Hyggekrogen · Hvad er klokken når du skriver digte?

4 svar
Senest opdateret 6 år siden · 5 bruger(e) deltager
7 år siden

Noget jeg har tænkt lidt over, er det mærkelige tidspunkt på dagen, eller det er jo så på natten, at mine digte og tekster udfolder sig på.
Jeg har endnu ikke skrevet et digt på den anden side af klokken 12 om aftenen. Jeg har måske haft digtet, eller ideen om det i tankerne hele dagen, i flere dage eller uger også. Men det er ikke før det er mørkt udenfor, at jeg griber mit skriversværd og slår mig løs. Der er endda digte om mit fænomen, skrevet i mit eget fænomen.

Jeg tænkte at det måske havde noget at gøre med den stilhed der er når, ja, alt er stille. Ingen forstyrrelser eller afbrydelser, stilheden kun imødekommet af mine egne tanker. Men dette stemmer ikke overens med den måde jeg ellers laver mit arbejde på, f.eks. skolearbejde. Der skal der gerne være musik til.

Noget jeg også har tænkt over er om jeg var alene i mit natteroderi. Så det er egentlig spørgsmålet til jer, hvornår skriver i jeres digte?

Ps. Startede faktisk med at skrive her på, da klokken var 00:02.

7 år siden
7 år siden

Det er med at skrive når inspirationen er der, ellers kan det fordufte igen. Det kan så blive på de særeste tidspunkter. Så jeg kan også ofte skrive efter mørkets frembrud, dog sjældent efter midnat.

7 år siden
7 år siden

For mig skifter det lidt, førhen fik jeg ideerne som jeg lagde hovedet på puden, nu kommer det kravlende på alle de tidspunkter jeg ikke har noget at skrive på, eller hvis jeg for en sjælden gang går ud og drikker mig i hegnet.
Så det bliver ikke til så meget for tiden.

7 år siden
6 år siden

Kan sommetider vågne om natten og bare kaste mig over computeren og så skriver jeg løs.. :-) men kan også se tv eller høre et ord som giver mig en idé til et digt og så skriver jeg løs ':-) jeg elsker ord og digte! Føler lidt min sjæl bliver ren for dårlige minder når jeg skriver (hvis jeg skriver lidt mere dybt digt). For mig er det sku lidt som terapi.. Nogen som har det sådan? :-)

6 år siden
6 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Hvad er klokken når du skriver digte? er startet 29/04-2014 00:10 af Sune Sorento og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4001Dagens ord
7 timer, 30 minutter siden · Engbo
21Lykke
1 dag, 7 timer siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 7 timer siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
2 dage, 14 timer siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
7 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
7 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
8 dage siden · Mons1957
0Internationalt
21 dage siden · Savanti
492Kontraster
21 dage siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 5 dage siden · turkdaddy

Hyggekrogen