Brokkassen · passende replikker

5 svar
Senest opdateret 4 år siden · 5 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg føler at det er en relativ mangel, at jeg ikke er hurtig i replikken.

For det meste så finder jeg en (passende) replik, når duellanten er gået, og jeg kan gå og gruble over replikskiftet flere dage - surt show.

Senest stod jeg i kø og var ved at blive ekspederet, med personer bag mig. En af dem bag mig gik lidt væk og i mellemtiden kom en moden herre buldrende ind til disken og ville ekspederes. Ham bagved mig brokkede sig, uden at det hjalp og jeg henvendte mig til bulderhovedet og nævnte lavmælt at der var personer før ham ved disken. Jeg fik et flabet svar tilbage. Og så stoppede dialogen, der aldrig blev en dialog. Jeg blev mundlam, som så ofte før. I minutter og timer derefter rasede en indre krig om hvad jeg skulle have sagt til genmæle, måske bare en humoristisk replik - men så er det jo ligesom for sent, ikke.? Som sædvanligt.

... men måske har det sparet mig for mange kvaler ... hvem ved.

Men så kom jeg i det mindste af med min frustration, for denne gang, og kan måske sove uden at tankerne kører i ring.

5 år siden
5 år siden

Der er altid mulighed for at få en på skallen hvis manden er et tilstrækkeligt dumt svin. Så trøst dig. Men kassedamen kunne jo også have sagt: Jeg ekspederer ikke i den rækkefølge!
Men heller ikke hun er vel en superkvinde?

Du er ganske normal i denne henseende. Stress lukker ned for de højere hjernefunktioner. Krybdyr fører ikke højere disput!

5 år siden
5 år siden

Der er ikke noget at gøre, andet end at fryde sig lidt over de rappe ord man kunne have kommet med i situationen. Og så kan det bruges litterært. Meget god litteratur er blevet til ved at forfatteren får sagt alle de gode replikker han ikke fik sagt i virkeligheden.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Indimellem bliver man overrumplet af mennesker der overskrider ens/andres grænser, så man ikke handler på det. Det er det de benytter sig af, og får ikke den modstand de fortjener.
Øv dig Robert på en standard replik, du har i ærmet til sådanne lejligheder." Siden du har så travlt, skal du hjem og se Disney "Skal du nå toget"
En dialog med mennesker der agerer sådan," glem det, hos dem er det kun dem selv der duer. Spild ikke en søvnløs nat på det". Fink

5 år siden
5 år siden

Tak for jeres søde, venlige og gode replikker ;-)

Det hjalp nu mig at komme ud med episoden, det gnaver ikke så meget mere.

Venlig hilsen fra Kalle

5 år siden
4 år siden

@Der er altid mulighed for at få en på skallen hvis manden er et tilstrækkeligt dumt svin.

De gaelder ogsaa for "det dumme svin" selv.

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten passende replikker er startet 23/09-2013 01:54 af Robert Kallehave og er placeret under Brokkassen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Grundvand . Spildevand .
3 minutter siden · dino
1Skrivegruppe Randers og omegn
3 timer, 22 minutter siden · MissJPHC
14Skrivegruppe Midtjylland
4 timer siden · MissJPHC
67Kontraster
11 timer, 48 minutter siden · Engbo
2524Dagens ord
11 timer, 53 minutter siden · Engbo
5BESTAWARE....