Tekstdebatter · Idéer til roman?

6 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg går som mange andre herinde med tanker om at skrive en bog, men jeg er på ret så bar bund i forhold til handling og plot. Jeg er klar over, at de fleste af jer sandsynligvis gør brug af de idéer, I ligger inde med. Skulle I dog alligevel have nogle idéer, som har lyst til at dele, vil jeg meget gerne høre dem?

På forhånd tak.

7 år siden
7 år siden

Nogle har oplevet en masse der gør det næsten livsnødvendigt at skrive om det for at få fred i sindet.
Når sådan livsnødvendighed går hånd i hånd med gode skrivefærdigheder er der gode chancer for en god bog.

Du er ikke den eneste der har gået og tænkt: "Det ku' være sjovt at skrive en bog. Hvad pokker skal den handle om?"
Men du forstår nok at der er mangt og meget der skal overvindes før successen er hjemme, hvis fortællingen ikke presser på selv, men er noget man skal lede efter.
Indtil den store inspiration dukker op er det måske en idé at skrive nogle noveller, hvor tingene er lettere at overskue? For der er meget håndværk der skal opøves. At finpudse en novelle er faktisk ganske spændende, selvom det ikke er en hel roman.

7 år siden
7 år siden

Det er nok i virkeligheden ikke noget helt dumt forslag. Ideer har tidligere presset sig på, hvor tiden desværre ikke har været til det, og nu hvor tiden er dér, så er idéerne ganske få. Det kunne jo også være, at idéer kunne opstå ud fra novelle ... hvem ved ... Tak fordi du tog dig tiden til at svare.

7 år siden
7 år siden

Jeg er helt enig med Dino.

Start med et par noveller og mon ikke der undervejs dukker lidt ideer op til en bog?
Du kan også tage nogen af de skriveøvelser der ligger herinde på pennen, det er også en sjov måde at tvinge sig selv til at åbne lidt op under forudbestemte rammer.
Jeg startede selv med sådan en :)

7 år siden
7 år siden

Hvis du er helt blank, foreslår jeg at du starter med at finde en karakter, der siger dig noget. En du finder interessant og har lyst til at sende igennem oplevelser, sansninger. Ingen karakterer ingen historie ;-)

7 år siden
7 år siden

Hej Regitze

Det er sandt. Det du tænker, at man så gradvis kan få bygget en historie op omkring karaktererne?

7 år siden
7 år siden

Ja, noget i den stil. Det kan være at det mere eller mindre giver sig selv, hvad den person skal opleve, jo mere man lærer vedkommende at kende?

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Idéer til roman? er startet 04/07-2014 18:16 af Juliet01 og er placeret under Tekstdebatter.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

40Menneskerettighederne
3 dage siden · Stenfisker
4102Dagens ord
4 dage siden · Aviaja
9Troen og kirken
4 dage siden · dino
3Gør ægte kærlighed blind?
5 dage siden · dino
504Kontraster
8 dage siden · Engbo
2Feedback søges til min novellepodca...