Fyldepennen · Fyldepennen har lanceret ny hjemmeside

60 svar
Senest opdateret 6 år siden · 35 bruger(e) deltager
7 år siden
Fyldepennen (Redaktionen)

Fyldepennen byder velkommen til næste skridt mod den uundgåelige fremtid! Vi har brugt sommer og efterår på at forbedre Fyldepennen på mange planer. Ved lanceringen af nyt design i foråret 2013 udførte vi allerede en del planlagte ændringer på vej med dette redesign. Nu er tiden kommet til at indføre en del flere ændringer, og mange af dem er større end sidste år. Vi vil gerne benytte lejligheden til at fortælle om nogle af disse.

1) Vi har indført et gennemgribende redesign med vægt på understøttelse af både store og små skærme, herunder også smartphones og tablets. Fyldepennens hjemmeside tilpasser sig nu de forskellige skærmstørrelser helt automatisk, og det er således rent faktisk muligt at få noget ud af at besøge Fyldepennen via smartphones. Det er fx også en fornøjelse på en iPad, hvor designet for mange sider ændres ved at skifte mellem liggende/stående retning. Vi vil i den kommende tid justere på designet, da vi naturligvis ikke har haft mulighed for at forudse alle tænkelige skærmstørrelser der kan forekomme nu om stunder.

2) Introduktion af "boghylden" - hvor vi i fremtiden vil udgive e-bøger for Fyldepennens forfattere. Da vi jo allerede har "læsesalen" til de publicerede tekster, så er det nærliggende at vi også har behov for en boghylde med e-bøger. Som forfatter på Fyldepennen har du nu mulighed for både at kreere og udgive e-bøger - og det er utroligt nemt. Fyldepennens boghylde vil påbegynde offentliggørelse af e-bogsudgivelser fra d. 1 december 2013.

Vi vil meget gerne allerede nu efterlyse forfattere som er klar til at oprette deres kommende e-bog og sende den til udgivelse. Vi starter offentliggørelse fra d. 1 december 2013 - eller når vi har nok udgivelser at fremvise. Læs mere på -http://www.fyldepennen.dk/eboeger/

Det skal bemærkes at Fyldepennens udgivelsesprofil på e-bogsområdet primært vil være fokuseret på skønlitteratur, og det forventes at udgivelserne vil være seriøse og naturligvis helt klar til udgivelse. Det betyder blandt andet at udgivelser skal være korrekturlæst til sidste punktum. Det burde også være klart at der ikke udgives halvfærdige historier.

Ved udgivelse gennem Fyldepennen er det også muligt at få e-bogen udgivet på Apple iBookstore som gratis udgivelse. Det betyder masser af potentielle læsere med iPads, iPhones, iPods og som noget helt nyt Mac computere. Fyldepennen vil stå som udgiver for disse udgivelser. Bøger som sendes til udgivelse i iBookstore skal naturligvis overholde krav hos Apple. Ligger du inde med en fantastisk novellesamling, så er udgivelse gennem Fyldepennen og dermed også iBookstore en oplagt mulighed for at promoveret dit forfatternavn. Det bliver rigtig sjovt når du kan se både forfatternavn og udgivelse toppe hitlisterne.

Udgivelser gennem Fyldepennen betyder også daglig statistik over hentninger/downloads. Et stærkt værktøj så du kan holde øje med om din udgivelse er populær og interessant.

Det er dog også muligt at oprette en e-bog uden at få den udgivet gennem Fyldepennen. Så kan den blot hentes/downloades og forfatter kan gøre lige hvad han/hun vil med den.

Vi vil løbende fokusere på en del udvikling på dette område, og håber indenfor rimelig tid også at åbne op for boganmeldelser for udgivelserne på boghylden.

3) Vi har indført et nyt notifikationssystem, som gør det lidt nemmere at følge med i nye breve, nye kommentarer, svarkommentare og så videre. Det er muligt at framelde modtagelse via e-mail. Se under indstillingerne når du er logget på din profil.

4) Ny litteraturblog-oversigt -http://www.fyldepennen.dk/bagsiden/ - som giver et fantastisk overblik over litteraturen i Danmark. Følg med i hvad sker i litteraturkredsene.

5) Nu hele 99% automatiseret oprettelse af forfatternavne - hvilket for nye brugere vil gøre ventetiden for første publicerede tekst betydeligt kortere. Vi håber på at kunne aktivere forfatternavne fra dag til dag, naturligvis så længe vejledningen er fuldt.

6) Chatten har fået et tiltrængt løft, således at den også understøttes af smartphones. Rigtig mange brugere benytter faktisk allerede chatten fra mobil, og med det nye design er det nu langt mere optimalt.

7) Det er nu muligt at se den seneste aktivitet for hver bruger. Når du klikker ind på en brugers profil, så får du et hurtigt overblik over tekster publiceret, seneste kommentarer afgivet, seneste dagbøger, debatter deltaget i og så videre.

8) Vi har tilføjet funktionalitet så du kan forblive indlogget på din profil. Dette er særdeles brugbart på fx smartphones, hvor man jo som regel gerne vil følge op med jævne mellemrum. At skulle logge ind hver gang kan være træls. Man bør dog aldrig benytte denne funktion fra en offentlig computer, eller en computer som deles med andre.

