrive, og at jeg ikke ved, om det bliver i dag, for det er allerede ved at være sent og forbi mit bedste skrivetidspunkt.
kaffen dufter og minder mig om, at jeg bare skal slappe af. min bedre halvdel og jeg har det godt sammen. han er min bedste ven. hertil morgen fik jeg fjernet det emste af sneen fra bilen og tændt den, inden han kom ud, så den var næsten klar til ham. det satte han pris på.
jeg har haft en masse tanker og en stor lyst til at provokere bestemte typer af mennesker uden forklarlig grund, indtil en af mine veninder besvarede det spørgsmål. jeg fik løsningen og ved, hvad jeg kan gøre ved det, så jeg kan få det bedre og komme mere overens med mig selv.
aftensmaden er lavet, skal nok kun lave en anelse mere kartoffelmos, hvilket er til at overkomme. jeg behøver heller ikke at købe ind i dag.

kort sagt, dagen i dag er min. jeg skal slappe af, lave så lidt som muligt, men dog i bad på et tidspunkt. har presset mig selv det sidste lange stykke tid og være meget i vildrede. nu er svarerne der og ligger klar til at blive bearbejdet. det bliver ikke let, men erfaringsrigt og jeg ved nu, at jeg kan gøre noget, så jeg igen kan komme lidt mere hel ud på den anden side.

Er jeg lykkelig? Ja, det er jeg faktisk.

7 år siden
7 år siden

hvor lykkelig vil vi ikke være, hvis vi udøvede kærlighed i alt, mødte det over alt, , hvor tornbelagt er ikke vores stier, og hvor mild en gave er ikke kærligheden, vor lidt er det ikke at fare vild, og lade vores ego komme i vejen for det gode, hvor smertefuld er det ikke at flakke rundt og søge efter kærligheden når... det hele tiden er lige ved siden af en, men hvor blinde er vi ikke i vores søgen, døve og blinde vandre vi omkring, optaget af ligegyldigheder, småtterier, og vi ser ikke den kærlighed der er inde i os selv, og øse af den, at leve, at være til for nogen, er en fundamental ting, at modtage , at give, jeg er en kanal af følsomhed, den kanal giver mig nærhed, nærhed er sundt og giver den følelse at leve.
Med ønske om Sjælefred og kærlighed fra mig,
Oscar

Vi står alle i en indbyrdes forhold til hinanden uafhængigt af følelser, i følelser fødes kærlighed, og had, Du , og jeg, vi, os. Det fuldkommen er at vi mødes i kærlighed.
Ha en kærlig dag , tænk smukt .
Oscar

7 år siden
7 år siden

Jeg synes nu, Kåemer, at det er forkert, at du holder dine egne kort ind til kroppen, når du spørger andre. Det er jo ret personligt, trods alt.

7 år siden
7 år siden

Jeg har mange sure minder fra min barndoms tid - og især skolen. Men noget godt var der da. Så når spørgsmålet om lykke dukker op, så kravler minderne om sangtimerne op. "Altid frejdig når du går..." "Lykken er ikke gods eller guld , lykken er ikke storhed og ære, lykken er selv i den ringeste vrå arbejdets frugter på bordet bære." Senere i den mere revolutionære, "Hør byen der larmer veninde"..."Du vækkes af glæde du kære, slut op vor syngende kor..."
- og det sidste vers
Vi vil ikke fare med lempe,
når ondskabens hær rykker nær.
Vi elsker at leve og kæmpe,
og ingen kanstandse vor færd.
Hvem tøver nu, og hvem er slap.
Vi går mod gry.
Med vinden synger vi om kap.
HEJ
Verden er ny."

Lykken er altså at elske og leve og lempe. Engbo

7 år siden
7 år siden

Der er naturligvis mange måder at definere lykken på, og jeg tror ikke på at en bestemt er den rette. Og Dino har bestemt ikke ret, når han siger, at jeg holder kortene tæt ind til kroppen når det gælder min egen holdning. Jeg skrev jo netop at "jeg har selvfølgelig min egen holdning til spørgsmålene, og vil komme tilbage til dem". Det vil jeg så nu.

Lykken kan selvfølgelig godt være disse korte øjeblikke af lykkerus, som vi forhåbentlig alle oplever. Men for mig er lykken, at jeg føler mit liv har en mening. Og der kan være dyb mening i både de tragiske og de vidunderlige begivenheder i ens liv. Mit liv har været omskifteligt, og der har vist nok været flere nederlag end sejre i det. Jeg har oplevet tider, hvor jeg har været meget ulykkelig, hvor jeg syntes jeg var nede i et hul jeg umuligt kunne komme op af igen. Men så i det lange løb har jeg kunnet se, at også det var levet og meningsfuldt liv.

