Hurra! Jeg er blevet udgivet :-) · Ny E-bog: Roser og Torne.

14 svar
Senest opdateret 4 år siden · 6 bruger(e) deltager
4 år siden

Denne debatafdeling er beregnet til annoncering af egne udgivelser. Så ... jyde eller ej - jeg vil her reklamere for min nye E-bog, som er udgivet her på "Pennen."
Den er navngivet efter en af mine noveller, og mange kender allerede en eller flere af de tre tekster som E-bogen indeholder.
Det var egentlig min hensigt at fyre hele butikken af i én E-bog, men jeg fik det råd at dele tingene lidt op. Derfor er foreløbigt de tre længere noveller udgivet som hører til kategorien "eventyr og fabler."
Man skal lige huske at trods kategorien "eventyr," er teksterne ikke egnede for børn. (Så er det sagt.)
Læs gerne bagsideteksten som kan ses umiddelbart.
Titlen er "Roser og Torne" og bogen er som de andre her ganske gratis at downloade.
Man kan derfor ganske uforpligtende give den et kik og kassere den hvis den ikke falder i smag.

https://www.fyldep...lemming-dalsgaard

4 år siden

Roser og torne

Bag eventyr for børn ligger måske alvorlige episoder i voksnes liv. Eventyrene her beskriver mulige virkelige hændelser, der siden er blevet omskrevet for børn. Man opdager at drager og onde feer er lige så uhyggelige når de optræder i almindelige menneskelige skikkelser.
"Roser og Torne" udspiller sig i middelalderen, hvor Siciliens magtfulde herremænd udstikker rammerne for de unges ægteskaber. [...]

4 år siden

Hej Flemming.

Jeg vil da også her på denne side ønske dig stort tillykke med udgivelsen.
Jeg vil glæde mig til at læse den.

Held og lykke.

Mvh
Jytte

4 år siden
4 år siden

Til lykke med udgivelsen. Der er snart mange udgivelser her på e-bog.

4 år siden
4 år siden

Stort tillykke med den flotte udgivelse! Flot forside. Minder mig om og giver associationer til ældre eventyr. Man fornemmer tydeligt at der gemmer sig noget særligt her. Jeg ved at læseren ikke bliver skuffet.

Må samlingen blive hentet og læst mange gange! Det fortjener den. Må den få et stort publikum.

Glæder mig over at se din udgivelse her.

Mange gode hilsner

4 år siden
4 år siden

Tillykke Dino med udgivelsen, det er for mig en vintersyssel at læse udgivelserne, så giver jeg en melding.

4 år siden
4 år siden

I skal alle have mange tak for venligheden! :-)

vh Dino.

4 år siden
4 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

4 år siden
4 år siden

Tak for det Frivole.

Der er nu tre tekster. Men også den tredje er på Pennen i forvejen.
Fordelen ved den gratis download er at I på Fyldepennen kan kassere det hele hvis teksterne ikke har interesse.

Titlen Roser og Torne angiver en novelle der allerede er kendt af nogle.
Nu skal det huskes at jeg håber at også andre end folk på Fyldepennen vil få lyst at læse teksterne.
E-bogen gør det muligt at få teksterne ud til et (potentielt) større publikum.
Jeg vil ikke undlade at lave E-bøger af frygt for at nogen skulle kende teksterne i forvejen. :-)

Men næste gang jeg reklamerer (hvilket skete på opfordring) vil jeg huske at skrive om der er tale om nyt eller gammelt, så ingen skal spilde deres tid.
Min næste E-bog bliver også med gamle tekster.

Vil man læse noget nyere fra mig, må man til saxo.com, men heller ikke alt her er 100% nyt.

Jeg har gennem lang tid arbejdet med et større bogprojekt, men det er ikke sikkert at det bliver udgivet.
Jeg ved ikke om jeg i fremtiden sender mere materiale til Fyldepennen. Skuffelsen over at få "nej" fra et forlag sætter ikke ligefrem fut i inspirationen.
Når jeg valgte at lave E-bøger ud af novellerne på Pennen skyldes det nok ønsket om at give dem en mere elegant og samlet form.
E-bog konceptet "samler" jo teksterne.

Jeg beklager at have skuffet dig.

Kender du min "Aliena - en fremmed kvinde?"
Den startede som en relativt kort novelle, men er nu blevet kompletteret med beretninger fra England, Kroatien og New York.
Jeg ville gerne sende dig et eksemplar gratis, men det ville være illoyalt overfor saxo, som forventer at tjene en skilling.

På saxo er også den gratis "Kærlighedsvalget." Men det er faglitteratur, og kun interessant for et specielt segment af læsere.
Du skal under alle omstændigheder have tak fordi du fattede interesse!

Mvh. Dino.

4 år siden
4 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

4 år siden
4 år siden

Nå, på den måde? :-)

Jamen - det er faktisk meningen at læseren skal genkende eventyrerne fra deres barn/ungdom/højtlæsning for børn/Disney-DVD osv.
Faktisk følger Roser og Torne Disneys film "Tornerose" ganske præcist! Selv navnene ligner: Aurora = Aurelia, Filip = Filipe, Umberto Moretti = Kong Hubert, Stephano Bergonzi = Kong Stefan, Malavia = Malvina. osv.
Jeg mente bare at "Malavia" = den onde fe var en så interessant dame at hun fortjente lidt mere opmærksomhed. Deraf opstod idéen at den gode og den onde var rivalinder, lune på den samme fyr.
Malavia har hos Disney en ravn, der er hendes ven og spion. Det minder om guden Odin der har to ravne, som flyver ud og samler oplysninger. Disse ravne hedder "Hugin" og "Munin." Jeg har derfor valgt at Malvinas homo-ven skal hedde "Munino." Ligesom ravnen er han jo en lusket fætter. Ikke svært bevæbnet, men snu som bare ...

Min hensigt med eventyrerne er ikke kun at lukrere på gamle eventyr, men digte den virkelighed der kunne ligge bagved dem.

4 år siden
4 år siden

Nå, jeg læste sandelig også forkert, Dino og Frivole!

Det er jo netop så spændende at man kan få nogle af de redigerede historier (også fra skattekisten herinde) ud til et bredere publikum, og derved få en større læserskare og måske ramme læsere man aldrig ellers ville have fået.

Glæder mig over dine eventyr, Dino. Og stands aldrig tanken om at skrive eller udgive. Du aner ikke hvem der pludselig falder over dine tekster! Verden er forunderlig.

4 år siden
4 år siden

Tak for det, Mikala!

4 år siden
4 år siden

Så er vi sørme på den igen - med en ny E-bog.

Titlen er "Den dansende pige."

Det er andre af mine "gamle" noveller der er samlet til en E-bog.
De gamle læsere vil altså ikke finde nyt. "Den dansende pige" har nok været min mest populære novelle.
Man har anbefalet en E-bog med "begrænset palet," det vil sige at ikke alle teksterne er samlet, men dem med visse fællestræk.
Fælles for teksterne er at de alle ligger noget tilbage i tiden og at de alle har et eller andet med kærlighed at gøre.

4 år siden
4 år siden

Hej Dino!

Stort tillykke. Men samlingen burde næsten have en tråd for sig selv.

Forsiden er meget smuk. Den minder mig om Degas smukke skulptur. "Danserinden" eller "Ballarinaen" mener jeg at den hedder.
Smuk forside og smukke og skønne, særegne noveller. Det glæder mig meget at de kommer ud til en bredere kreds. Du ved jo nok at jeg synes vældig godt om dit forfatterskab.

Mikala

4 år siden
4 år siden

Hej Mikala

Jeg siger mange tak.

Det var Fyldepennen, der hjalp med billedet.
Trods den "løse" streg rammer det præcist og man fornemmer danserens dynamik. Det slørede ansigt er også OK, da balletdanseren ikke er identisk med hovedpersonen.
Stenkas "vision" i minen er et forsøg på at beskrive et af Muchas flotte billeder. Hvis jeg kunne, ville jeg gerne skrive som han malte. Jeg vil anbefale alle at google hans fine billeder. De er helt eventyrlige. (Hvis man holder af smukke piger.) :-)

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Ny E-bog: Roser og Torne. er startet 28/07-2014 10:34 af Flemming Dalsgaard (dino) og er placeret under Hurra! Jeg er blevet udgivet :-).

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

85Kontraster
4 timer, 30 minutter siden · Engbo
2606Dagens ord
4 timer, 33 minutter siden · Engbo
74Perfekt?
4 timer, 48 minutter siden · Morpheus
11Efter døden
8 timer, 43 minutter siden · dino
8Komma
17 timer siden · janbb
7Udslettelse af selvet
1 dag, 11 timer siden · Morpheus
6Skriveøvelser
1 dag, 17 timer siden · Miss-Leth
9Forfatteri og ensomhed
4 dage siden · Angeline
1Retstilstand og retssikkerhed
4 dage siden · Kattegat
3Humor .
4 dage siden · Amadeus Aye
4Samtykke
4 dage siden · dino
0Sjovt!
5 dage siden · knudkp
2Er det virkelig rigtigt?
5 dage siden · dino
1Hvilke skrivebord bruger i, når i s...
7 dage siden · Kåemer
2Mindre smerter når jeg skriver
7 dage siden · dino
4Gratis
8 dage siden · Savanti
2GROFT
10 dage siden · knudkp
0Statestik
14 dage siden · knudkp
10Nem mad til 1
18 dage siden · Fink
7Min nye bog er netop sat i salg
22 dage siden · Syrene Hvid
14Historisk forfatter?
23 dage siden · Bondekonen
2Statestikken der gik
23 dage siden · knudkp
4Sprogproblemer
25 dage siden · Kåemer
3Krav om 5 kommentarer før tekst kan...
25 dage siden · Birkmand
24Digte
25 dage siden · Kåemer
4Plagiat, inspiration, kopiering ell...
26 dage siden · Hellerhigh
16Skrivegruppe Midtjylland
1 måned siden · MissJPHC
2I gang.
1 måned, 1 dag siden · dino
2Grundvand . Spildevand .
1 måned, 2 dage siden · dino
1Skrivegruppe Randers og omegn
1 måned, 2 dage siden · MissJPHC
5BESTAWARE....
1 måned, 3 dage siden · Kattegat
2Sekventielt
1 måned, 6 dage siden · knudkp
0Varmepumpen .
1 måned, 7 dage siden · Savanti

Hurra! Jeg er blevet udgivet :-)

7Min nye bog er netop sat i salg
22 dage siden · Syrene Hvid
5Øh - tak til alle kommentatorer
5 måneder, 26 dage siden · Fink
12Hurra nu nåede bogen frem.
1 år, 3 måneder siden · heksemutter
21Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
1 år, 4 måneder siden · Jeremy Dusk
5Relancering
1 år, 5 måneder siden · dino
8Min bog har fået en forside
1 år, 10 måneder siden · Bondekonen
5Min tiende bog på engelsk
1 år, 11 måneder siden · dino
4Stonelegenderne udkommer! :D
1 år, 11 måneder siden · TheProject
25Romankonkurrence
2 år siden · Bondekonen
9Min nyeste bog er på Saxo
2 år siden · Mons1957
9Mellem Himmel og Helvede
2 år siden · Anne Christine ...
4Ny bog
2 år siden · Bondekonen
10Næste bog i serien
2 år siden · Bondekonen
13Nemerias hjerte udkommer til maj
2 år siden · Lady venus
10Lejesoldat og massemorder på engels...
2 år siden · Blækhuset
3Sirius, min ven.
2 år siden · Anita A
9Nano poet interakt som e-bog
2 år siden · Jeremy Dusk
23Min vampyr roman er udgivet
3 år siden · bøllebob
9Endelig udgivet!
3 år siden · Babyangel85
4Så er min første digtsamling ude. S...
3 år siden · Lilla Blomst
16Digtsamling på gaden
3 år siden · Jon Vest
13Antaget på Forlaget Gallo
3 år siden · Fink
20Hæfte med juleeventyr af mig er ude...
3 år siden · Mons1957
4Hurtigt og effektivt
3 år siden · Jon Vest
5Endelig på gaden
3 år siden · Mikala
7Dead World
3 år siden · Bo Sejer
16Så er vores bog i handlen :D
3 år siden · Mikala
19Jubel og glæde
3 år siden · bøllebob
2Historier fra Periferien