Ordet er frit · Læs med 1000 ord i minuttet med ny app

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg faldt over denne artikel på tv2.dk:
http://beep.tv2.dk...00-ord-i-minuttet

Det drejer sig om en app, der viser dig en tekst ved kun at vise dig et ord ad gangen. Du kan selv bestemme hastigheden, så du kan gå fra 250 ord i minuttet til 1000 ord i minuttet. Ordene bliver ikke bare vist, men det punkt hvor du normalt fokusere på et ord, bliver fremhævet med rødt og centreret. Det skulle gøre det endnu nemmere at læse hurtigt. Ordene kommer nærmest bare væltende og bliver lagret i din hjerne. Det er faktisk nemmere, når man bare slapper af.

Firmaet vil gøre det til en ny revolutionerende måde at læse på. De har faktisk en plan om at 15% af al læsning vil foregå på denne måde i 2016.

Du kan prøve en test i ovenstående link, dog kun på engelsk.

Jeg er lidt imponeret, men mangler at prøve det med en større tekst. Hvad synes I?

7 år siden
7 år siden

Jeg ville synes det var ret mærkeligt kun at læse et ord af gangen. Desuden så elsker jeg stadig den fysiske bog. Men smart det må jeg tilstå at det er.

7 år siden
7 år siden

Jeg har også godt set det, men tvivler på, at det er noget jeg ville komme til at benytte mig af .. måske til studierelateret læsning, men jeg mangler at prøve det på en større tekst med flere informationer - altså virker det også til mere komplekse tekster?

Når jeg læser for fornøjelsens skyld, læser jeg netop ... for fornøjelsens skyld, og så behøver det ikke at skulle gå hurtigt. Jeg er iøvrigt også stadig fan af den traditionelle bog, så der har jeg også svært ved at se, at det ville være noget jeg kommer til at benytte mig af.

Men spændende og lidt sjovt er det.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Læs med 1000 ord i minuttet med ny app er startet 07/03-2014 12:58 af Lars Vennike Nielsson (LarsN) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
20 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
20 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 4 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt