Jeg ville ikke kunne holde ud at være i mit eget hoved, hvis jeg så en jeg kendte begå en forbrydelse og så lade være med at sige det. Alt efter graden selvfølgelig.
Huggede personen en snackbar? Okay, det kan man måske godt ignorerer, men hvis personen var på tv, kan jeg ikke se, hvordan det har været en lille ting, det handler om.
At dømme efter dine udsagn er der tale om noget i dur af butikstyveri, røveri eller indbrud - i hvert fald hvis 'udbyttet var minimalt', lyder som et forsøg på at stjæle noget, men jeg kan jo tage fejl. Jeg kan til nød forstå at ignorere butikstyveri, men hvis der var tale om decideret røveri eller indbrud, ville jeg ikke kunne lade være med at melde dem, tror jeg. Uanset om det så var min egen søster. Jeg ville ikke kunne holde ud at vide, at jeg dækker over vedkommende, og at personen er på vej ud af en sti, som jeg ikke vil have, at de følger. Jeg ville nok lave en anonym anmeldelse, siden jeg jo heller ikke har lyst til at blive lagt for had af gerningsmanden. Jeg er lidt af en kujon på den måde.
Men igen, nu ved jeg ikke, hvilken forbrydelse der er tale om, så måske er det ikke så slemt. Måske er det bare en form for snackbar-grad af en forbrydelse, men det lyder bare af mere, hvis det er kommet på tv o.o