Hyggekrogen · Joe McElderry

3 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg ser sjældent X-factor. Faktisk synes jeg ind imellem det er ren tortur. De der vinder får ganske vist en stjernestund, men forsvinder snart ud i glemselen igen. Dog sker det ind imellem at der virkelig dukker en med X-factor. En sådan er Joe McElderry. I det engelske X-factor 2009 dukke en attenårig dreng op og betog alle, ikke mindst dommerne, med sin charme og stemme:

Han endte med at vinde konkurrencen. Og det stoppede ikke der. Han fik virkelig gang i en karriere, og har siden udgivet en række albums.

Og det er ikke nok. I 1911 blev der afholdt en speciel konkurrence: "Popstar to operastar", hvor han deltog. En række popsangere skulle i løbet af fire uger "omskoles" til at synge opera, og som coach fik de ingen ringere end den store tenor Rolando Villazon. Her kom han til at synge duet med den store Rolando. Og også den konkurrence vandt han, og Rolando spår man en stor fremtid som operasanger.

Det må have været et svært valg for ham. Han havde jo allerede gang i en god karriere som popsanger, og han endte da også med at vælge det. Men de fire uger har i høj grad påvirket hans syngemåde og reportoire.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Denne Joe McElderry, selv hvis han ikke kunne synge, så ville han vinde alligevel. Utrolig charmerende ungt menneske.

Nå, synge kan han, så selv den store tenor Rolando Villazon forbløffes. Interessant at se hvor langt han som lærermester formål at udvikle Joe McElderry på kun 14 dage.

7 år siden
7 år siden

Fin stemme, han skal nok komme langt i programmet med den. Fink

7 år siden
7 år siden

Ja, han har da en fin stemme, så selv om jeg afskyr x-factor-konceptet (læg mærke til jeg skrev konceptet, ikke musikken!), så kan jeg godt indrømme det.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Joe McElderry er startet 28/11-2013 11:38 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
7 timer, 57 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 9 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
10 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
10 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957

Hyggekrogen

4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
2Efterlysning af serie
3 måneder siden · Kåemer
7Gratis TV-kiggeri
5 måneder, 3 dage siden · Prem