Ordet er frit · programmør søges

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Hjælp! måske hører denne snarere til i teknik-kategorien. Spørger alligevel her, da det er lidt ved siden af: Jeg har ideer til mobilspil i varierende grader af færdig, men jeg kan ikke gøre noget med disse ideer. Sagen er, at jeg mangler viden eller evner til at kunne programmere et spil, og jeg mangler kapitalen til at kunne sætte en profi til det.

Kort fortalt mangler jeg en con amore-makker, der for en del af evt. overskud vil være med til at udvikle spillet sammen med mig.

7 år siden
7 år siden

Hej Maria

Jeg har udviklet adskillige spil og KUNNE vel godt hjælpe dig, men jeg er efterhånden godt træt af at programere computere, og selvom jeg har mange ideer, bliver det i øjeblikket ikke til noget. Der er dog hjælp at hente. Du kan downloade et program, der hedder GameMaker. Det er i første omgang ganske gratis. Det er meget enkelt at gå til og kræver stort set ingen viden om programering, men vær tålmodig og gennemgå deres tutorial. Det tager nogle timer, men så kan du også lave alle de spil, du vil. Hvis dine ideer er meget avancerede, altså hvis de kræver en voldsom masse 3d grafik, så duer det ikke, men hvis du tænker på noget, der kunne laves i 2d, som de fleste spil til tablets og smartphones er, så er det suverænt. Jeg har lavet et - ikke så lille - spil på et par timer engang. Når spillet er lavet, kan du forære det væk, til hvem du vil, men hvis du vil sælge det, kræves der, at du køber en licens til at gøre det. Du skal også være opmærksom på, at spillet kun kan køre på en PC. Endnu har de ikke lavet noget til at udvikle Apps med, men det kommer sikkert med tiden. Håber du får noget ud af det. Hvis det er gameplayet, du mangler input på, er jeg tilgengæld mere end villig.

Knus
Vagn

7 år siden
7 år siden

Man kan sagtens lave apps med fx Adobe Flash Professional. Spørgsmålet er hvilke brugergrænseflader spillet skal virke på. Er det fx til en windows pc eller en mac. Android eller iPhone??

Jeg kan ikke selv programmere et spil desværre...

Hvad skal dit spil kunne og hvad skal det handle om?

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten programmør søges er startet 12/07-2013 14:10 af Maria Bache Andersen og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
22 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 10 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt