Hyggekrogen · Bøger under træet

9 svar
Senest opdateret 7 år siden · 8 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg spurgte vist også om dette sidste år, men emnet er jo simpelthen så interessant.:-) Fik I nogle bøger i julegave?

Jeg fik kun en og - igen - ikke en fantasy. 'Og bjergene gav genlyd' af Khaled Hosseini. Men han er jo en fantastisk forfatter og jeg er godt inde i den nu, så det går jo nok.:-) Selv gav vi 'Julemandens død' af Kenneth Bøgh Andersen til et 13-årigt familiemedlem og den vakte jubel. Det var jo dejligt at se at nogle unge mennesker godt gider læse. Mine egne to er ikke ligefrem ivrige på den front.

7 år siden
7 år siden

Jo. jeg fik Anton Nielsen SOM BØLGER AF HAV. . delt i to delehver på omkring 550 sider. Det er sådan en historisk beretning set fra et hårdt barne- og ungdomsliv og senere som aktiv kommunist.

Aktiv kommunist var også hans far, som derfor var blandt de arresterede kommunister, der via Horserødlejren blev sendt til KZ lejren Stuthof.

Martin Nielsen, der var blandt de overlevende har også skrevet bøger blandt andet om den barske livserfaring.

Sønnen AN arvede da noget af turen. Han kom også i fængsel i Horserød for et par ar siden - dømt efter den kreative racisme paragraf. Han havde samlet penge ind til hospital pleje for oprørene i Colombia. Vi var nogle stykker, der fulgte ham til fængsels porten. Mine børn begaver mig altid med mange rigtige gode bøger. For ikke længe siden fik jeg Gorbatovs erindringer osv har de også beriget mig med Islandske Sagaer,
Vor tids filosofi, Saxos Danmarks Krønike og Den lige så tykke Danmark besat. Alt dette for at I ikke skal være i tvivl om, hvor rig jeg er Forsat god jul ...Engbo

7 år siden
7 år siden

Jeg fik en bog af søster.
Det er "Midnatsmesse" af Elisabeth Lyneborg.

7 år siden
7 år siden

Jo, jeg fik endda tre i år, det var også en rekord for mig:

Mark Cousins: Filmens historie
Jo Nesbø: Snemand (norsk krimi)
Nelson Mandela: Eftertanker.

7 år siden
7 år siden

Engbo, jeg har selv overvejet Gorbis erindringer så jeg spørger dig lige: Er de værd at læse?

7 år siden
7 år siden

Ja, helt bestemt er bogen værd at læse - og det er jeg sikker på, at du vil give mig ret i.

Bogen er mere personlig end politisk - selv om den politiske baggrund selvfølgelig følger med. Selv om både Gorbatov og jeg er partimedlemmer, så gætter jeg på at enig og uenig med ham nok er lige delt mellem dig og mig.

Men berigende er fremstillingen ni hvert fald for den søgende. Jeg håber du en gang vil skrive din mening om bogen, som kan være med til at ønske om godt nytår. Engbo

7 år siden
7 år siden

Hehe, hvor spøjst, julen ligger mig åbenbart allerede så fjernt, at da jeg læste overskriften tænkte jeg at tråden handlede om bøger der var gode at tage med i skoven og læse i fred under et træ! ;)

Men for at besvare spørgsmålet, så var der ingen bøger under træet. :) Til gengæld har jeg lånt Yahya Hassan, men er endnu ikke sikker på om jeg har lyst til at åbne den og blive konfronteret af den virkelighed... :/

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Jeg fik "World War Z" på dansk. Den glæder jeg mig til at læse, da jeg har prøvet zombie film og zombie spil, men ikke zombie bøger.

Desuden fik jeg de to første bøger i Stephen Kings Dark Tower serie.

Alle tre var bøger jeg havde ønsket mig :)

Sidste år ønskede jeg mig blot fantasybøger og blev dejlig overrasket over at få Lyonesse triologien, som jeg aldrig havde hørt om, men virkelig nød at læse.

7 år siden
7 år siden

Det har været en rigtig bogjul i år. Hele fem stk.

Karitas af Kristin Marja Baldursdottir, den glæder jeg mig meget til.

Lone Kyhlmann I medgang og medgang, er måske ikke lige min kop te,men jeg giver den da en chance, måske bliver jeg overrasket.

Henrik Dahl's NT en forstadstragedie, som han godt nok fik nogle tæsk for. Jeg tænker jantelov - skomager bliv ved din læst. En sociolog der er vant til at skrive faglitteratur, kaster sig ikke lige over en roman!!

Så har jeg fået Holger Dahl's bog KINA engang for et øjeblik siden, den er jeg meget spændt på at kaste mig over.

Sidst men ikke mindst, Vor tids helt af Jacob Skyggebjerg. Jeg har forstået, at det skulle være en pendant til Yahya Hassans digte.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Bøger under træet er startet 27/12-2013 11:17 af Signe Fahl (Bondekonen) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
8 timer, 56 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 10 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
11 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
11 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957
0Internationalt
1 måned, 1 dag siden · Savanti
492Kontraster
1 måned, 1 dag siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 15 dage siden · turkdaddy
9Transgender