Fyldepennen · Få dit daglige litteraturoverblik

3 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden
Kenny (Redaktionen)

På Fyldepennen har vi netop introduceret det (næsten) komplette overblik over de emner og de bøger der rører sig på de mere besøgte litteraturblogs i Danmark. Listen er selvfølgelig kun så komplet som antallet af tilmeldte blogs, og vi har derfor netop tilføjet mulighed for at blogejere kan få tilføjet deres egen blog. Det ville være fantastisk hvis vi kunne få listen til at vokse med relevante blogs som skriver litteraturrelaterede indlæg. Men vi er dog startet ud med en liste som er relativt omfattende og samtidig dækkende.

http://www.fyldepennen.dk/bagsiden/

Lad os med det samme slå fast at listen er en fantastisk mulighed for blogejerne til at få ledt trafik fra Fyldepennen ud til deres egen hjemmeside/blog. Det er netop noget Fyldepennen altid har manglet, og kun har haft mulighed for når venlige debattører har postet debatter som henviser til andre hjemmesider.

Vi vil gerne bemærke at Fyldepennen på ingen måde prøver at tage kredit for alle de gode indlæg der vælter ud fra de gode litteraturblogs. Oversigten viser tydeligt hvor de forskellige indlæg hører til med navns nævnelse for bloggen. Når man klikker på et indlægs overskift eller billede, så bliver man viderestillet til blogindlægget og kan læse det i sin helhed, netop som det bør være. Og vi vil gerne anbefale at man også skriver kommentarer på de blogs man besøger.

Fyldepennens blogsoversigt graver direkte ned i de individuelle indlæg som de forskellige litteraturblogs poster hver dag, opdateret op til minuttet. Det betyder i praksis, at vi naturligvis med jævne mellemrum henter indlæg fra de forskellige blogs. Der kan derfor være lidt forsinkelse. Listen viser indlæg for hver blog i én samlet kronologisk oversigt, sorteret med de nyeste indlæg øverst. Et tip er at kigge på datoen for indlæggene. Når man scroller ned så kommer de frem i kronologisk orden, og siden henter automatisk flere indlæg og tilføjer dem nederst på siden, således at kronologien fastholdes - og betyder uendelig scrolling (prøv). Siden holder således i princippet overblikket for dig, forudsat du elsker at følge med i alle de spændende indlæg som omtaler de spændende emner der rører sig i litteraturmiljøet.
Der er faktsik kun én eneste liste af sin slags i Danmark - og den er lige her på Fyldepennen!

Har man en litteratur-blog som mangler på listen, så sig frem. Der er en funktion på siden, så man kan tilføje sin egen blog.

God fornøjelse på vegne af Fyldepennens redaktion.

7 år siden
7 år siden

Har nu fulgt med på Bagsiden siden den blev oprettet, og må sige at det er en virkelig fed oversigt. Den første dag virkede den RET overvældende, men allerede nu kan jeg lynhurtigt se om der er kommet noget nyt og spændende.
Virkelig smart, og en side hvor man da nok kan slå en vinterdag eller to ihjel, bare ved at scrolle ned igennem 'historiske indlæg' og finde nye sider.

Mvh
Eddie

7 år siden
7 år siden
#2 Tula

Er fuldstændig enig. Jeg kan også ret hurtigt se mig selv blive afhængig af den "nyhedsfeed" for det vedrører jo det JEG er interesseret i.
Genialt.

Vi skal nok vænne os til det, selv os gamle tusser. :-)

7 år siden
7 år siden

Jeg knuselsker litteraturoverblikket, og er sikker på at det bliver afhængighedsskabende på niveau med koffein.

Jeg kunne godt tænke mig et feed fra Thiemers Magasin, som er min absolut ynglings boghandel i København. De laver fine litterære arrangementer, events, oplæsninger, skrive- og læseklubber.
http://thiemers.dk/

Kan anbefales til alle ordelskere.

Alt godt,

Neon

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Få dit daglige litteraturoverblik er startet 10/11-2013 19:12 af Kenny og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3634Dagens ord
2 timer, 50 minutter siden · leviP
24Big Brother Is Watching You!
3 timer, 15 minutter siden · Engbo
23Dagens Had
13 timer siden · Prem
77Læserbreve
14 timer siden · Kåemer
0Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 dage, 6 timer siden · Anniina
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 dage siden · Wernn
8Meddelelse
4 dage siden · Engbo
19Hvad hedder det modsatte
5 dage siden · Wernn
128Virus
6 dage siden · Engbo
7skrive start hjælp
19 dage siden · den tomme
105Skyder de; fordi, der er krig?
22 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?