Ordet er frit · I maj i år, var det 6 år siden, at en lille pige forsvandt

8 svar
Senest opdateret 7 år siden · 7 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg fik et syn eller så det i en drøm for lidt under 6 år siden.
(Lige efter Engelske Maddie McCan forsvandt.)
Jeg så en hytte inde i en skov, hvor der er en lille bæk/flod eller å, klipper og et godt stykke til den nærmeste hovedvej.
Der er en skjult kælder eller et skjult rum i kælderen, i hytten.

HVORDAN kan forældre forlade der børn på et hotel/motel for at gå ud og spise?
Det har jeg stadig ikke forstå?

Det lyder som noget fra en amerikansk film, det ved jeg godt.

Men jeg har mange underlige syner/drømme...
Jeg ved godt at det er underlig og de fleste er hel hen i vejret.
Men det er nu sådan at jeg er bygget.

7 år siden
7 år siden

Du har vel bare en sjette sans for ting og sager i livet, vi andre ikke ser.

mvh. Benno

7 år siden
7 år siden

Selv hælder jeg til at den fyrede portugisiske kriminalmand havde ret.

7 år siden
7 år siden

Jeg får selv syn engang imellem, når jeg drømmer. Jeg drømmer ofte om ting, før de sker. Min mor drømmer også altid den samme drøm, hvergang en i vores familie er gravid (mærkeligt, jeg ved det), og min oldefar fik også et syn, lige inden han døde.
Nu har jeg ikke fulgt Maddie-sagen så meget, men hvis de efterlod deres datter alene på et hotelværelse for at gå ud og spise, er de lidt selv ude om det, selvfølgelig skal en lille pige ikke betale prisen for deres idioti, men det beviser så, at de ikke er egnede til at tage sig af børn.

7 år siden
7 år siden

Tillykke med dine evner. Der har vist været synske mennesker inde over flere gange .
Jeg synes det er underligt, at denne forbrydelse ikke er blevet opklaret.

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Som yngre tænkte jeg ind imellem: Hvordan kan man vente at kvisten øverst oppe i trækronens top skulle kunne fatte alt vedrørende stammen og roden?
Det blev jeg mindet om da jeg idag læste i en bog: Hvis hjernen var så enkel at vi kunne fatte den hele, så ville den være så dum at vi alligevel ikke kunne fatte den. Eller noget i den retning.
Med andre ord: Der MÅ være noget i vort eget indre som overstiger vor fatteevne.
Derfor sker der ting og sager i menneskesindet som bør imponere os.
At se noget forud for at det sker kan vi ikke uden videre forstå.
Men vi kan måske forklare os selv som (mindst) to personer: en klog og en dum. Ind imellem har den kloge fattet noget, som den dumme ikke kan se. Og når den kloge så hvisker til den dumme om det, så bliver den dumme da overrasket.

I en TV reportage blev der argumenteret stærkt for at forældrene til pigen kom hjem og fandt pigen død. Vist noget med at hun kunne være klatret op på ryggen af en sofa for at kunne se bedre ud ad vinduet. Så er hun snublet, har måske slået hovedet på radiatoren og lander i mellemrummet mellem sofaen og vinduet. Hun er besvimet og ligger så akavet at hun bliver kvalt.
Forældrene kommer hjem og finder hende. Hun er tænkeligt blevet dulmet med medicin, og hvis en retsmediciner undersøger hende, ligner det et mord, som forældrene har begået.
I panik aftaler de at skaffe sig af med liget. Vidner har set en mand løbe derfra mod havnen med en stor byrde i favnen.
Sådan husker jeg TV udsendelsen. Jeg KAN huske forkert i detaljerne! Siger det bare for en ordens skyld. Det er jo en alvorlig sag, og man skal ikke kaste skyld mod andre uden grund.
Politikommissæren præsterede en opklaring omtrent sådan og hans forklaring havde en enkelhed som sandheder ofte har.
Hvis forældre der er læger har erkendt ofte at sløve den uartige pige med medicin, ligner de et par der er vant til at ville ordne ting selv.

7 år siden
7 år siden

Her er lidt om Maddie sagen:
http://da.wikipedi...eine_McCann-sagenhttp://nyhederne.t...A5-madeleine.htmlhttp://www.avisen...-mccann_7177.aspx

Det med de der evner, til at se syner eller drømme og tingne så rigtig sker, det har jeg oplevede mange gange.

Nogle gang ser jeg kun et glimt og andre gange en hel SCENE.

Jeg kun huske en gang at jeg sad og lige pludselig så jeg en rude.
Glasmosaik i forskellige farver og i midten var der en rose.
Stilken og bladne var grønne og rosens blade, var sorte.

Et smukt vindue, og jeg har prøvet at søge på google, men jeg kan ikke finde den.

7 år siden
7 år siden

Jeg har hørt, at vi alle kan en smule, hvis vi giver os selv lov til, at hvile i os selv.

Selv har jeg flere gange gennem mit liv drømt om en ånd. Jeg har fundet ud af at det er en kontakt, en slags hjælp der guider mig videre. Jeg har prøvet nogle gange at drømme, om noget jeg gjorde, når jeg vågede på præcis samme måde. Jeg har drømt om afdøde personer der kom og sagde et sidste farve, selv et par af mine forældres hunde har jeg set et hurtigt spøgelsesglimt af.

Da jeg var ca. 12 år drømte jeg om en mand. Jeg så han ikke forfra. Og der var et barn. Det var vores. Da jeg mødte min mand, var jeg helt sikker på, det var ham jeg havde drømt om, selv om jeg kun havde set ham fra ryggen. Vi fik en datter, og lidt efter drømte jeg, at vi fik endnu et barn, hvilket vi så også har :-)

To gange har jeg prøvet at ankomme til nogen i familien, som enten lige var død eller døende. Som om jeg bare skulle være der.

Synes det er spændende med dine drømme. Jeg tror på, at det sagtens kan lade sig gøre, at drømme om noget inten fra fortiden eller fremtiden.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten I maj i år, var det 6 år siden, at en lille pige forsvandt er startet 09/10-2013 17:30 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
21 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 9 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
7 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 6 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 9 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 15 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 1 dag siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 3 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 5 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 5 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 6 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 7 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 8 dage siden · Prem
20Komplimenter
2 måneder, 8 dage siden · Prem
145Hvad er du taknemmelig for i dag?