---

Vi har desværre også set os nødsaget til at nedlægge nogle områder, og vi vil godt slå fast at det bestemt ikke har været nemt at beslutte. Nedlægning af områder og funktioner sker primært grundet manglende akvititet. Vi har fx nedlagt PDF for tekster, RSS, betalæsningsfunktion, boganmeldelser og fatternes egne bogudgivelse. Vi har brugt en del tid på at analysere hvor aktiviten på Fyldepennen ligger. På baggrund af disse analyser har vi besluttet hvilke områder og funktioner vi har været nødsaget til at nedlægge. Det er helt uundgåeligt at vi må nedlægge områder og funktioner, for at få plads til nye tiltag. Og naturligvis også for at kunne prioritere udviklingsressourcerne de rigtige steder.

For de som kommer til at savne boganmeldelserme, må vi foreslå at man tager et kig på litteraturblog-oversigten, hvor der er masser af nye boganmeldelser, blandt mange andre højaktuelle indlæg vedrørende litteraturen generelt i Danmark. Oversigten er virkelig et værdifuldt og nyt indblik i litteraturens verden.

Vi håber naturligvis at man vil udvise en tilpas tålmodighed for alt det nye. Vi er selvfølgelig lydhøre overfor forslag til forbedringer, for der vil selvfølgelig være masser af forslag. Alle er meget velkommen til at benytte vore kontaktformular -http://www.fyldepe...k/hjaelp/kontakt/ - hvor vi gerne modtager ris, ros og forslag som kan være til gavn for Fyldepennen.

---

P.S. Vi har samtidig startet ny skrivekonkurrence, se særskilt debattråd.

God fornøjelse!

7 år siden
7 år siden

Jeg synes jeres ændringer ser rigtig godt ud. Selv tjekker jeg mest fra mobilen og det har til tider ikke været helt optimalt.

Chatten prøvede jeg fra mobilen, men det var ik til at se hvad man skrev.

Det bliver spændende at gå på opdagelse på den nye side. Jeg er rigtig glad for at være en del af netværket, og med de nye tiltag er jeg sikker på det bliver endnu mere spændende at følge tingene herinde :-)

7 år siden
7 år siden

Tillykke med den nye Fyldepennen.
Jeg kan godt lide det nye layout og farver.
Skal lige lære at finde rundt i de nye, flotte omgivelser - der nu oz virker overskuelige.

Af de nye tiltag er jeg mest spændt på hylden med E-bøger fra Fyldepennens forfattere.

mvh. Benno

7 år siden
7 år siden

Da konkurrencen jo er hård selv på den smalle litteratur, så er jeg meget glad for den modernisering, I netop nu er ved at gennemføre. Den "lugter" af fremtid - tak!

På smartphone - hvad med en app til "Fyldepennen"?

Mvh
Stig Colbjørn NIelsen

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Jeg må ærgerligt indrømme, at jeg synes, at denne fornyelse er en forringelse. Jeg synes, det var meget pænere - og meget mere overskueligt end det nuværende...

7 år siden

Viser kun 10 af i alt 60 indlæg
6 år siden

Har konstateret en fejl i visningen på Smartphone. Hvis man klikker ind på en tekst, vises der under teksten alle de nye tekster og den samme forfatter får her æren for alle teksterne :-)

6 år siden
6 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden
#57 Kenny (Redaktionen)

#56 (Francisco Dyhr): Jeg savner en let måde at få en samlet oversigt over de kommentarer mine egne tekster har fået, muligheden for at bladre i dem.
http://www.fyldepe...ster/kommentarer/

Se i højre side.

6 år siden
6 år siden

Jeg tror der er noget i vejen med linket når man klikker "tilføj billede" i dagbøgerne. Jeg bliver i hvert fald bare sendt tilbage til mine dagbøgers oversigt hver gang jeg prøver.

Derudover bliver mit login annulleret på telefonen hvis jeg klikker enter eller "gå" på min telefons tastatur i stedet for at trykke log på, på selve siden. Det er ikke et stort problem, men ikke desto mindre får jeg nogle gange logget mig selv ind to-tre gange, før jeg opdager hvad der går galt :)

Kan det også passe at noterne er forsvundet fra siden? Dem kan jeg i hvert fald ikke finde længere. Øv!

6 år siden
6 år siden

Dejligt med alt det store arbejde, der bliver lagt i siden. Det har vi andre stor glæde af :-)

Til næste opdatering kunne jeg godt ønske mig mulighed for backup af sine tekster. Nu bruger jeg selv næsten udelukkende dagbogen, men det er mindst lige så aktuelt for forfattere. Der ligger efterhånden mange minder her på siden, som hurtigt kan forsvinde.

6 år siden
6 år siden

Er der mon mulighed for at finde/hente de tekster, man havde under Betalæsning?

Pia H

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Fyldepennen har lanceret ny hjemmeside er startet 09/11-2013 14:19 af Fyldepennen og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

19Big Brother Is Watching You!
1 minut, 49 sekunder siden · Engbo
64Læserbreve
1 time, 34 minutter siden · dino
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
15 timer siden · Wernn
3628Dagens ord
1 dag, 16 timer siden · Engbo
8Meddelelse
2 dage, 1 time siden · Engbo
19Hvad hedder det modsatte
2 dage, 17 timer siden · Wernn
128Virus
4 dage siden · Engbo
22Dagens Had
9 dage siden · Savanti
7skrive start hjælp