Brokkassen · Kommentargivningens tab af mening

51 svar
Senest opdateret 5 år siden · 25 bruger(e) deltager
5 år siden

Kære Fyldepen og andre...

Jeg er ikke den flittigste gæst eller bruger på Fyldepennen.dk. Ind i mellem benytter jeg lejligheden til at cruise rundt i de mange tekster, og jeg finder som regel noget, jeg kan lide. Jeg læser også kommentarer, for at orientere mig i andre læseres holdning til teksterne - men nu har jeg snart fået nok. Jeg tror - fordi Fyldepennens udgivelsespolitik er tæt knyttet til læserkommentarer - at mange brugere er begyndt at kommentere blindt, på alt hvad de læser. Næsten alle tekster får kommentarer, men desværre udstråler mange af dem en eklatant mangel på forståelse af teksterne. Og når man ser hvilken frekvens nogle brugere kommenterer i, så undrer det mig overhovedet ikke.

Jeg synes, at Fyldepennen skal ændre sine kommentarregler. Jeg - og sikkert også andre - vil gerne udgive mere, men hvis kravet er, at man bare skal kommentere indholdsløst og mekanisk på alt hvad der udgives, for at man selv kan udgive mere end en tekst om ugen, så mister hele kommentarsystemet reelt sin værdi. Jeg kan ikke bruge en statistikkommentar til noget, og andre folk med forfatterdrømme kan heller ikke.

5 år siden
5 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Jamen, jeg synes i virkeligheden ikke, at kommentarer skal hænge sammen med antallet af udgivelser overhovedet. Jeg er klar over, at Fyldepennen måske ønsker at belønne den flittige bruger fremfor den flittige forfatter, men jeg kan slet ikke se, hvordan det kan harmonere med et kreativt amatørforfatter-site

5 år siden
5 år siden

5 år siden
5 år siden

Nej, en flittig kommentering giver mulighed for at publicere mere - det gør mig da ikke til en mere flittig forfatter, hvis jeg kommenterer meget...

5 år siden
5 år siden

5 år siden

Viser kun 10 af i alt 51 indlæg
5 år siden

#45 (westendahl): Det handler kort sagt ,efter min mening ikke om at være på hele tiden,bare for at være det.
Man kan og skal ikke have en mening om alt. Lidt omtanke før man farer i blækhuset vil nok være en god ide' indimellem, for at bevare seriøsiteten.

Jytte

Den ide om at være på hele taget er så en fare ved Internettet generelt, ikke bare Fyldepennen, så vi skal ikke undre os over, at vi nok en gang imellem også mærker den her. Men fint nok du siger det, Jytte, mange Netbrugere kunne trænge til lidt omtanke, også her.

5 år siden
5 år siden

Tak mons. Jeg mangler lige at tilføje til denne debat at jeg læser mange tekster, især digte som jeg ikke forstår en pind af. Så kan jeg jo heller ikke komme med kvalificeret kritik så. Så skriver jeg ikke nogen kommentar. Det er så let at slynge en eller anden kliche' ud . Til hvad nytte spørger jeg

Jytte

5 år siden
5 år siden

#39 (Mikala): Jeg læser et par af ovenstående indlæg som en frygt for at forfatteren skulle blive vred over kritikken. Er der nogen der reelt har oplevet det?

Jeg har oplevet at have trådt nogen over tærerne, selvom jeg synes, at jeg har været forsigtig med min kommentargivning. Det er dog kun sket et par gange, men det er en ubehagelig fornemmelse. Man har jo ikke lyst til at gøre andre ondt - tvært imod. Og det kan også godt få mig til at tvivle lidt om den feedback jeg giver egentlig er ok, eller om den er over grænsen.

5 år siden
5 år siden

Hej Mikala.

Jeg ville opfatte lidt kritik som positivt. Det viser, at du har et vist arrangement i din kommentargivning. Ikke nok med, at du har givet dig tid til at læse og kommentere, men du har endog gjort dig tanker om, at ting kunne gøres bedre.

Jytte

5 år siden
5 år siden

#49 og #48
Jeg synes enhver kommentar er en gave, jeg bliver umiddelbart glad for ros. Men kritik er det der udfordrer mig personligt - Den får mig til at tænke 'er jeg mon på en gal vej her'?
Så for mig er tavshed ikke særligt godt, ros er sølv og kritik er små guldklumper :-)

5 år siden
5 år siden

#50 jeg er helt enig,Søren.
Jeg er ved at skrive en roman og det bliver en lang enegang. Det er som om man holder sig tilbage med kommentarer,fordi historien ikke er færdig,men man har netop brug for reaktioner/kommentarer. Positive som negative for at vide om man er på rette vej. Man går nemt i stå. Mister skrivelysten. Så jeg savner kommentarer til "ih! Du glade Hans Quast.

Jytte

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Kommentargivningens tab af mening er startet 16/10-2013 16:19 af JacobG og er placeret under Brokkassen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Grundvand . Spildevand .
36 minutter siden · dino
1Skrivegruppe Randers og omegn
3 timer, 56 minutter siden · MissJPHC
14Skrivegruppe Midtjylland
4 timer, 33 minutter siden · MissJPHC
67Kontraster
12 timer siden · Engbo
2524Dagens ord
12 timer siden · Engbo
5BESTAWARE....
1 dag, 7 timer siden · Kattegat
3Plagiat, inspiration, kopiering ell...
1 dag, 12 timer siden · dino
2Sekventielt
4 dage siden · knudkp
4Nem mad til 1
4 dage siden · dino
0Varmepumpen .
4 dage siden · Savanti
32Politik .
5 dage siden · Engbo
6Feisbuuk
5 dage siden · Savanti
2Folkepension - hvornår?
6 dage siden · dino
47At rejse er at leve?
6 dage siden · Inghard
1Sparring på krimi-roman
6 dage siden · Emilsch
4Stavefejl.
6 dage siden · jebomik
2Næsten 500 gange Lort på Pose
6 dage siden · knudkp
27Evolutions forskning.
7 dage siden · Inghard
0Fleksjobbers tilknytning til arbejd...
8 dage siden · knudkp

Brokkassen

6Feisbuuk
5 dage siden · Savanti
14Digte
1 måned, 2 dage siden · Pia Hansen
8Musik i film
2 måneder, 11 dage siden · dino
8Vejret.
6 måneder, 12 dage siden · Savanti
0illustrationer
1 år siden · kirstine12
8Jeg elsker jeres site, men lige det...
3 år siden · magicmagnus
4Hvad med nej?
3 år siden · Engbo
16Publicering vs. kommentar
3 år siden · Birkmand
9Jeg - en kværulant
3 år siden · Robert Kallehav...
11Når mobberen fralægger sig ansvaret
3 år siden · Fink
17Hvad skal vi med Halloween ...
4 år siden · peter_romer
1At sejre sig ihjel?
4 år siden · dino
5passende replikker
4 år siden · Lisa_F
3hvidevarers holdbarhed
4 år siden · Robert Kallehav...
63Hvorfor deltager du ikke i debatten...
4 år siden · Post Scriptum
51Kommentargivningens tab af mening
5 år siden · westendahl
2Bogklub eller bondefangeri?
5 år siden · Høeg
22Hvor er den gode fantasy blevet af!...
5 år siden · Bondekonen
4Øv
5 år siden · Kornblomst