Ordet er frit · Hvem er I?

14 svar
Senest opdateret 7 år siden · 14 bruger(e) deltager
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

En gammel hønisse der burde vide bedre end at prøve at blive forfatter. :-)

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Gamle hønisser bliver helt sikkert gode forfattere :-D

7 år siden
7 år siden

Jeg er Sophie/Vicky - men det er pseudonymer. Og jeg gemmer mig lidt endnu af flere hensyn. Pga familie. Pga mit arbejde, hvor jeg har en god solid uddannelse bag mig. Og så ønsker jeg ikke opmærksomhed - kun for det jeg skriver, ikke for min person.

Jeg skriver fordi mit sensitive sind presser sig på, og fordi jeg nyder at lege med ord. Jeg skriver bedst, når jeg er vred eller ivrig. Jeg skriver meget forskelligt, somme tider følsomt, andre gange skarpt, og da også til skraldespanden.

Jeg forsøger at skrive noget, der betyder noget for andre, ikke kun for mig selv. Håber jeg - det lykkes ikke altid.

Hvem jeg er, er i bund og grund ligegyldigt. Teksterne må stå for sig selv. Hvis jeg kan noget, er det en gave, og ikke fordi jeg er noget i mig selv. Der vil altid være andre at takke for evnerne. Mine forældre, mine undervisere osv. Og nej - det er ikke Janteloven - det er bare selverkendelse.

Hvordan jeg skriver? Det opstår bare, og så skriver jeg ned. Nogle gange i et hug, andre gange gange i små noter som jeg arbejder med og redigerer til endeligt resultat.

Selvfølgelig bruger jeg min bagage, når jeg skriver. Jeg har oplevet en del. Nogle gange alt for meget på alt for kort tid.

Håber det var nok beskrivelse? :-)

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Jeg er 16 år og er igang med mit første år på gymnasiet. Jeg startede med at skrive herinde, fordi jeg var frustreret over, at jeg havde en masse tanker, følelser og meninger, som jeg nødvendigvis ikke havde lyst eller kunne sig til hvem jeg vil, når jeg vil, så fandt jeg heldigvis Fyldepennen.
Jeg har fra starten af valgt at være anonym - til en vis grænse selvfølgelig - fordi jeg vil kunne skrive, det jeg vil (i princippet) uden, at folk finder ud af, at det er mig. At min venner og bekendte kan sidde og læse det, som jeg fra starten ikke ville fortælle dem.

Jeg elsker at skrive. Jeg har, fra jeg var lille elsket at diskutere, argumentere og generelt faktisk bare snakke. Det hører jeg skam meget for; det med at snakke meget. Jeg har en holdning til næsten alt...
En grund til jeg også elsker at skrive er, at man kan være en anden. Så handler det pludselig ikke længere om, at jeg kun er 16 år, at jeg ikke har så meget livserfaring eller er "af anden etnisk baggrund". Jeg er bare en, der skriver noget, som nogle måske finder interessant. Eller stødende for den sags skyld.. Eller måske tankevækkende. Hvem ved?

7 år siden
7 år siden

Jeg skriver, fordi jeg ikke kan lade være. Det kan nok bedst sammenlignes med narko eller alkohol, for det er en afhængighed eller en besættelse.

Når jeg er færdig med en novelle eller en roman, tager jeg fat på den næste og tillader mig sjældent at holde en dag fri. Nogle enkelte af mine noveller kommer til mig som færdige inspirationer, men langt de fleste finder jeg på ved at bruge to tilfældige linjer fra to tilfældige bøger. Min nyeste novelle, der selvfølgelig er at finde her på HP, hedder Skarntyde-heksen, og de to linjer, der startede den op, var:

En kasse skraber hen over gulvet. Han tog en dyb indånding.

Ingen af linjerne har overlevet til den færdige novelle :-)

Jeg er ret vild med det system, for det betyder, at jeg altid kan finde noget at skrive om, selvom jeg som udgangspunkt er helt tom for ideer.

I det hele taget er det processen fra ide til færdig værk, der fascinerer mig, og jeg kunne skrive i hundredevis af sider om, hvad jeg har prøvet og kasseret igen.

Og så er jeg i øvrigt også en gammel hønisse, men drømmen om at blive forfatter lever stadig.

Jeg skriver også kun under pseudonym af samme grund som flere af jer nævner. Jeg vil gerne have, at teksten bliver målt og vejet, fundet for let eller sometider for tung, for barsk, for sjusket eller forkølet. I det spil skal min person ikke tælle med.

Knus
Vagn

7 år siden
7 år siden

Jeg er meget enig med dino. Jeg skal bare ikke tro, jeg er noget; men så søger jeg de ydmyge steder, hvor der så også sker åbenbaringer,
Grunden er i al beskedenhed, at der altid kommer noget i vejen, når jeg vil løse en skriveopgave. Bare nu i korthed.
Jeg hedder Peder Pedersen og som sådan, begyndte jeg her. men så fik jeg at vide, at jeg skulle have en profil og den kom faktisk ikke til at fungerer før jeg kaldte mig Engbo Det tror jeg ikke er redaktionens skyld; men højere magters indgriben. De skal nok bestemme hvad jeg hedder.

Jeg har tidligere skrevet forskelige ting i det fhv navn; men nu kniber det at nå længere end til debatten. Det er jo træls. I skulle bare vide hvad i går glip af, hvis jeg altså kunne overkomme at være den, jeg gerne ville være. ..Venligst .Engbo

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Jeg er en moden, og ikke overmoden pige, stadig nysgerrig på livet og vil gerne udfordre mig selv. Min mand bliver indimellem forpustet, men han støtter mig i mine ideer.
Først for et par år siden, vakte det min interesse at sætte ord sammen, til digte. det slap jeg nogenlunde igennem uden de store skrammer, Men kommentarerne er også med til at komme videre.
Jeg har, ikke på den måde ønsker om at blive forfatter, men fyldepennen er med til at bekræfte mig i at ord står rigtigt stærkt, og er rammende for den personlighed man er/har.
Jeg har stor respekt for de tekster jeg læser. Det kræver mod og overskud til at, sætte ord på, som måske ingen andre i verden får at lov til at være en del af, undtagen os på pennen.
Jeg hedder Hanna Fink Hansen 65 år, arbejder stadig i min forretning 30 år, som frisør, så tænker I hun er sk'u ikke den skarpeste kniv i skuffen, meennn tag ikke fejl. smiler, tænk hvad I vil. Fink

7 år siden
7 år siden

Jeg har altid skrevet dagbog og elskede fristile i skolen, men har aldrig rigtig overvejet at skrive sådan mere for alvor.
Indtil i foråret hvor en ide til en historie begyndte at rumstere i mit hoved og blev ved med at presse sig på. Derfor var jeg nødt til at få det skrevet ned, og nu er jeg helt bidt af det. Håber at blive udgivet en dag.

Jeg skriver bedst når her er helt stille i huset, så kan jeg rigtig dykke ned i tekstens univers og mine karakterers gøren og laden.

7 år siden
7 år siden

Jeg skriver ikke under pseudonym uden dog at bruge hele mit navn (der er udeladt det ene af mine to fornavne). Har læst litteraturvidenskab og ikke for alvor brugt det som kerneviden i et eneste af mine vikariater. Har aldrig haft et fast arbejde og tror ikke på, det nogensinde sker.
Jeg skrev den første tekst, jeg har en erindring om, en gang i omkring 5. klasse. Det meste af tiden gør jeg mit bedste for at fortrænge denne erindring, da det var mildest talt elendigt. Der er kommentatorer her på FP, der er så venlige at mene, at kvaliteten er steget siden; vist endda til absolut læsbart niveau. Jeg ville da gerne have mere succes med det, jeg har skrevet og enten fået udgivet, været med til at udgive og helt selv har lagt på SaxoPublish. I mellemtiden er skrivningen en stor fornøjelse.
Jeg bruger mit rigtige navn for at gøre evt. læsere derude opmærksom på, at jeg findes. Veksler lige nu mellem at være spændt på at høre fra Kandor, som vurderer min og andres novelleforslag til en antotlogi, og at redigere et halvgammelt krimimanus til en konkurrence med afleveringsfrist fredag.
Som skribent bestræber jeg mig på at variere mit sprog og være opfindsom, mens jeg ignorerer stavekontrollens røde streger under nyskabelserne. Endelig er jeg logofil = som har hang til samkvem med ord. Jeg samler på dem og holder især af specialudtryk fra forskellige grupper. Og jeg er katteejer og har ringe sympati for hunde efter en barndom med hundeskræk.

