Hyggekrogen · Humor

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Hvor er humor dog forskellig?

For tiden er Jan Gintberg meget populær. Folk ler af hans shows så de er ved at kvæles. Jeg krummer tæer, og er jeg af en eller anden grund tvangsindlagt til ham, har jeg det skidt og har lyst til at krybe under sofaen eller gøre noget andet drastisk. Er han virkelig så sjov? - Jeg ved godt det er et umuligt spørgsmål, men alligevel.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Ja, humor er meget forskellig. For at svare på dit spørgsmål, så synes jeg at Jan Gintberg er sjov, men ikke så sjov. Jeg kan godt lide hans shows, hvor han rejser rundt i landet, men her er fordelen også at produceren har klippet alt det der er begrænset sjovt ud. Hans standup shows er jeg ikke så meget til.

Men humor er meget forskellig. På min arbejdsplads griner folk da når jeg prøver at være sjov, men jeg synes at kunne læse på dem, at de griner mere som "hold kæft hvor er du mærkelig, men vi holder af dig alligevel", hvilket er fint. Min humor er nok speciel.

Jeg holder meget af indforstået humor. Altså humor hvor det er påkrævet at have noget andet information først. Det er så meget vigtigt for den der prøver at bruge humoren at vurdere om modtageren har den nødvendige forhåndsviden.
F.eks. dør jeg af grin når jeg ser nummer 2 af de helt gamle far til fire film. I scenen har lilleper meget svært ved at lære at stå på ski. I stedet for at bande siger han meget kraftigt: "For eksempel!"
Hvis man ikke har set den første far til fire film giver det ingen mening overhovedet.

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Humor er startet 07/04-2014 08:01 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
7 timer, 37 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 9 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
10 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
10 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957
0Internationalt
1 måned siden · Savanti
492Kontraster
1 måned, 1 dag siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 15 dage siden · turkdaddy
9Transgender