Læs min tekst - kritik søges · Ris og ros søges på mit 1. publiceret digt

12 svar
Senest opdateret 7 år siden · 5 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg er ny her på siden, og har siden i går luret rundt, specielt på digte. Da det er mange år siden, har jeg glemt, hvorledes digte kan skrives på mange forskellige måder. Meget inspirerende at kigge rundt på de meget forskellige digte.

Men da jeg er meget selvkritisk og kan se at der er mange dygtige folk herinde, ville det være rigtig lækkert hvis nogen af jer havde lyst til at komme med gode råd og kommentare. Følg dette linkhttp://www.fyldepe...rdenen-i-ubalance

På forhånd tak for hjælpen.

God søndag til alle jer derude.

Kærlig Hilsen A'ja

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Ja, må lige prøve at arbejde lidt mere på det. Er nemlig heller ikke helt tilfreds, men har du nogle teknikker til hvordan jeg kan gøre det mindre tvangsrimmende?

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Fedt... har lige hentet en synonym ordbog, men den er sgu ikke så god. Skal nok ud og invisterer i politikkens eller gyldendahls. Har lige lavet nogle flere ændringer. Og slettet noget.

7 år siden
7 år siden

Fin ide med synonymordbog - og når man skriver rimede digte bør en rimordbog også være et af redskaberne.

7 år siden
7 år siden

Min mor har sagt jeg gerne må låne hendes rimsmedens ordbog.. så det er allerede arrangeret. Men tak for rådet, apropro hvilken en er den bedste på markedet?

7 år siden
7 år siden

Jeg ved ikke om den kan fås stadigvæk, men politikkens rimordbog er nok den bedste jeg kender til.

7 år siden
7 år siden

Jeg siger tak Mogens =)

7 år siden
7 år siden

Jeg er enig i dine holdninger, men er også enig i nogen af de andre kommentarer. Prøv at tænk over hvordan ordene smager, hvordan føles de inde i munden når du taler dem? Føles de runde eller firkantede, giver de den lyd fra sig som siger det du gerne vil udtrykke? Og selvom det skal rime, så husk at det ikke behøver at bestå af de samme bogstaver i slutningen af ordet, bare for at rime - brug kreativiteten. Men fedt du menet hvad du gør :)

Mads

7 år siden
7 år siden

Tusinde tak Mads. Jeg begynder at lege mere med det i næste uge, da jeg starter til kreativ skrivning. Så tusinde tak for jeres feedback, kan helt klart bruge det..

7 år siden
7 år siden

http://www.rimordbog.dk/

Ovennævnte link har været en rigtig god hjælp i mit arbejde (faktisk bruger jeg ikke andet).

De bedste hilsner fra Falcon

7 år siden
7 år siden

Tusinde tak Falcon

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Ris og ros søges på mit 1. publiceret digt er startet 12/01-2014 05:48 af A'ja Fabricius Claré (Ajardo) og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4Troen og kirken
21 timer siden · Engbo
6Teater stykke
3 dage siden · Nicolas Jessen
4004Dagens ord
7 dage siden · Engbo
21Lykke
9 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
9 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
10 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
15 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
15 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
16 dage siden · Mons1957
0Internationalt
29 dage siden · Savanti

Læs min tekst - kritik søges

0Søger læsere!
1 måned, 14 dage siden · turkdaddy
4Gensidig betalæsning - Roman
5 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque