Hyggekrogen · Når man ikke ved, hvordan man skal sige tak?

7 svar
Senest opdateret 7 år siden · 5 bruger(e) deltager
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Her er en vandrehistorie. Jeg ved ikke, om den er sand: Det var før mobiltelefonernes tid. På en øde vejstrækning i USA. En mand på farten var kommet til at mangle mønt til mønttelefonen, og havde desperat brug for at ringe. En af de sjældne forbipasserende var så venlig at låne ham pengene. Da manden spurgte, hvordan han kunne komme til at betale dem tilbage, sagde manden, han lånte dem af, at det skulle han ikke tænke på. Han skulle bare selv vise venlighed overfor et menneske, der i fremtiden havde brug for en hjælpende hånd. Så kunne han selv bestemme, hvornår han anså sin gæld for betalt.

Sådan tror jeg også det er for dig. Jeg læser dit indlæg sådan, at du føler, du har en form for gæld til de mennesker. Det vil sige: Det er mere dit behov end deres, der skal opfyldes. Hvilket er helt ok, skal jeg lige skynde mig at sige, så det ikke misforstås. Du har brug for at føle dig kvit. Med mindre din taknemmelighed er rettet mod meget materialistiske mennesker, tror jeg det vil falde i mindre god jord at give gaver. Det lyder som om disse mennesker, du vil udtrykke din taknemmelighed overfor, er mere medmenneskeligt orienterede. Jeg kunne derfor foreslå dig at give noget af dig selv: Skriv et essay, en novelle eller en hel bog, som du dedikerer til disse mennesker. På den måde vil de vide, at de har inspireret dig til at berige verden, og hvilken bedre gave kan man få? Ligeledes vil du få mulighed for at tømme dig selv, indtil du føler, din "gæld" er betalt.

Håber, at du kan bruge mit svar til noget.

7 år siden
7 år siden

7 år siden
7 år siden

Skriv en sang til dem Freja, det er det du er god til, og det ville være rørende for dem. Fink

7 år siden
7 år siden

Og kan du ikke lave sange så find en gammel plade med Poul Bundgaard, hvor han synger:
"Tak er kun et fattigt ord, derfor siger jeg: Det gør verden lys og stor at jeg kender dig!"

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Når man ikke ved, hvordan man skal sige tak? er startet 07/02-2014 21:56 af frejasdixie og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4001Dagens ord
7 timer, 31 minutter siden · Engbo
21Lykke
1 dag, 7 timer siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 7 timer siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
2 dage, 14 timer siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
7 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
7 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
8 dage siden · Mons1957
0Internationalt
21 dage siden · Savanti
492Kontraster
21 dage siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 5 dage siden · turkdaddy

Hyggekrogen