Ordet er frit · Det stod i avisen fra 1962

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Hej allesammen,

Dette er en undersøgelse jeg gerne vil sætte i gang.

Jeg købte sidste år en sort/hvid film fra 1962, der hedder: "Det stod i avisen" og jeg bliver lige betaget af den hver gang jeg ser den.

Jeg sidder også tilbage med en undren over at det er 6 sande historie over 6 tilfældige annoncer i forskellige aviser.

Så er det at jeg også sidder og spekulere over om du/I ude i det ganske danske land eller verden, har oplevet noget mærkeligt eller ligende med hensyn til en annonce via. en avis eller over nettet?

Hvis du/I har, har du/I så lyst til at fortælle om det?

For jeg vil virkelig gerne høre/læse om det.

Mvh.

- Winnie Buch

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Jeg ved ikke, hvor interessant denne oplevelse er for andre, men jeg syntes i hvert fald selv, at den var spøjs. Den fandt sted i 1997.

Jeg havde fået nyt arbejde, og ledte efter en lejlighed.

Dengang udforskede jeg den alternative verden, og tog en weekend på Krop - Sind og Ånd messe. I ved: kæmpe messer, hvor alle mulige alternative - og konservative - retninger er repræsenterede. Lige fra massage og fysioterapi til aurafotografi m.m.

Som så mange andre ville jeg også prøve en clairvoyant. Laaanng ventetid - det hinsides er et godt trækplaster. Men endelig kom jeg til. Hun fortalte mig bl.a., at jeg ville flytte i en stor lejlighed med en kvindelig maler med rødt hår. Trut! Ingen vaklen dér.

Hun var så sikker i sin sag, at jeg indrykkede en annonce i den lokale avis, hvor jeg efterlyste en rødhåret kvinde, der malede, til at dele en lejlighed.

Jeg fik kun een henvendelse: Det var fra en ungkarl, hvis mor lige var død, og som havde øverste etage i sit hus til leje. Jeg sagde pænt nej tak. I sidste ende endte jeg med et midlertidigt lejemål i en af min arbejdsplads' tjenesteboliger. Der kunne man bo i maksimalt to år. En fin lille lejlighed, ikke langt fra min arbejdsplads.

Jeg ledte sådan lidt halvhjertet efter en lejlighed det første års tid godt og vel. Derefter begyndte det at blive lidt mere presserende. En dag mødte jeg en af mine bekendte på gaden. Længere historie kort: Hun spurgte, om vi skulle finde et hus eller en lejlighed sammen. Det var ikke noget, hun havde gennemtænkt; men hvis hun skulle flytte sammen med nogen, så var jeg den, hun bedst kunne tænke sig at bo sammen med.
I nogle måneder jagtede vi alt muligt og umuligt, indtil vi fandt en stor lejlighed på første sal i midtbyen. Her flyttede vi ind og boede de næste fem år. Hendes hårfarve? Ildrødt. Og hun var part time billedkunstner ...

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Det stod i avisen fra 1962 er startet 22/10-2013 17:25 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
21 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 9 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
7 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 6 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 9 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 15 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 1 dag siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 3 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 5 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 5 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 6 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 7 dage siden · Prem

Ordet er frit

474Kontraster
3 dage siden · Engbo
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB