Religion, politik og samfund · Den nylige terroralarm

26 svar
Senest opdateret 6 år siden · 6 bruger(e) deltager
6 år siden

Som alle nok har hørt var der forleden et tilfælde af menneskejagt i København, fordi en mand af mellemøstligt udseende sad og læste i en bog om terror. Han opførte sig mistænkeligt og virkede nervøs da hans kuffert væltede. Han sprang ud af kupeen og løb af sted.
Det fik en passager til at melde terroralarm, hvilket satte den helt store maskineri i gang og manden blev med billede efterlyst.

Det viste sig jo så at den unge fyr var en ganske almindelig universitetsstuderende på vej til sin eksamen i "krig mod terror" og i hans kuffert var hans printer, som han var bange for at skulle gå i stykker inden eksamenen.
Fyren tog det med ophøjet ro da han fandt ud af det og virkede ellers sympatisk og fornuftig.

Allerede her har man jo gjort sig de første par tanker. Først får man det der stik af angst. Er terrorren nu kommet til Danmark? Bliver Hovedbanegården sprunget i luften?
Og da sandheden kommer frem bliver man måske også en smule led ved det: Er vi nu alle så muslimforskrækkede at enhver af mellemøstligt udseende bliver potentielle trusler per definition? Og nøj, hvor er det dejligt at se at han er så godt integreret og sympatisk et menneske.

Men er det nu hele sandheden? Nu stødte jeg tilfældigvis på et indlæg i Uriasposten. (Indlægget den 1/9-2014)http://www.uriasposten.net/, som beskriver at den unge mand, måske ikke er helt så ren i kanten alligevel.
I følge Uriasposten er han medlem af Islamisk Trossamfund og har forbindelser til Hitzb ut-tharir og andre.

Og så er det at man straks vender tilbage til sin oprindelige tanke.

Så mit spørgsmål er ... ja, det ved jeg snart ikke. Hvordan kan man vide sig sikker? Så var det måske ikke en overreaktion fra togpassageren alligevel, også selv om man vel kan gå ud fra at en mand, der skal til at begå terror ikke lige sidder med en bog om selvsamme emne.

6 år siden
6 år siden

Ja! - Man skal ikke tro på alt, hvad man hører eller læser.

Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Hvis en dansk (med typisk dansk udseende) ung person i eksamenstiden opførte sig på denne måde ville de fleste nok tænke: "Nå, det er nok en ung mand der skal til eksamen."

Det er således udelukkende fordomme omkring muslimsk terrorisme der fører til politianmeldelsen.
Det må vi erkende. Og dermed erkende at det var en pinlig fejltagelse.

Men rent tilfældigt så opførte han sig på samme måde som hvis han havde været en nervøs uerfaren muslimsk terrorist med en bombe i tasken.
Hvis han havde været en sådan person, så ville netop denne adfærd have været sandsynlig.

Så må man spørge sig: Er en sådan fejltolkning rimelig?
Ja det er den faktisk! For noget har skylden for at det er blevet sådan.

Der er blevet skabt et skræmmebillede. Og hvis en person tilfældigt ligner det skræmmebillede, så vil nogen nemt kunne blive skræmt.

Hvis en korpulent person med tatoveringer og lædertøj går rundt på gaden og svinger helt vildt med armene og fråde om munden, så ligner han en der meget snart kan finde på at pande nogen ned.
Og så drejer der sig måske blot om en fredelig mand der har en neurologisk lidelse, så han ikke kan styre sin krop.
Men da han har valgt at ligne en rocker, så vil nogen uden tvivl tro at han er farlig.

Hvis en blond pige går rundt i en arabisk by uden tøj på, så vil nogen måske få den tanke at hun er interesseret i at gøre et mandligt bekendtskab. Men det er måske slet ikke rigtigt? Måske har hun det bare for varmt?!
Derfor må man anbefale hende ikke at gå afklædt på gaden. For folk i regionen er nu engang vant til at gætte på at en sådan klædt kvinde er luder.

6 år siden
6 år siden
#4 Tula

Post Scriptum ... jeg henviser ikke til Uriasposten som pålidelig eller troværdig kilde, lige så lidt som jeg ville gøre det til Politiken eller Berlingeren.
Der er altid flere sider af sagen, og uanset medie vil vedkommende altid have en bagtanke med det, de skriver.
Den neutrale nyhedsformidling findes ikke. Derfor forsøger jeg altid at finde mine nyheder på begge sider af "hegnet".
Du ved godt at der altid findes tre sider af en sag, ikke? Din, min og sandheden. ;-)

Men den unge fyr kunne jo have vist sig at være farlig, og hvem ved - med den omgangskreds - kunne han måske blive det potentielt i fremtiden.

Der har været meget polemik om hvorvidt togpassageren overreagerede, men jeg synes nu at det er bedre en gang for meget, end en gang for lidt.
Heldigvis var der intet i det denne gang, men det kunne der jo have været.

Dino ... Er enig med dig. Der er jo desværre en grund til at vi er så forskrækkede, som vi er i dag.

6 år siden
6 år siden

Naturligvis spiller fordomme ind i sådan en ballade. Hvordan kan det være anderledes. Vi lever sgu i en farlig verden. Og personen som slog alarm skal bestemt have ros, for vi skal da være på vagt. Vores svaghed er nok det modsatte, at vi ignorerer hvad der sker omkring os af frygt for at blive indblandet i noget. Havde det nu virkelig været en bombe ville damen jo være blevet rost til skyerne for sin årvågenhed. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Det er trist, at det så går ud over et uskyldigt menneske, men en advarsel i rette tid vil jo også være til gavn for ham.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

6 år siden
6 år siden

Nej selvfølgelig ikke. For hvis en etnisk dansker gjorde sådan ville han ikke match et skræmmebillede som er kendt af alle.
Konklusionen er at skræmmebilledet eksisterer. Ikke at kvinden er racist.

6 år siden
6 år siden

Ja, skræmmebilledet eksisterer. Men er det reelt. Ja desværre, mener jeg.

Kåemer

6 år siden
6 år siden
#9 Tula

Dino ... Og her har du faktisk fat i noget væsentligt. I stedet for at fremmane "rasicme-kortet" så synes jeg at skræmmebilledet er væsentligere, og noget man bør forholde sig til.

6 år siden
6 år siden

Terrorisme bygger på at indgyde almindelige mennesker angst og gru. I den forbindelse afviger de såkaldte islamister på ingen måde fra andre befolkningsgrupper eller religionsdyrkere.
Islamist er i moderne sprogbrug blevet definitionen på en politisk størrelse indenfor islam og dækker på ingen måde over begrebet muslim.
Analyserer jeg uriaspostens og mange andres bemærkninger om den aktuelle terrortrussel, kan jeg konstatere, at Alisiv Ceran er muslim, hvilket den stakkels mand jo har lov til at være. Intet som helst andet er dokumenteret i artiklen eller gennem andre kilder.
Jeg slutter derfor - måske forkert, at notitsen er et indlæg i den standende pogrom af muslimske medborgere.
Den reelle risiko for et islamistisk terror angreb i Vesteuropa er da til stede, men nok mindre end muligheden for den store gevinst i Lotto.
Indtil nu har de største og mest dødelige terrorangreb i Europa trods alt været udført af vestlige såkaldte kristne og nationalistiske terrorister.

Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

Siden krigen har terror været udøvet af venstreorienterede, muslimer og fantasten Anders Breivik. (Jeg ved ikke hvor kristen han er.)
Muslimske ekstremister i London, muslimske palæstinensere i München, Rote Arme Fraktion og røde brigader. i Tyskland og Italien og togbomben i Spanien.
Men Kattegat har måske ikke hørt om disse episoder?

Man bør medregne Francos undertrykkelse og visse nationalistiske ballademagere i Ungarn, når man taler om ubehagelige ting i Europa.
Men de tilhører ikke strengt definitorisk terrorbegrebet, uanset hvor dumme svin de har været.

"Standende pogrom imod muslimer"
Ærlig talt:
Hvor mange muslimske piger er blevet voldtaget af danskere?
Hvor mange danske piger er blevet voldtaget af muslimer?
Hvor mange muslimer er pryglet eller stukket ned af danskere?
Hvor mange danskere er pryglet eller stukket ned af muslimer?
Hvor mange danske penge er brugt på forsørgelse af muslimer?
Hvor mange udenlandske muslimers penge er brugt på at forsørge danskere?

Din omtale af forholdet, Kattegat, forekommer mig tendentiøst og utroværdigt. Du plejer at være ganske god til at give faktuelle oplysninger i debatterne. Men her synes jeg du kobler denne evne fra.

6 år siden
6 år siden

6 år siden
6 år siden

"Din omtale af forholdet, Kattegat, forekommer mig tendentiøst og utroværdigt. Du plejer at være ganske god til at give faktuelle oplysninger i debatterne. Men her synes jeg du kobler denne evne fra."

Ja! - Det er måske tendentiøst at tage udgangspunkt i de udsagn, der er faldet i tidligere indlæg i debatten.
"Dino ... Og her har du faktisk fat i noget væsentligt. I stedet for at fremmane "rasicme-kortet" så synes jeg at skræmmebilledet er væsentligere, og noget man bør forholde sig til."

Meget mere tendentiøst end følgende fra din hånd:
"Ærlig talt:
Hvor mange muslimske piger er blevet voldtaget af danskere?
Hvor mange danske piger er blevet voldtaget af muslimer?
Hvor mange muslimer er pryglet eller stukket ned af danskere?
Hvor mange danskere er pryglet eller stukket ned af muslimer?
Hvor mange danske penge er brugt på forsørgelse af muslimer?
Hvor mange udenlandske muslimers penge er brugt på at forsørge danskere?"
Forklar mig venligst, hvad ovennævnte udsagn og forbrydelser har med terror at gøre?
Hvorved de adskiller sig fra tilsvarende forbrydelser foretaget af etniske danskere og vesteuropæere i almindelighed?

Lidt dokumentation til oplysning fra min hånd:
Breivik skriver om sit forhold til Gud i sin dagbog den 11. juni 2011.
"Jeg bad for første gang i meget lang tid i dag. Jeg forklarede Gud, at medmindre han ønsker, at den marxistisk-islamistiske alliance og den sikre islamiske overtagelse af Europa skal udslette europæisk kristendom fuldstændig inden for de næste 100 år, så må han sikre, at krigerne, der kæmper for at bevare den europæiske kristendom, sejrer. Han må sikre, at min mission lykkes og som sådan bidrage til at inspirere tusinder af andre revolutionære konservative / nationalister, anti-kommunister og anti-.islamister i hele Europa."

Vi må i dag konstatere, at den bøn er blevet til fulde indfriet. - Med eller uden Guds hjælp.
De national konservative kristne kræfter er efterhånden ved at være hver mands eje, og ingen ser åbenbart faren ved, at overgreb mod en befolkningsgruppe legitimere modsat rettede reaktioner og eskalation.

Jeg deltager gerne med såvel holdninger som dokumentation i en diskussion om terror såvel af; kristen, muslimsk, jødisk og national karakter, men har ingen lyst til at tage stilling til plat hate-speech.
Betragt derfor dette indlæg som en undtagelse.
Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

Kattegat: Du skriver selv: "standende pogrom af muslimske medborgere."
Og denne påstand (at en sådan pogrom eksisterer i DK) forsøger jeg at tilbagevise, idet den forplumrer snakken om aktuelle sag.
At fremstille muslimerne som ofre for en standende pogrom er netop "hate-speech."
Fordi en sådan pogrom ikke findes.
Men rækken af spørgsmål jeg stiller kender jeg ikke svaret på. Selvom jeg har en fornemmelse af tendensen.
Men svarene kunne bidrage til et klarere billede af forholdene.
Men nogle mener nok at det er en "pogrom" at besvare de stillede spørgsmål, og endda blot at spørge!
Og det virker urimeligt.
Alle er da velkomne til at spørge om danskere spiser små børn. For vi kan jo blot tilbagevise og benægte. Og modbevise.

Vi er gennem TV blevet præsenteret for billedet af den muslimske terrorist. Eller soldat, kæmper, partisan om man vil.
For eksempel så vi nogle af dansk oprindelse der symbolsk henrettede danske politikere. (Fogh, Kadar m.fl.)
Og når nogen så ser et menneske der ligner sådan en - kan man pludselig tro at personen er sådan.
Det er pinligt og synd for den uskyldige. Ligesom det var synd for den læderklædte og den nøgne i mine eksempler.
Men i mine eksempler vil mange nok sige at de burde se anderledes ud for at undgå uretfærdig mistanke.

I et sandt demokrati behandles folk ens. Men demokratiet fastlægger nogle normer som alle for fredens skyld normalt følger.
Terrorisme er et forsøg på at få et flertal til skræmt at adlyde et mindretals normer. Og det er vist både du og jeg imod.

6 år siden
6 år siden
#15 Engbo

Jeg kunne have lyst til at spørge de daglige propagandister om Ukraine, om ikke de snart sender Anders Breivik til Ukraine?

Men jeg bliver straks betænkelig ved min egen ironi, for der findes faktisk fantaster, der kæmper for vore kupregerings gode sag. det har dog også lige været nævnt i danske medier; men kort, for ikke for mange skal tænke på det.

Vores fælles hadkampagne skal have fred - om så den hadet skal beskyttes af højreekstremister. Vi er langt ude, når vi lader NATO chefen Anders Fogh Rasmussen dyrke vores internationale solidaritet med imperialismen.

6 år siden
6 år siden

Engbo

I Politikens leder i dag kritiseres Anders Fogh Rasmussens tale på mødet i Wales skarpt med overskrifterne "Fogh på krigsstien" og "Nato's chef optrapper konflikten i Ukraine", så helt så ensidigt som du gerne vil fremstille sagen er det nu ikke.

Jeg vil på ingen måde påstå at jeg forstår eller har overblik over hvad der foregår i Ukraine, og det tror jeg heller ikke du har, for jeg tror ikke det er muligt. Der er så mange nationalistiske interesser der krydser hinanden.

Skulle jeg holde med Ukraines regering? Det er jeg tilbøjelig til alene af den grund at Ukraine skal respekteres som et selvstændigt land, men som det er mangler regeringen folkelig legitimitet. Skal jeg holde med oprørerne? Nej, for de er skyld i mængder af menneskers elendighed og død, og hvor er deres legitimitet? I Rusland? Hos Putin? Jeg slår tre kors for mig.

Kåemer

6 år siden
6 år siden
#17 Engbo

Stadigvæk.
Det er jo kup regeringen i Kiev, der er oprørene. De er kommet til magten med vold, som vore ledere inklusive Anders Fogh aldrig ville tolerere.

EU og NATO vil ikke respektere en lovlig regering i Ukraine. Sådan var starten - og ikke den russiske indblanding - den var svaret.
Det er ikke at holde med den ene eller den anden fløj. Det er tale om at turde tænke selvstændigt. Men rigtigt Politikken kan være oprigtig ind imellem. Engbo

6 år siden
6 år siden

Jeg synes det er farligt at vælge side i sådan en konflikt, især hvis den bygger på ideologi. Fundamentalisme i enhver form, religiøs eller politisk vil altid være farlig.

Du kan godt have ret, sådan var starten. Men der skete jo også noget inden da, og inden da igen - og inden da. Hvornår begyndte det? Da Adam bed i æblet? - Hvad kom først, hønen eller ægget?

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Virkeligheden er så indviklet, ikke til at holde styr på. Derfor har man idelogierne til at forenkle. Så behøver man ikke at tænke så dybt og lade sig forvirre. Man kan bare slå op i facitlisten, så har man svaret.

Kåemer

6 år siden
6 år siden
#20 Engbo

Kåemer: "Man kan bare slå op i facitlisten, så har man svaret."
Nu synes jeg ikke dit åndshovmod klæder dig. Du har ingen ideologi at beskylde mig for i den anledning. Rusland er lige så borgerlig som Danmark og USA. Det samme var den lovlige regering i Ukraine. Jeg ville være lige så meget i mod, vi lavede had kampagne mod Sverige, som jeg er med Ukraine.

Du kunne jo med dit egen menneskesyn fortælle om du ikke er enig i, at et land kan vælge, at være medlem af EU eller ej?
Det var jo der for man forhandlede med EU om medlemskab eller anden form for tilknytning. Men da forhandlingerne brast fik vi at vide at lederen var korrupt, - og dagligt ar russerne bare var onde.
Se TV, når der bliver stillet et forslag fra Putin, så er det vigtigt at vide, at er det godt, så har han i hvert fald en ond hensigt med det.
Sådan er facitlisten som Hitlers begrundelse til angrebet på Polen eller løgnene om Vietnams angreb på amerikanske skibe. Løgn og bagtale kan stadig genbruges på trods af de afsløringer, der kostede mange menneskeliv - vore medmennesker.

6 år siden
6 år siden

Jeg kan ikke tvivle på at han var korrupt.
Så vidt jeg ved havde han tilraget sig gigantiske værdier.
Som den gamle Zar.

6 år siden
6 år siden

Jeg forstår ikke hvorfor du kalder mig åndshovmodig. Jeg siger min mening så klart jeg kan, som du selv gør. Og jeg har sagt, at jeg ikke fuldt ud forstår hvad der går for sig i Ukraine, men jeg har da nogle holdninger som er i forandring hele tiden.

Det siges, at det første som dør i en krig er sandheden. Den tror jeg på, og jeg tror ingen af parterne har patent på hverken sandheden eller løgnen.

Jeg tror dog der findes hæderlige politikere, ellers ville alt håb da være ude, men jeg vil ikke vove at sætte det prædikat på nogen specielt.

Kåemer

6 år siden
6 år siden
#23 Engbo

dino

"Jeg kan ikke tvivle på at han var korrupt.
Så vidt jeg ved havde han tilraget sig gigantiske værdier.
Som den gamle Zar."
Det tror jeg godt du kan have ret i, dino. Men det havde jo ikke gjort noget, hvis han havde overgivet sig til EU. Vel?

Ringe jeg har ingen krav på noget. Men det kunne nu være skønt, hvis nogen forholdt sig til andet end den daglige nedværdigende dækning fra vore medier. Der findes dog trods alt muligheder for at søge besked på f.eks MODKRAFT, ARBEJDEREN OSV lignende, der ikke er stuyret af NATO.

6 år siden
6 år siden

Jeg har ingen forslag til en løsning af Ukraine/Rusland konflikten, men en ting ved jeg med 100 % sikkerhed.
Konflikten kan ikke løses ved; våbenmagt, trusler om krig og oprustning, som vores herostratisk berømte snart forhenværende generalsekretær i NATO åbenbart tror og arbejder så ihærdig for.
Der findes kun en løsning på problemet, og det er den politiske. En sådan politisk løsning vil indebære store og radikale ændringer i de tidligere russisk dominerede stater under et og da ikke mindst Ukraine.

Alle de tidligere russisk dominerede områder er i dag gennemført; korrupte, stærkt udemokratiske og dertil styret af ultra nationalistiske regimer.
Her kunne EU måske gøre en indsats. Forklare; Ukraine, de baltiske lande, Polen, Ungarn og andre lande, at de nu engang har store russiske og andre etniske mindretal indenfor deres landegrænser, som der må tages behørigt hensyn til og ikke bare bevidstløse læne sig op ad NATOs krigsmaskine.

I dag diskrimineres disse mindretal i samtlige de tidligere såkaldte østlande i større eller mindre grad. Det medfører store spændinger og daglige konflikter - samt ekstrem dårlig udnyttelse af landenes materielle og menneskelige resurser.

Jeg kan ikke se formålet med mange dræbte; unge soldater, civile ofre og enorme materielle ødelæggelser, bare for opfyldelsen af våbenlobbyens evige krav om konfliktoptrapning.
Vi ved jo, at efter alle de massive drab og ødelæggelser skal man finde en politisk løsning. Betale kæmperegninger med fattigdom og usselhed til følge for almindelige mennesker og ikke mindst fremtidige børneårgange.

Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

Anders F. Rasmussen har intet ønske om at gå i krig. Han ønsker ikke at slå en eneste russer ihjel!

Det er russisk våbenmagt der er årsag til problemerne. Dem der skaffede russisk befolkning ind i de baltiske lande for at udtynde den oprindelige og ikke-russisk talende befolkning.
Så ja - der sidder nu russiske mindretal i disse lande! Og ja, de skal ikke undertrykkes brutalt.

Nato ville hellere end gerne afruste! Og man slappede med glæde lidt af efter jerntæppets fald.
Churchill kom til regeringsmagten på et afrustningsprogram! Vi så hvad der siden blev brug for!
Hvis Nato ikke havde havde fulgt nogenlunde med militært, kanvi gætte hvor vi ville have været idag.
For ses på Europa blev Warzawapagten i alle discipliner totalt overlegen.
Reagan så hvad der var nødvendigt og oprustede. Resultat: Ikke et eneste skud affyret i Europa og freden opnået.

Overfor totalitære og ekspansive militærmagter er afskrækkelse eneste sikre vej til opretholdelse af freden.
Hvis man virkelig er imod krig, må freden tales fra en stærk position. Historien viser at der må være vægt bag ordene.

Løsningen er ikke militær i Ukraine osv.
Fint nok! Hvorfor sender Putin så tungt militær i arbejde? Har han også fattet dit budskab, Kattegat?
"De russiske mindretal i Ukraine skal beskyttes!"
Det er hørt før!
"Det tyske mindretal i czeckoslovakiet skal beskyttes!"

Politisk løsning, ja tak!
Lytter du efter, Putin?

6 år siden
6 år siden

Engbo #23

Mener du virkelig, at alle medier, undtagen dem du nævner, er styret af Nato? Hvordan foregår den styring? Hvad får dig til at mene at de medier du nævner er mere pålidelige? Er de ikke styret af visse interesser, f.eks. ideologiske?

Kåemer

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Den nylige terroralarm er startet 02/09-2014 10:24 af Tula og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3968Dagens ord
1 dag, 12 timer siden · Savanti
0Hvad inspirerer dig
1 dag, 23 timer siden · heksemutter
489Kontraster
2 dage, 6 timer siden · Savanti
0Søger læsere!
2 dage, 16 timer siden · John Blicher Ma...
9Transgender
9 dage siden · Eddie
75Bibelen
10 dage siden · Engbo
24Skal vi starte et skrive- fortællef...
19 dage siden · Anniina
4Skrivegruppe 45+
20 dage siden · HeleneHK
0ideer og inspiration
20 dage siden · Rising star
11Brug af kommentarer?
21 dage siden · Pia Hansen
3Psykoterapi
27 dage siden · Anita A
2Efterlysning af serie
1 måned, 17 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
1 måned, 20 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
1 måned, 22 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
2 måneder, 12 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
2 måneder, 21 dage siden · Kafkaesque
0Inspirationsråd til at skrive digte
3 måneder, 16 dage siden · belmindelig
20En udfordring med Den fede mand af ...
3 måneder, 20 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
3 måneder, 21 dage siden · Prem
2Navne
3 måneder, 21 dage siden · Engbo
74Ligheder
3 måneder, 23 dage siden · Prem
20Komplimenter
145Hvad er du taknemmelig for i dag?
710 trælse brølere...
3 måneder, 25 dage siden · K.B. Assenholm
11Jalousi
3 måneder, 26 dage siden · Kåemer
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
3 måneder, 26 dage siden · TheProject
4Gensidig betalæsning - Roman
3 måneder, 26 dage siden · Kafkaesque
5Bekræft dit køb med nemid
4 måneder siden · mlsj
9Limericker på Vendelbomål
4 måneder, 2 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
4 måneder, 5 dage siden · Engbo
6Hvem kan italiensk?
4 måneder, 5 dage siden · Kafkaesque
10Skriveblokering/flow
4 måneder, 13 dage siden · Prem
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
4 måneder, 16 dage siden · Aurelian
2opbygning
4 måneder, 16 dage siden · Avj81
6Dagens Dammark ,døde mink
4 måneder, 17 dage siden · Engbo
7Novelle vs Kort Roman
4 måneder, 18 dage siden · mlsj
7Kalle er død
4 måneder, 19 dage siden · Pia Hansen
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
4 måneder, 22 dage siden · Kafkaesque
0Hej Alle sammen!
4 måneder, 23 dage siden · mlsj
2Antal digte i digtsamling
4 måneder, 23 dage siden · dino
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
4 måneder, 25 dage siden · Djani
2Må eller må man ikke?
4 måneder, 27 dage siden · Savanti
9Voldtægter og overgreb
4 måneder, 28 dage siden · Ormstunge
52Skrivegruppe søges - København og o...
4 måneder, 29 dage siden · Clara de N
123Dagens Vits
5 måneder siden · Savanti
3Ja ja, ser man det.
5 måneder, 5 dage siden · dino
3Betalæsere søges til fantasy roman
5 måneder, 8 dage siden · dino
2jeg søger feedback
5 måneder, 14 dage siden · Ormstunge
1Skrive-software?
5 måneder, 16 dage siden · Anlou
10Hvilken sprogstil foretrækker i?
5 måneder, 18 dage siden · hermanøv
137Virus
5 måneder, 26 dage siden · dino
1Mangler kritik
6 måneder, 4 dage siden · Nicolas Jessen
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
6 måneder, 6 dage siden · dino
4Sparring på krimi-roman
6 måneder, 6 dage siden · Emilsch
12Kynisk frelse
6 måneder, 12 dage siden · Wernn
20Hvad hedder det modsatte
6 måneder, 14 dage siden · Wernn
3En læser(e) søges til noveller
6 måneder, 16 dage siden · Michael But
27Godt man ikke kan
6 måneder, 27 dage siden · Wernn
50Liv andre steder?
7 måneder, 1 dag siden · Wernn
33Din dag.
7 måneder, 4 dage siden · smukkehjerte
157Læserbreve
7 måneder, 5 dage siden · Savanti
7Arbejde og bil
7 måneder, 14 dage siden · Wernn
46Big Brother Is Watching You!
7 måneder, 17 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
7 måneder, 19 dage siden · Wernn
0Finding Forrester
7 måneder, 23 dage siden · Kafkaesque
9skrive start hjælp
7 måneder, 25 dage siden · Prem
5Jalousi kontra .
7 måneder, 26 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
7 måneder, 26 dage siden · Savanti
4Hvad hedder det når
8 måneder siden · Savanti
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
8 måneder, 5 dage siden · Wernn
8Meddelelse
8 måneder, 6 dage siden · Engbo
105Skyder de; fordi, der er krig?
8 måneder, 24 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?
8 måneder, 25 dage siden · Engbo
8Etik af begrænsninger for tekst
9 måneder, 2 dage siden · Emeli
11Metwo-two
9 måneder, 8 dage siden · dino
17Down to Earth . Med zac efron.
9 måneder, 9 dage siden · Wernn
18Kunst og digte
9 måneder, 13 dage siden · Engbo
30Hvad er meningen med
9 måneder, 13 dage siden · Wernn

Religion, politik og samfund

145Hvad er du taknemmelig for i dag?
137Virus
5 måneder, 26 dage siden · dino
46Big Brother Is Watching You!
7 måneder, 17 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
7 måneder, 19 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
7 måneder, 26 dage siden · Savanti
105Skyder de; fordi, der er krig?
8 måneder, 24 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?
8 måneder, 25 dage siden · Engbo
11Metwo-two
9 måneder, 8 dage siden · dino
11668
9 måneder, 14 dage siden · Wernn
26JULEN
9 måneder, 20 dage siden · Wernn
14Aftægtens objektive problem
10 måneder, 20 dage siden · dino
185Den frie verdens leder
11 måneder, 15 dage siden · Wernn
0Kringsat
1 år siden · Engbo
52Treenigheden
1 år, 1 måned siden · Engbo
221Hvad betyder én menneskehed for dig...
1 år, 4 måneder siden · Wernn
27SAS
1 år, 4 måneder siden · Morpheus
379Gud
1 år, 4 måneder siden · Wernn
19Penge-tro vs. religion eller?
1 år, 4 måneder siden · dino
5Verdens økonomi
1 år, 5 måneder siden · dino
4Nytårstalen
1 år, 5 måneder siden · dino
117Statsborgerskab
1 år, 5 måneder siden · Wernn
12Julens indlæg
1 år, 6 måneder siden · dino
65Demokrati
1 år, 6 måneder siden · Wernn
39Løsrivelse - af provinser og hele l...
44Forskningsprojekt om konflikt og ko...
109Homofobi
1 år, 6 måneder siden · leviP
5Pengetroen
1 år, 7 måneder siden · Wernn
19Lykke
1 år, 7 måneder siden · Engbo
53Politiske ideologier anno 2019
1 år, 7 måneder siden · Wernn
1Det store intet
1 år, 8 måneder siden · dino
0Sekterisk aggression
1 år, 8 måneder siden · dino
2Uartige børn i gamle dage og idag
1 år, 9 måneder siden · Engbo
30Kristendom
1 år, 10 måneder siden · Engbo
23folkeafstemning
1 år, 10 måneder siden · Engbo
63Hvad er meningen med livet?
1 år, 11 måneder siden · dino
74På'n igen.
2 år siden · Engbo
82Tysklands ansvar
2 år siden · Engbo
8Bøn
2 år siden · Morpheus
32Politik .
2 år siden · Engbo
2Folkepension - hvornår?
2 år siden · dino
47At rejse er at leve?
2 år siden · Inghard
27Evolutions forskning.
2 år siden · Inghard
8Circumcisio.
2 år siden · dino
6Den nye EU aftale
2 år siden · dino
62Parti til alternativ befrielse af D...
2 år siden · Engbo
4Salme
2 år siden · Engbo
6Victoria
2 år siden · Kåemer
71Saudi-Arabien - Rusland
2 år siden · Engbo
9Er den danske kultur modellerbar?
2 år siden · Nicolas Birch-J...
10Folkekirken – ad hvilken vej skal d...
2 år siden · Engbo
9Sandhed
2 år siden · Inghard
9debat af moderæset, versus lykken.
2 år siden · Pia Hansen
12Straf. Og forbrydelse.
2 år siden · dino
67Burkaforbud
2 år siden · Kåemer
23Legalisering af cannabis
2 år siden · thevoid
5Ved bålet --ja, ved bålet