Ordet er frit · Det der med følelser!

8 svar
Senest opdateret 7 år siden · 7 bruger(e) deltager
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Hvor er det egentlig urimeligt! At det bedste i verden skal føles som en katastrofe.
Hvorfor er det så forfærdeligt og pinligt for ham at få at vide at han er elsket?
Har han en anden?
Jeg tror nok jeg ved, at hvis du erklærer dig så er det også en bøn om gengældelse.
Hvordan er han sammen med andre? Er han et venligt og tolerant menneske. Kan andre spøge med ham uden han reagerer fornærmet? Har han plads i sit sind?

Kunne et lille brev til ham mon se sådan ud?

"Jeg er en idiot til sådan noget. Og jeg er bange for at gøre mig helt til grin. Men jeg siger det rent ud: Hvis du tror du kunne tænke dig at se lidt mere til mig - så er kysten klar! Hvis du ikke har, så vær sød at tilgive og glemme."

Det kan da ikke være en fornærmelse?

Held og lykke med det!

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Jeg kom til at tænke på Lone Kellermans sang om kærlighedens runddans.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Ja, Pernille - Det er en komplikation at han er din lærer! Det må man nok erkende.
Elevers kærlighed til en lærer kan være rigtig stærk. Det er slet ikke usædvanligt.
Men det ender ofte skidt, hvis man ikke venter til skolen er overstået.

7 år siden
7 år siden

Hej Pernille,
åh det er da en rigtig træls situation at stå i, for der er virkelig ikke så meget at gøre. Jeg tror (ikke for at lyde kynisk) du skal prøve at slå ham ud af hovedet, for når han er underviser, er det meget svært at starte et forhold.

7 år siden
7 år siden

Er han meget ældre end dig? Sådan som du beskriver ham, er jeg også sikker på han vil takle det på den helt rigtige måde. Men igen, han er lærer og du er elev. Så tror endda at selvom han selv var dybt forelsket i dig, ville han stadig afvise dig, for ikke at miste sit job og rygte.

Mit råd: Vent til du ikke går på skolen længere, og så tror jeg du har bedst chance.

Ps. Hvorfor skal forbudt kærlighed altid være så godt! Jeg gik i nogle år og var dybt forelsket i en muslimsk pige, men hendes brødre ville seriøst have slået mig, og måske hende ihjel også, hvis det blev til noget mellem os.

7 år siden
7 år siden

Hvis man ikke vover noget, sker der ingenting. Du ved ikke om det lykkes, hvis du ikke prøver. Livet tager kun en drejning hvis man handler på det. Hvis det er et afslag, er det måske ham der går glip af et fantastisk liv med dig. Bare klø på. Fink

7 år siden
7 år siden

Da jeg gik i gymnasiet var jeg meget forelsket i min oldtidslærer som var ca. 50 år og sandsynligvis bedstefar. Men mit hjerte blafrede for ham.
Da jeg gik i 9. var jeg forliebt i skolens flotteste lærer, som desværre også var talsmand for det daværende Pan-forbund (det hedder vist noget andet i dag).

Jeg forklejner ikke din kærlighed i en lærer (om du har ham i nogen fag eller ej), men jeg beder dig virkelig fare med lempe. For det første kan du sætte ham i en meget vanskelig situation, hvis du erklærer dig overfor ham, og jeg kan se, at Dino også trækker i land om et brev (da sagens kerne gik op for ham - og for mig).

Slå ham ud af hovedet! Virkelig! Hvornår er du færdig med at gå der?

Hvis han stadig bor i dit hoved et års tid efter, du ikke længere har ham indenfor rækkevidde (og du er temmelig sikker på at han ikke er involveret til anden side, naturligvis) - så gå på ham. Men lige nu gør du virkelig, virkelig klogt i at holde dig væk.

Det er helt almindeligt og ofte legitimt at forelske sig i et menneske, der magtmæssigt er på et niveau højere end du selv er. Derfor gifter sygeplejersker sig tit med læger og sekretærer med direktører. (også udenfor triviallitteraturen). Det sker ret tit og udover kærlighed, tror jeg ikke vi må forklejne det psykologiske aspekt. Det med at kvinder (og mænd) falder for mere end mennesket.

Der er en vrimmel af gode mænd derude, der bare venter på en dejlig pige som dig. Spild ikke dit krudt på ham her. For din egen skyld.

I allerbedste mening.

Mikala

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Det der med følelser! er startet 15/09-2013 13:29 af pernille renee og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
22 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 10 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
7 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 6 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 10 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 15 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 1 dag siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 3 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 5 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 5 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 6 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 7 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 8 dage siden · Prem
20Komplimenter
2 måneder, 8 dage siden · Prem
145Hvad er du taknemmelig for i dag?