Jeg blev for en del år siden uvenner med min søn, og vi er aldrig blevet venner igen. Det er svært, og det er vanskeligt at se nogen mening med det. Men så må jeg tænke som min mor, som også blev uvenner med en af sine sønner - hun havde fem af dem og en datter. Hun tog det tungt, men efter en tid trak hun på skulderen og sagde: "Man gør så godt man kan med sine børn, og så må de leve deres eget liv og man må bare være glad for at det går dem godt. - Min søn er det også gået godt, måske indirekte netop på grund af vort uvenskab. Så giver det jo alligevel mening, og der er dog lykke i det.

Så når alle regnskaber skal gøres op, så må jeg sige, at selvom der har været flere nederlag end sejre i mit liv, så er summen alligevel lykke. Ikke nogen lyserød lykke, men god, solid hverdagslykke.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Jeg har vel alle rimelige grunde til at være tilfreds.
God bolig, god bil, får vasket tøj, får mad, et job jeg er ganske glad for.
Men helt tilfreds er jeg nok ikke. Så havde jeg nok ikke haft lyst til at skrive.

7 år siden
7 år siden

Jaja Dino

Tilfreds - mere eller mindre - er jo ikke det samme som at være lykkelig, som Nena påpeger længere oppe.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Ok, hvis det handler om den store lykke med stort L, så kender jeg det ikke. Men hvorfor beklage sig, når man med en god margin kan spise sig mæt og holde varmen hver dag?

7 år siden
7 år siden

Jeg er nødt til at give mit besyv med på dette emne. Lykke er for mig rigtigt mange ting og somme tider også de små ting. Selvom jeg stadig er ung, har jeg fået flere knubs i løbet af livet, end man kunne ønske sig. Jeg kan ikke sætte en finger på en hel periode, hvor jeg har været lykkelig - de har sikkert været der- men når jeg tænker over det, så har lykken altid været der i små glimt. Lykken er f.eks. at se mine niecers glade smil, når Faster kommer på besøg, eller tanken om at jeg for mange år siden fik en chance til, fordi jeg har noget at give til verden.
Der er sket en del negative ting i mit liv allerede, selvom 2013 ikke er ret gammel og selvom lykkefølelsen er lidt langt væk pt. ved jeg, at den nok skal komme igen. For ulykke kan ikke eksistere uden lykke, ligesom had ikke kan eksistere uden kærlighed.
Mette

7 år siden
7 år siden

Lykke og at være lykkelig er for mig en helt individuel fortolkning. Nogle mennesker evner at finde lykke i de mindste ting og trods stærk modgang. Andre mennesker mærker det aldrig trods alverdens fordele og goder, tænker jeg. Til gengæld tror jeg at alle vi mennesker har det tilfælles at vi efterstræber lykke - i en eller anden form, som vi og i høj grad kulturen, vi lever i, definerer. Lykke er som orgasme og opstår glimtvis - og det er nok bedst sådan ... at forestille sig at være i en konstant tilstand af lykke, ville devaluere værdien og gøre den uinteressant i længden.
Hinduer og buddhister, tror jeg, har det bedste bud på hvad lykke er og hvordan den opnås. I vores jordiske liv er lykke bundet til den materielle tilværelse og dermed flygtig og falsk. Ved hjælp af meditation, kan mennesket hæve sig mod det spirituelle og frigøre sig fra verdslige behov og derved opnå varig og uforfalsket lykke. Jeg kan desværre ikke prale af, at dette er min personlige erfaring - endnu - men jeg er stor tilhænger af ideen !
Når jeg tænker på de gange, jeg har følt mig i en lykkelig tilstand, er den opstået spontant, dybt og transcenderende enhver håndgribelig definition og forståelse, helt uafhængigt af især ydre, men også indre begivenheder. Jeg tror det er det, som kaldes ren væren !
:-)
Peder

7 år siden
7 år siden

Jeg må sige jeg er lykkelig, men det er ikke noget man siger i Danmark. Vi har ikke tratition for at sige det til andre, som Nena beskriver" det er som en lallethed at være lykkelig".
Det er så der vores jantelov kommer ind, derfor tror jeg vi ikke skilter med vores lykke.
Men jeg tror også det er et valg, hvordan man ser livet.
Godt er det du ser, smukt er det du indser. det er ord som Bjarne P. Ejaas har skrevet. Lige mine ord.
Livet har også lært mig noget, og haft mine nedture, som blev en gave for mig, og hvor jeg fik en indsigt af mig selv, som jeg lever efter.

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Lykken kommer og går. Lykke for mig er små stemninger, omkring gøremål, mennesker eller steder hvor den et øjeblik rammer mig. I det daglige handler det bare om at få tingene til at fungere, måske kommer lykken forbi. Poul

7 år siden
7 år siden

Karen Blixen har i "Den afrikanske farm" en fortælling som en nat igennem kæmper med store problemer. Det er en slags børnefortælling og man ledsager fortællingen med at tegne streger på et stykke papir. Til at begynde med kan man ikke se meningen med disse streger, men da manden om morgenen ser ud gennem sit vindue ser han - en stork. Meningen med hans kvaler var, at der skulle tegnes en stork. Absurd! Hvad har storken med hans problemer at gøre? Men sådan er livet. Når vi ser det samlet udgør det et helt andet billede end vi selv havde tænkt os.

For Karen Blixen - og for hendes læsere, som mig - er det en lærerig historie. Det er lykkeligt når vi engang imellem kan se vort liv som en helhed, som et billede, også selvom det er et helt andet billede end vi selv havde planlagt. Lykken er, når vi kan se storken.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Undskyld en meningsforstyrrende fejl. Første sætning skulle lyde sådan:

Karen Blixen har i "Den afrikanske farm" en fortælling om en mand som en nat igennem kæmper med store problemer.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Hvor er det en interessant debat. Spændende og positivt at læse så mange holdninger til det, men heldigvis også at læse at flere betragter sig som lykkelige.
Selv tror jeg at følelsen af lykke langt hen ad vejen er en beslutning man tager. Et meget godt citat, der strejfede mig, da jeg læste debatten, er det gamle mundheld:
"Det kommer ikke altid an på hvordan man har det, men hvordan man tar' det."
Om man kan finde glæden i det man allerede har eller om man kun tørster efter noget andet.

Jeg er fx mere lykkelig nu end jeg har været i mange år. Jeg har været heldig på mange områder og stort set fået hvad jeg pegede på af ønsker opfyldt de seneste år. Så meget der er faldet i hak. Alligevel fandt jeg mig selv småsur og ikke særlig taknemmelig forleden over at være småforkølet og irriteret over en fyldt vasketøjskurv og en vinter der ingen ende vil tage. Småproblemer man bliver helt flov over at lade tage ens humør, når der er så meget at være glad for.

Interessant debat. Glæder mig til at læse flere indlæg. Lykke er langt hen af vejen at have indflydelse på sit liv, tror jeg. At man har tøjlerne.

Mikala

7 år siden
7 år siden

Jeg kan ikke svare entydigt på spørgsmålet. Har tænkt over emnet siden det blev bragt på bane.

Tidligere har jeg været nærmest tungsindig, ofte med depressioner indover. Nu er jeg vellykket medicineret og klarer mig uden de store dyk.

Til gengæld føler jeg det nødvendigt at dele lykke/ikke lykke i 2 grupper.
1: Jeg er så lykkelig jeg kan blive i mit familieliv. Er uhyre meget lykkelig/taknemmelig for min støttende og overbærende hustru. Jeg har en dejlig datter og svigersøn. Og alle er de raske og ved godt mod. Min øvrige familie glimrer ved sit fravær her og det er så det.
2: Mit udadvendte liv savner aktivitet og intensitet. Sådan er dét bare, så der er jeg ikke lykkelig.

7 år siden
7 år siden

Nu spurgte du direkte efter en definition på lykke.

At give en sådan er meget svært ,da ordet "lykke" dækker over ufattelig mange ting og er ligeså individuel som alle andre følelser og tilstande.

Men som jeg ser det : :

Lykke er ligefrem proportional med den smerte du har ved at miste den.

7 år siden
7 år siden

#20: Jeg definerede ikke begrebet, så her er et forsøg.

"En overvældende - eller altovervejende - følelse af glæde, der kan overtrumfe det negative i livet".

7 år siden
7 år siden

Lykke er et vidt begreb, der er jo mange forskellige typer. Jeg ser lykken som en kortvarig proces hos de fleste mennesker. Men vi søger alle efter den. Men langt de færreste finder den konstante varige lykke.

Jeg har læst rigtig meget fra blandt andet Krishnamurti og Dalai Lama, og begge er meget østlige i deres filosofi, men jeg synes bestemt at de begge har fat i nogle gode punkter.

Krishnamurti mener at hvis man hele tiden "overvåger" sig selv, ikke nødvendigvis dømmer sig selv, men blot lægger mærke til ens person som helhed, (Ved tale, tanker og lyster) For kun den måde kan man komme til at lærer sig selv at kende på, og tro mig det er en meget svær og udmattende proces. Men pointen ved det er, at hvis man ikke kender sig selv, hvordan vil man så nogensinde kunne blive lykkelig?

Dalai Lama er den spirituelle og religiøse, og selvom jeg anser mig selv for agnostisk ateist, så mener jeg sagtens man kan tage ved lære af de forskellige religioner.
Men hele formålet med Buddhismen er jo netop at finde denne konstante lykke, som de søger gennem meditation og streng disciplin.

Og disse to måder virker bedst for mig.

En super god debat du har startet.

Mvh Høeg

7 år siden
7 år siden
#24 Engbo

#22 Lykke er som BBCs fredsbudskab fra London 1945 d.4 maj og den følgende morgen hvor"byer blomstred i rødt og hvidt og det var forår og Danamrk frit."
Den jubel der lød ud over landet kan godt sættes på mange ting i livet.
Vist, som nævnt, noget meget personlig; men den fælles glæde er nu også lykke. Engbo

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Jeg ser, at de fleste her ser lykke som en følelse. Det er naturligvis ikke forkert, man kan ikke være lykkelig, hvis man ikke føler sig lykkelig. Men for mig er lykke nu mere forbundet med begrebet skæbne. Følelser kommer og går, men lykken kan meget vel være der, selv når man ikke skænker den en tanke. Man kunne også kalde den livsfylde.

En violin der er låst nede og er støvet til kan ikke kaldes lykkelig, men når den bliver taget frem og en virtuos spiller en violinkoncert på den, så er den det. Eller man må da snarere sige, at det er violinisten der er lykkelig, for det er hensigten med hans uddannelse, at han skal spille.

Jeg vender tilbage til Karen Blixen, som siger at et menneske lykkes, med andre ord er lykkelig, når han er som Gud vil at han skal være. Det er ikke nogen specielt religiøs tanke, man kan erstatte Gud med skæbne, natur osv. Det vigtige at man bruger sit liv til det man har evner til - akkurat som violinen. Det ulykkelige er, hvis man ikke har mulighed for at udfolde de evner man har, eller hvis man på grund af ængstelse, dovenskab, eller andet der hæmmer en, ikke får brugt sine talenter.

Nu er der jo en del forfatterspirer her på Fyldepennen. Hvor lykkelig er man ikke, når man får fuldført en tekst, og den er blevet som man ønsker det. Så er alt godt. Det er lykken.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Man kan nok længes efter noget i lang tid og mene, at det er lykken at opnå det.
Hvis det så sker, så er lykken der.
Men måske er det blevet rutine allerede næste dag.
At være rigtig lykkelig må være som om hver eneste dag giver den glæde, som mange idethøjeste opnår en kort stund. Eller måske aldrig.

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Sikken mange gode indlæg lige fra Xanadue 's en dags lykke (#3) til Kåemers Stork, som udtryk for et helt livs lykke (#17).

Selv føler jeg, at mit bidrag vil svulme op, så i stedet har jeg ladet mig inspirere af udvalgte ordprog om lykke:http://www.udvalgt...prog-om-lykke.htm, og bidrager med denne one-liner:

Jeg kigger ud over gravstederne - hver med sit lykkebarometer - og må konstatere, at det ikke er alle, lykken vil lege med.

7 år siden
7 år siden

Paludan har ret. For hvordan kan man ellers forklare, at nogle kan være lykkelige med ganske lidt, men at en Onassis kan begå selvmord med milliarder?

7 år siden
7 år siden
#31 Engbo

o"Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge."
Det var fra de indianske ordsprog, som Hemingway viste hen til - blandt andre. Bortset fra, at det appelerer til at være lykkelige over træene og floderne, der dog stadig suser og bruser, så er det jo et pletskud ved det kæmpeproblem. at rigtig mange virkelig tror, at værdier opstår af penge.

En mand omtalte i et festligt selskab, den rige han kendte.Da han havde omtalt alle de luxus ting han tilegnede tilføjede fortælleren. "Ja, det er også for galt, at nogen skal have så mange penge; men (tænkepause)..det er nu godt nogen har penge, så de kan sætte noget igang."

Typisk at ingen sagde noget; men nogen kiggede bebrejdende på mig, fordi de havde en anelse om, hvad jeg tænkte. Vi har også her i debatten gennem tiderne set noget udtrykt i samme retning. Den politiske bevisthed er lav - og her tænker jeg ikke bare i forhold til min opfattelse; men i det hele taget. Nå; men det er jo lykke, der er emnet; men mange er nokl mest lykkelige i kraft af den uvidenhed, de energisk værner om. Engbo

7 år siden
7 år siden
#32 Engbo

Som det fremgår for I der har været så gode at læse mine indlæg, så sværmer jeg meget for de digtere/skjalde, der priser lykken.
For det er jo stadigt rigtigt som Gruk siger om digtere, der udtrykker det, som vi godt vidste; men bare ikke vidste, at vi vidste.
I kender nok sangen Takket være livet, hvor der i det sidste vers(tror jeg) udtrykkes;
"Takket være livet
kom du mig i møde
takket være livet,
så vi himlen gløde.
Vores første morgen
- meget langt fra sorgen,
græd vi glædes tårer.
Stjernerne var vore
Det var 4.gang
jeg sang min sang til livet."
Slige ord - efter hukommelse - kan godt være med til at fortælle nogen at de er lykkelige - hvis de ikke vidste det.

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Nena

Ih, hvor er jeg enig med dig.

Kåemer

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Er du lykkelig? er startet 20/03-2013 07:58 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Familie, børn og parforhold.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

51Bibelen
8 timer, 26 minutter siden · Engbo
4Novelle vs Kort Roman
9 timer, 17 minutter siden · Stenfisker
52Skrivegruppe søges - København og o...
18 timer siden · Clara de N
123Dagens Vits
21 timer siden · Savanti
3779Dagens ord
3 dage siden · leviP
0Gensidig betalæsning - Roman
5 dage siden · Kafkaesque
3Ja ja, ser man det.
6 dage siden · dino
3Betalæsere søges til fantasy roman
8 dage siden · dino
5Skal vi starte et skrive- fortællef...
10 dage siden · Mons1957
2jeg søger feedback
15 dage siden · Ormstunge
1Skrive-software?
16 dage siden · Anlou
10Hvilken sprogstil foretrækker i?
19 dage siden · hermanøv
2D ette er en drabet o
27 dage siden · dino
137Virus
27 dage siden · dino
138Hvad er du taknemmelig for i dag?
28 dage siden · Kafkaesque
1Mangler kritik
1 måned, 5 dage siden · Nicolas Jessen
3Drømmen om en drøm
1 måned, 5 dage siden · Savanti
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
1 måned, 6 dage siden · dino
456Kontraster
1 måned, 7 dage siden · Engbo
4Sparring på krimi-roman
1 måned, 7 dage siden · Emilsch
12Kynisk frelse
1 måned, 12 dage siden · Wernn
34Dagens Had
1 måned, 13 dage siden · Gabi1322
20Hvad hedder det modsatte
1 måned, 14 dage siden · Wernn
3En læser(e) søges til noveller
1 måned, 17 dage siden · Michael But
27Godt man ikke kan
1 måned, 28 dage siden · Wernn
50Liv andre steder?
2 måneder, 1 dag siden · Wernn
63Ligheder
2 måneder, 5 dage siden · smukkehjerte
33Din dag.
2 måneder, 5 dage siden · smukkehjerte
157Læserbreve
2 måneder, 6 dage siden · Savanti
4Dagens Dammark ,døde mink
2 måneder, 13 dage siden · Savanti
7Arbejde og bil
2 måneder, 15 dage siden · Wernn
46Big Brother Is Watching You!
2 måneder, 18 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
2 måneder, 20 dage siden · Wernn
0Finding Forrester
2 måneder, 24 dage siden · Kafkaesque
9skrive start hjælp
2 måneder, 26 dage siden · Prem
5Jalousi kontra .
2 måneder, 27 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
2 måneder, 27 dage siden · Savanti
4Hvad hedder det når
3 måneder, 1 dag siden · Savanti
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 måneder, 6 dage siden · Wernn
8Meddelelse
3 måneder, 7 dage siden · Engbo
105Skyder de; fordi, der er krig?
3 måneder, 25 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?
3 måneder, 26 dage siden · Engbo
8Etik af begrænsninger for tekst
4 måneder, 2 dage siden · Emeli
11Metwo-two
4 måneder, 9 dage siden · dino
17Down to Earth . Med zac efron.
4 måneder, 10 dage siden · Wernn
18Kunst og digte
4 måneder, 14 dage siden · Engbo
30Hvad er meningen med
4 måneder, 14 dage siden · Wernn
11668
4 måneder, 15 dage siden · Wernn
26JULEN
4 måneder, 21 dage siden · Wernn
4Sortering af dagbog
4 måneder, 22 dage siden · Prem
32Er kunst mulig eller umulig?
4 måneder, 22 dage siden · Prem
11Hvem er du?
4 måneder, 23 dage siden · Prem
13Dagens anekdote
64Lykken
5Livsbane . Livsveje. Livsvalg.
4 måneder, 27 dage siden · Savanti
4Hvornår er en tekst mest for børn?
4 måneder, 29 dage siden · Pia Hansen
33Hvem er du? Personality
5 måneder, 7 dage siden · Wernn
11Bestillingsforfattere?
5 måneder, 12 dage siden · dino
4Det primitive holdbare.
5 måneder, 20 dage siden · Fink
3Det filosofiske hjørne.
5 måneder, 21 dage siden · Savanti
14Aftægtens objektive problem
5 måneder, 21 dage siden · dino
2Musik fænomen.
5 måneder, 22 dage siden · julia97hansen
12Nicht diese Töne...noch eimal.
5 måneder, 24 dage siden · dino
0Søger råd vedr. redaktørhjælp
5 måneder, 25 dage siden · melberg
8Spansk
5 måneder, 26 dage siden · Savanti
4Dans
6 måneder, 1 dag siden · dino
11Råd søges om tid til at skrive
6 måneder, 2 dage siden · JacobScribus
6Tips og tricks til skriveprocessen
6 måneder, 5 dage siden · JacobScribus
4Hobbitten
6 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
18Forstyrrende elementer i læsning
6 måneder, 9 dage siden · JohannesB

Familie, børn og parforhold

7Arbejde og bil
2 måneder, 15 dage siden · Wernn
4Det primitive holdbare.
5 måneder, 20 dage siden · Fink
16Køn
1 år, 3 måneder siden · JohannesB
47Er mænd mere jaloux end kvinder?
1 år, 4 måneder siden · dino
6Jalousi
1 år, 4 måneder siden · dino
6Samtykke
1 år, 6 måneder siden · dino
21Porno
1 år, 9 måneder siden · Kåemer
6Homofobi
2 år siden · Kåemer
6Brug af begrebet seksuelt
2 år siden · Kåemer
1Magt mellem elskende
2 år siden · Kåemer
56Utroskab
2 år siden · Engbo
33Er ligestillingen umagen værd?
3 år siden · Morpho
15Overgreb
3 år siden · Morpho
3Hvad sker der, når han dør?
3 år siden · Blækhuset
16Monogami-utroskab
3 år siden · maryanna
14Ung på vej ud i hashmisbrug- Hvad g...
3 år siden · Anita A
8Blotter
3 år siden · Kåemer
8Overgreb
4 år siden · Kåemer
9En ven opførelse og min dårlige sam...
4 år siden · smukkehjerte
7Er det i orden?
4 år siden · Kåemer
15Monogami
4 år siden · Kåemer
7Vold i ægteskabet
5 år siden · sofiesverden
9Sårbare mænd
5 år siden · Forårsglad
14Ensomhed
5 år siden · Forårsglad
5Gummistøvler, 4-årig og drama!!!
5 år siden · mejsen
6En ubærlig tanke!
5 år siden · KatrineNørregaa...
11Curlingforældre
5 år siden · Robert Kallehav...
18skilsmisser
5 år siden · Post Scriptum
18Skyld og skam
5 år siden · Charly
12Gamle lege.
5 år siden · Babyangel85
53Jeg har brug for hjælp / råd ?
5 år siden · Kåemer
24Tryghed
6 år siden · Camra
21Utroskab
6 år siden · Kenny
14Du skal behandle andre som du selv ...
6 år siden · Fink
24At slå hånden af en forældre eller ...
6 år siden · smukkehjerte
5om alder og venner
6 år siden · knuram
18At blive misforstået
6 år siden · Mons1957
41Hvad tænder I ikke på ?
6 år siden · smukkehjerte
8Dilemma
6 år siden · Vicky
16Døden
6 år siden · Maripytta
34Mænd og kvinder