Fyldepennen · E-bøger i iBookstore gennem Fyldepennen

15 svar
Senest opdateret 7 år siden · 8 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg har med stor interesse fuldt de sidste par dages aktivitet på Apple iBookstore, både fordi jeg selv har et par bøger derinde, og fordi en ny novellesamling netop er kommet på, sammen med andre Fyldepenne-udgivelser.

Stig Colbjørn Nielsen med "Stilhedens melodi"
Vagn Grønkilde med 'Vagns Laboratorium"
Jytte Westendahl med "Mellem Hav og himmel"
Lars Thomassen med "Mors Blomst"
og min egen novellesamling "Dukkehuset".
http://www.fyldepe...mikala-rosenkilde

Alle bøgerne er til gratis afhentning, og de kan læses fra mange medier.

Allerede nu ser det rigtig interessant ud, og jeg kan kun opfordre nysgerrige til selv at kigge derind og se mulighederne, hvis man stadig tøver med at springe ud i en gratisudgivelse.

Der findes nemlig en hitliste over de 100 mest hentede gratis-titler. Her ligger 'Mors Blomst' d.d på en flot 20. plads! Det er mildest talt godt gået, Lars!

Går man et spadestik dybere og kigger på hitlisten over de 100 mest hentede titler inden for genren 'Fiktion og litteratur' ligger samme titel nr. 3!

Min egen ligger nr. 30. Og det er også ret godt. Den har oven i købet fået en overordentlig flot anmeldelse allerede.

De andre bøger ligger sikkert lunt på deres liste og bliver læst og på den måde spredt.

Som indie-forfatter har vi nogle interessante muligheder for at promote vores navn og forfatterskab. Vi kan let drukne i mængden, hvis vi insisterer på at vores bøger skal koste det samme som Susanne Brøggers, Lene Kaaberbøls og Rowlings bøger om Harry Potter. - Jeg tror det er let at tabe den kamp.

Jeg vil hellere læses af 100 end sælges i 10 eksemplarer. Jeg ved at der nok skal arbejdes en del på at markedsføre mit forfatternavn, før det begynder at sælge. Jeg vil hellere give mine historier gratis nu og her, bygge forfatterskabet op og se hvad der sker.
Den her nye måde at markedsføre sit navn på gennem Fyldepennens udgivelsesplatform er da for smart! Jeg arbejder ihærdigt på den næste udgivelse. Man får blod på tanden, når man ser sit navn på hitlisten. -Synes du ikke, Lars!?! :-)

Det er virkelig ikke svært at finde ud af, rent teknisk, og hvis du har tre noveller klar, som du drømmer om at se som bog, er der intet at betænke sig på. Ligeledes de gode digte, som bare savner sin egen samling.

Hvad skulle holde dig tilbage? Du kan altid vælge at tage 399,- for din bog, eller vente med den slags priser, til du er groet lidt. Som indie-forfatter tror jeg, vi måske skal satse mere på at blive læst end at blive solgt.

Hvad er din mening mon om det? - At udgive gratis, for at skabe PR for sit forfatterskab?

Mikala

7 år siden

Dukkehuset

Syltetøjskrukken
Om ikke så længe er vi endnu flere på kloden. Tallet er nu vokset til 9 milliarder. Er her virkelig plads?
Dukkehuset
Heldige Lise er både succesfuld forfatter og gift med pragteksemplaret Benjamin. Nu skal hun møde sin svigermor, den bizarre Greta, der holder så meget af dukker.
Hatonns Venner
Carina er alene og savner kærlighed og fællesskab. Alt ændres spon [...]

7 år siden

Ja, jeg tænker alvorligt på at prøve, så skal det blive spændende at se.

7 år siden
7 år siden

Hej Mikala. Du har fuldstændig ret i at det er sjovt at se sit navn på hitlisten. Man får lyst til at skrive mere. Erklærer mig også enig i at jeg hellere vil læses af mange.
Det er også underligt at ligge nummer 13 (som jeg gjorde på et tidspunkt).
Tror klart det hjælper på at ens navn måske bliver lidt "kendt". Så bliver man klart læst mere.
Ikke sidste gang jeg udgiver noget på boghylden.

7 år siden
7 år siden

Øh - hvad er "indie" - hvis dumme spørgsmål må stilles.

7 år siden
7 år siden

Hentet fra Wikipedia:

Indie er en forkortelse af det engelske independent (da.: selvstændig).

Jeg hørte det første gang omkring rockmusik, men senere også omkring forfattergerningen. Synes det er et meget godt udtryk.

7 år siden
7 år siden

Indie har jo været brugt i musikbranchen om selvudgivere siden det tog fart, så hvor det nu kommer til litteraturen, så er det jo nærliggende at bruge det der.

7 år siden
7 år siden

Er der nogen vejledning her på fyldepennen i forbindelse med denne udgivelsesmetode og fyldepennens e-bogsværktøj? Eller er det så nemt at man "bare" skal kaste sig ud i det?

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Hej Lars #6

Du skal bare kaste dig ud i det. Det er ikke svært. Men du skal selvfølgelig stå med et produkt (+ forside), i samme kvalitet, som du ville bruge, hvis du skulle udgive på anden vis. Altså tekst helt færdig, korrekturlæst og naturligvis grundigt redigeret.
Vejledningen er nem at finde ud af, synes jeg, og der er i hvert fald aldrig nogen, der har beskyldt mig for at være teknisk interesseret eller synderlig opvakt på det tekniske område. Fremgangsmåden er til at forstå for almindelige dødelige ;-) Og det er så rart, at man ikke skal sidde og pusle med htlm-koder ect.

Forøvrigt glemte jeg lige at henvise til vores egen top 300 hitliste herinde:http://www.fyldepe...k/eboeger/ibooks/

Den burde give blod på tand!

7 år siden
7 år siden

Tak for svaret Mikala

Jeg er meget fristet til at forsøge at gennemgå nogle af mine tekster og se om de kan stå på egne ben ude i den "virkelige verden" :-)

Har du selv lavet den flotte forside til Dukkehuset?

7 år siden
7 år siden

Ja, kast dig ud i det. Det er så oplagt.

Forsiden er jeg også meget, meget glad for. Nej, den har jeg fået lavet. Den kunne jeg aldrig gøre selv. Men måske kan du?
Du skal i øvrigt tænke grundigt over dit cover. Det er lige så vigtigt som indholdet. Det sælger bogen mere end man skulle tro.

Held og lykke!

7 år siden
7 år siden
#11 Kenny (Redaktionen)

Fyldepennen har udarbejdet de fleste af bogsiderne, også Mikalas, og giver ligeledes gerne en hjælpende hånd til andre forfattere som ønsker hjælp til dette. Det er blot at følge vejledningen ved oprettelse af e-bog.

7 år siden
7 år siden

Tak for svaret Kenny. Jeg var lige i tvivl om jeg allerede var gået i stå, fordi jeg ikke kender nogen der er grafisk begavede.

7 år siden
7 år siden

Da "Fyldepennen" kom med tilbud om gratisudgivelse, så valgte jeg at takke ja med det samme. Jeg har nu en digtsamling ude ad den kanal, og jeg har, hvis det går, som det skal, yderligere en roman ude inden årets udgang. Begge bøger ser jeg i denne gratis salgskanal som både promovering af mit forfatternavn og som pejling på, hvorvidt bøgerne efterfølgende skal udgives i trykt form med fx illustrationer og andre lækkerier.

7 år siden
7 år siden

Jeg er glad for at jeg takkede ja.
I går aftes ved midnat lå min novelle nr. 7. Det er et godt koncept de har fundet på her på Fyldepennen.
Det giver lyst til at skrive når det bliver læst.
Kan kun opfordre for lidt til at bruge chancen for at få noget ud i verden.
Kan også tilslutte mig Stig Colbjørn Nielsens ord omkring pejlinger.
Det giver et hint omkring udgivelsesmuligheder og en evt. fremtid som forfatter...

7 år siden
7 år siden

Jeg vil stadig anbefale at man forsøger en papirudgivelse gennem et forlag, hvid man overhovedet kan. (Selv synes jeg det er meget svært!)
For - hvorfor skulle folk læse en bog bare fordi den er på nettet?
Jeg for ikke lyst til at læse en bog bare fordi den er derude.
Det er noget andet der giver mig lyst til at læse en bog.
Og så er det fint at den er der og er tilgængelig.
Men det er dette "andet" der skaber succesen. At nogen eller noget bearbejder læserne, så de får lyst til at søge bogen.
Det "andet" er en aktiv markedsføring og det koster arbejde og penge.
Det er skønt at muligheden er der'og måske vil jeg selv forsøge engang. Men har man muligheden med en "rigtig bog" - så - -

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten E-bøger i iBookstore gennem Fyldepennen er startet 11/12-2013 10:57 af Mikala Rosenkilde (Mikala) og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

144Hvad er du taknemmelig for i dag?
12 minutter siden · Prem
69Ligheder
14 timer siden · Engbo
3886Dagens ord
14 timer siden · leviP
91Dagens Had
1 dag, 5 timer siden · Prem
710 trælse brølere...
1 dag, 13 timer siden · K.B. Assenholm
19Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 dage, 4 timer siden · Anniina
11Jalousi
2 dage, 14 timer siden · Kåemer
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
2 dage, 14 timer siden · TheProject
4Gensidig betalæsning - Roman
2 dage, 23 timer siden · Kafkaesque
15Dagens anekdote
3 dage siden · Prem
461Kontraster
4 dage siden · Savanti
5Bekræft dit køb med nemid
6 dage siden · mlsj
9Limericker på Vendelbomål
8 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
11 dage siden · Engbo
4Gratis TV-kiggeri
11 dage siden · Kafkaesque
6Hvem kan italiensk?
11 dage siden · Kafkaesque
10Skriveblokering/flow
19 dage siden · Prem
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
22 dage siden · Aurelian
2opbygning
22 dage siden · Avj81
6Dagens Dammark ,døde mink
23 dage siden · Engbo
7Novelle vs Kort Roman
25 dage siden · mlsj
7Kalle er død
25 dage siden · Pia Hansen
68Bibelen
26 dage siden · Engbo
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
28 dage siden · Kafkaesque
0Hej Alle sammen!
29 dage siden · mlsj
2Antal digte i digtsamling
29 dage siden · dino
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
1 måned, 1 dag siden · Djani
2Må eller må man ikke?
1 måned, 3 dage siden · Savanti

Fyldepennen

19Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 dage, 4 timer siden · Anniina
2Må eller må man ikke?
1 måned, 3 dage siden · Savanti
4Sortering af dagbog
5 måneder, 27 dage siden · Prem
1Er glad for at....
9 måneder, 25 dage siden · Eddie
6Fyldepennen.dk
11 måneder, 23 dage siden · Savanti
2Hjælp - flyt af tekst til anden kat...
1 år, 6 måneder siden · knudkp
3Sletning af profiler