7 år siden
7 år siden

Genial debat, spændende og oplysende. Det er interessant at læse om de forskellige motivationer til at skrive og læse og være herinde.

Jeg hedder Mikala Rosenkilde. Det gør jeg både her og i den virkelige verden. Da jeg kom hertil i 2007 besluttede jeg at bruge eget navn. Jeg ønskede, som Maria Bache Andersen skriver i #12, at gøre læserne bekendt med mit forfatterskab og tænkte det var nemmere, hvis det foregik i det navn, jeg senere påtænkte at bruge på bøger. Det var herinde det tog fart og herinde jeg reelt lærte at skrive (se forskel på godt og dårligt skrevet blandt andet). Som mange andre havde jeg skrevet dagbog, elsket fristile og læst meget. Sikkert en fordel for en kommende forfatter.
Da jeg traf beslutningen om at satse alt på forfatterskabet, tog jeg en ny uddannelse og omlagde hele min verden til det. Heldigvis fungerer det og jeg kan nu arbejde, når det passer ind i skriveriet og ikke omvendt. Det har været en sjov, stenet og mærkelig vej, der kun lige er begyndt, men rart at tage magten tilbage og gå efter sine drømme.
Mit liv forvandlede sig helt bogstaveligt talt, efter at jeg fandt Fyldepennen. Det gav mig nemlig mod til at tage min drøm alvorligt og gå efter mit mål. Det har jeg i hvert fald ikke fortrudt.

7 år siden
7 år siden

Spændende tråd.

Jeg får livet til at gå med mit virke som psykolog. Men det at skrive har været med mig stort set siden jeg blev konfirmeret. Som en vigtig del, ikke som en lille del. Faktisk er en af årsagerne til, at jeg valgte psykologien, at jeg ville blive bedre til at skrive. Ved at lære mig selv og resten af verden bedre at kende, altså.

Jeg har en lille dreng, som er født i 2011. Han bor hos mig hver anden uge og er fantastisk. Børn er skønne. Ellers lever jeg et roligt liv, har lige nu bevidst valgt partner fra for at blive klogere på mig selv, selv om jeg er den slags person, der trives i tosomhed.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Hvem er I? er startet 29/10-2013 20:28 af Tildeziegler og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
22 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 6 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
17 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
1 måned, 6 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 16 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 19 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 25 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 11 dage siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 13 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 14 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 15 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 16 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 16 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 18 dage siden · Prem
20Komplimenter
145Hvad er du taknemmelig for i dag?
710 trælse brølere...
2 måneder, 20 dage siden · K.B. Assenholm
11Jalousi
2 måneder, 21 dage siden · Kåemer
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
2 måneder, 21 dage siden · TheProject
4Gensidig betalæsning - Roman
2 måneder, 21 dage siden · Kafkaesque
5Bekræft dit køb med nemid
2 måneder, 25 dage siden · mlsj
9Limericker på Vendelbomål
2 måneder, 27 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 29 dage siden · Engbo
6Hvem kan italiensk?
3 måneder siden · Kafkaesque
10Skriveblokering/flow
3 måneder, 8 dage siden · Prem
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
3 måneder, 10 dage siden · Aurelian
2opbygning
3 måneder, 11 dage siden · Avj81
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 12 dage siden · Engbo
7Novelle vs Kort Roman
3 måneder, 13 dage siden · mlsj
7Kalle er død
3 måneder, 13 dage siden · Pia Hansen
68Bibelen
3 måneder, 14 dage siden · Engbo
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
3 måneder, 17 dage siden · Kafkaesque
0Hej Alle sammen!
3 måneder, 17 dage siden · mlsj
2Antal digte i digtsamling
3 måneder, 18 dage siden · dino
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
3 måneder, 19 dage siden · Djani
2Må eller må man ikke?
3 måneder, 21 dage siden · Savanti
9Voldtægter og overgreb
3 måneder, 23 dage siden · Ormstunge
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 måneder, 24 dage siden · Clara de N
123Dagens Vits
3 måneder, 24 dage siden · Savanti

Ordet er frit

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
0Presse meddelser
1 måned, 6 dage siden · JesperSB
20Komplimenter
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 29 dage siden · Engbo