Ordet er frit · At holde ord

16 svar
Senest opdateret 7 år siden · 7 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg fik en opringning i går ang. min maleriudstilling i Havnsø. Nu havde de på et bestyrelsesmøde vedtaget at de ikke vil leje det lille fiskehus ud på havnen.
Mit temperament kom på en prøve, og fik fortalt at De skulle skamme sig, og jeg troede bestyrelsen var af en "vis"klasse, men der tog jeg fejl.
Kunstdage i pinsen, er et samarbejde med kulturafdelingen i henholdsvis i Kalundborg, Holbæk som dækker Vestsjælland og og hele Odsherred. Der bliver udgivet en folder og vejledning om ruter på nettet, som jeg har betalt og er for sent at afmelde.
Min mundtlige aftale kom i " hus" i august, og fået mail om aftalen.
Nu er spørgsmålet: Er det blevet sådan at det "at holde ord" ikke gælder i vor tid, og vi mennesker s... på de aftaler man laver med hinanden.
Yes jeg fik luft. Kh. Hanna Fink

7 år siden
7 år siden

Man kunne i det mindste fra begyndelsen have sagt, at endelig tilladelse ville bero på et møde som skulle afholdes senere, hvorfor man ikke forud kunne love noget for sikkert.
Men du har fået mail om aftalen? Hvis der står at du kan leje hytten - - - så tror jeg bordet fanger! En mail er lige så gyldig som et håndskrevet brev, mener jeg. Har du mulighed for et gratis advokatråd et sted?

Er du billedkunstner? Pral bare! Vi hører gerne!

7 år siden
7 år siden

Jeg har malet i en del år Dino og holdt flere udstillinger, solgt og vundet konkurrencer i årenes løb. Jeg er på en hjemmeside med min kusine under galleri Fink på hjemmesiden www.kusinekunst.dk Jeg tror også at den mail er bindende, men det er stivstikkere i bestyrelsen, så jeg er ved at skrive et brev til dem, jeg skyder med ordene og håber de tænker over deres holdning til etik og moral. Tak for din holdning Dino. Fink

7 år siden
7 år siden

Jeg sidder også og tænker at den mail må være bindende. Faktisk er en mundtlig aftale bindende, men problemet er at mundtlige aftaler er svære at bevise. Her har du en aftale på skrift. Det virker helt urimeligt, at du ikke skulle kunne få dine penge igen, når de ikke overholder deres del af aftalen? En mulighed er også at høre forbrugerrådet.
Håber du finder en løsning. Hilsener Tina

7 år siden
7 år siden

Nu har jeg kigget på din hjemmeside.
Og jeg kan faktisk huske at jeg har været der før engang.
Flotte billeder!!

De er ret forskellige.
Flere af dem tyder på "professionel" viden om "komposition."
For eksempel "Efterår." En sådan transparens gennem overlejrede ting er ikke noget man bare gør, tror jeg.

7 år siden
7 år siden

Tak for ros Dino. Kh Fink

7 år siden
7 år siden

Tina jeg har ikke betalt for lokalet, men for publiceringen af udstillingen til kommunen.Men det er ikke for pengenes skyld, mere vreden over at få den behandling. Det tager tid at opbygge en udstilling. Tak for dine ord. Kh. Fink

7 år siden
7 år siden

Min beskedne erfaring er at e-mails er noget lort som forhandlingsmedie. Man kan meget let misforstå hinandens holdninger og overse mulige åbninger.

Kunne du ikke have en mulighed ved at snakke med din kontakt
ansigt til ansigt, bare for at høre om du kunne ændre noget på den planlagte udstilling, så den var akceptabel.?

Næste trin kunne så være et møde med bestyrelsen. Ikke for at klage, men for at høre nærmere om deres betingelser og hensigter med 'det lille fiskehus' - der er jo også senere muligheder.

Fremover kunne du arbejde mod at få supportere i lokalmiljøet, alt det er netværk - netværk - eller med surehatten på: Mafia Mafia.

Vil man igennem her, skal man først og fremmest tænke på - hvordan giver jeg de enkelte led i den kæde som jeg skal igennem en gave. (Ikke direkte penge - det er for klodset, men ære, omtale, nye muligheder ... )

Ja, det var mine 5 cent

7 år siden
7 år siden

Jeg har kun på mail kommunikeret med dem i august hvor aftalen kom på plads, opringningen fra dem lørdag var sidst der var kontakt. Min plan er at forske i området, og se om en anden løsning kan bruges. Tak for råd Søren. Kh. Fink

7 år siden
7 år siden

Ja, jeg syntes også de i det mindste burde have sagt, at de først kunne tage stilling til det, når de havde haft bestyrelsesmødet, her må jeg give dino ret. Jeg har så aldrig tænkt over dette, at e-mail skulle være mindre godt i forbindelse med forhandling, men jeg vil da også mene, at løfter vi mails er bindende.
Men nu har jeg da så også lige været inde og se på linket. Det er flotte billeder :-)

7 år siden
7 år siden

Jeg har det også bedre med en dialog face to face det virker mere nuanceret og tonen er bedre end at tasterne løber af sig selv via mails.
Tak fordi du kikkede på mine malerier Mogens og tak for ros. Kh. Fink

7 år siden
7 år siden

De er flotte, dine billeder. Jeg kan især godt lide "Byliv", "Storby" og "Omsorg". Dine 'quiltede' billeder er også sjove.
- Hvem er mon hende den langbenede der går igen på flere af billederne?

Pokkers ærgerligt med den sag her. Det er dog ærgerligt at bøvle med. Men prøv at være meget kortfattet og korrekt, når du skriver til dem. Det er ikke sikkert det er en god idé at tømme gloseposen for hvad du i virkeligheden mener om deres optræden. Skriv at du er forundret over denne udvikling sagen har taget, at det virkelig forstyrrer dine planer og at du håber at I kan tage sagen op igen. Gør opmærksom på det beløb, den ulejlighed ect. - altså omkostninger du har haft i denne forbindelse. Vedhæft kopi af den mail, hvori aftalen er indgået og send mailen til bestyrelsesformanden.
Enig med søren #7 i at du skal tænke frem og måske vil være glad for at benytte det fiskehus senere, så brænd ikke dine broer ved at gøre dig uvenner med dem, hvis det grundlæggende er en vigtig kontakt for dig fremafrettet. Man aner ikke hvornår man møder folk igen i helt andre sammenhænge. Det er ikke altid klogt at være ligeglad.

Ingen tvivl om at bestyrelsen har behandlet sagen taktløst, men hvem ved om lidt kvindesnilde kan åbne døre - og små fiskehuse?

Held og lykke.

Mikala

7 år siden
7 år siden

Tak for dit kompetente bud på mit indlæg Mikala. Jeg afventer lige at se de næste par dage, om de kommer på andre tanker efter min samtale med dem i lørdags, ellers tager jeg plan 2.
Tak for ros om mine billeder. Pigen med de høje hæle skal man ud fra maleriet og teksten selv være med til at skabe en historien om maleriet. Billedet Diva'n se på hendes udstråling og dan et indtryk af hende, men kik så på mælkebøtten, hvad laver den der? Det er ikke altid det man ser, det man får. Kh. Fink

7 år siden
7 år siden

Hej Hanna.
Øv. Forstår godt,du er skuffet. Deres moral kan da ligge på et meget lille sted. Vor Herre bevares.
I det mindste skal du da forlange dine udgifter til brochure m.m. Dækket.
Man kan vel også, set i bagklogskabens klare lys lære at holde en sådan (gammel) aftale skal konfirmeres undervejs. August 2013 er længe siden.
Folks moral er åbenbart flosset i kanten.
Det er rigtig ærgerligt for dig. Ved du havde glædet dig.
Men mon ikke din stædige natur nok skal finde en løsning.
Kh
Jytte

7 år siden
7 år siden

Der er i mellemtiden (sidste fredag) kommet en ny bestyrelse, som ændrede aftalen.
Jeg har nu haft en dialog med dem, og aftalen står ikke til at ændre. Du har ret jeg har noget i ærmet. Men jeg var rasende grrrr. kh. Fink

7 år siden
7 år siden

Lige en opdatering af debatten--- jeg har løst opgaven og fundet et andet sted på havnen i Havnsø. Er I på udflugt i Pinsen giver jeg et glas vin. Tak for jeres indslag. Kh. Fink

7 år siden
7 år siden

Det må da kaldes en lykkelig udgang, til lykke :-)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten At holde ord er startet 16/03-2014 08:00 af Hanna Fink (Fink) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
23 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 6 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
17 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
1 måned, 7 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 16 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 19 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 25 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 11 dage siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 13 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 14 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 15 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 16 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 16 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 18 dage siden · Prem
20Komplimenter
2 måneder, 18 dage siden · Prem
145Hvad er du taknemmelig for i dag?