Hyggekrogen · Det er ikke spor skæg!

7 svar
Senest opdateret 7 år siden · 5 bruger(e) deltager
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Nu er jeg selv skægløs, og jeg ville NÆSTEN være det, hvis jeg lod stå til, men det betyder ikke at jeg ikke kender og forstår problemet. Så skulle min underskrift til støtte være ønsket, så er den her.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Her på den 1. april, tilslutter jeg mig foreningen til behagelig skægvækst. Det er uomtvisteligt at mine jobchancer var bedre da jeg var tætstudset, end når jeg lod pelsen gro. Selvom jeg er pelsløs andre steder på kroppen, så må jeg erkende at mine jobchancer ikke længere er legio.

7 år siden
7 år siden

Når soldater skal afhøre levantinske krigsfanger har de efter sigende det problem at disse ikke gider tale med folk uden skæg. De ser dem ikke som rigtige mænd og tager dem ikke alvorligt. Så forhørelederne blev da anbefalet at anlægge skæg. Har jeg set eller hørt.

I vor egen del af verden ser et stort skæg sjusket ud. Man ligner en "spritter" eller vagabond. Man har nok nogle pædagogagtige synspunkter. Man ligner ikke en der aspirerer til en lederstilling i Mærsk osv. osv.

Jeg har skæg, men er glatbarberet. Jeg har haft fuldskæg et par perioder i mit liv, men jeg brød mig ikke om det. Det føltes ikke rart, og ens fingre røg ustandselig op og drejede det rundt. Og jeg synes heller ikke at det var pænt.

7 år siden
7 år siden

Jeg gad vide, hvorfor Stepstone ikke har fjernet den artikel, nu hvor første april er overstået? Eller dateret den?

Personligt er jeg ret vild med et velplejet fuldskæg. Det signalerer ligesom, at det er en mand, jeg står overfor - ikke et barn. Jeg har det lige som dig, Dino, jeg kan heller ikke holde fingrene fra min mands skæg. : )

7 år siden
7 år siden

Naturen har skabt manden med skæg. Så der kan ikke være noget forkert i at have sådan et.
Men ét er skæg, et andet brun sovs og syltetøjsmadder. Den slags kost er ikke umiddelbart compatibelt med fuldskæg.

7 år siden
7 år siden

Nej, fuldstændig rigtigt, Dino! Derfor siger et velplejet fuldskæg - veltrimmet og rent - også en hel del om personen, der bærer det. Det er skægt at følge tidens skægtrends. Og måske har viktoriatidens mænd irriteret sig over det samme, siden det blev mode at barbere hagen fri og lade overskægget og bakkenbarterne gro sammen.

7 år siden
7 år siden

Som Chr IX? :-)

I oldtiden har folk nok været så glade for overhovedet at kunne spise sig mætte, at de har blæst renligheden en hatfuld. Hvis man altså havde hatte dengang.
Det ærgrer mig at mænd mister håret. Og endnu værre bliver det når de frivilligt rager resten af. Disse æghoveder - det er svært at kende forskel på dem! Selv har jeg ikke min fordums hårpragt, men må se den decimeret til max det halve. Da jeg var ung havde jeg hår som Prinsesse Mary. Bare ikke så veltrimmet, forstås. Det huer mig bestemt ikke at blive ældre, hvad det angår.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Det er ikke spor skæg! er startet 01/04-2014 14:56 af Post Scriptum og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
7 timer, 15 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 9 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
10 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
10 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957
0Internationalt
1 måned siden · Savanti
492Kontraster
1 måned, 1 dag siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 15 dage siden · turkdaddy

Hyggekrogen