Ordet er frit · Overvejer at udgive min bog

23 svar
Senest opdateret 6 år siden · 6 bruger(e) deltager
6 år siden

Først grunden til at jeg opretter en ny tråd/debat i denne kategori er, at jeg er ny her på siden og derfor ikke helt er sikker på hvorhenne jeg skal oprette en tråd om det jeg gerne vil have jeres besyv med på.

Nå men til sagens kerne.

Jeg startede på min bog for nogle år siden, nærmere betegnet 7-8 år siden. Det meste af bogen blev skrevet på min bærbare computer, en varm sommerdag på en overdækket terrasse, på den solrige ø Gran Canaria. Der sad jeg i selskab med en Cafe Latté og tænkte tilbage på det helvedes liv jeg engang havde levet og frem til det skønne liv jeg levede der. To komplet forskellige verdener som er uden sammenligning.

Jeg ved ikke helt hvad der skete, men det hele flød bare ud igennem fingerspidserne og ned på keyboardet. Nok mest fordi det hele er sandt og på den måde ikke noget fiktivt jeg først skulle konstruere men blot den skinbarlige sandhed. Det der var mest svært, var at genopleve smerten igen.

Nå men nu faldt jeg da lige i staver igen ind over keyboardet og kom lidt væk fra sagens kerne.

Den bog jeg har skrevet, handler om et hårdt liv, et liv med stoffer, kriminalitet, fængsel, vold, forliste forhold og utroskab. Et liv jeg aldrig nogensinde kommer tilbage til, men også et liv jeg ikke ønsker andre skal opleve. Så derfor skrev jeg bogen. Ja nu kalder jeg det en bog, men det er vel det, det hedder når man skriver en hel del sider opdelt i kapitler, eller ?.

Jeg har så skrevet en lille smule videre på min bog og vil mene at jeg nu er kommet til det punkt hvor den er færdig. Hvad gør man som total grøn forfatter i den her situation. Jeg har søgt diverse fora for at finde "ligesindende", som kunne være med til at hjælpe mig i den rigtige retning mht. min bog.

Hvad gør jeg mht gennemlæsning, rettelse af stavefejl, grammatiske fejl, udgivelse af bog (e-bog eller trykt bog), er der overhovedet nogen der gider læse en sådan bog, osv osv.

Så hvad mener i jeg bør gøre, hvor skal jeg starte og hvad skal der til ?

De bedste hilsner

R A R

Note!!! Da min bog er fuldt med ret personlige detaljer, for ikke at sige udelukkende personlige detaljer, har jeg valgt at være anonym. Ikke så meget for min egen skyld, men nok mest for min families skyld.

6 år siden
6 år siden

Hvis du kun har lavet en gennemskrivning, så læs den igennem igen.
I hvert fald en gang, men gerne to eller tre.

Nå det er gjort, skal du have hjælp. Få fat i 3-6 personer der gider at læse den igennem, kommentere den, rette stavefejl osv. Dette kaldes betalæsning.
Lad dem kritiserer alt det de vil og sig pænt tak. ALT kan bruges.

Hvis du er enig i deres kritik så ret det, er du uenig lader du bare bogen være som den er. Det kan være svært ikke at begynde at forsvare sin bog, men du for intet ud af det. Andet end at miste dine betalæsere.

I mens de læser, og det kan godt tage tid, vil jeg anbefale, at du sætte dig ind i de mest relevante skriveværktøjer. Læs eventuelt bøger om det. Gå på opdagelse på nettet, eller tag et kursus.

Nå du har sat dig grundigt ind i håndværket og fået responce fra betalæserne skriver du bogen om igen.

Hvis det er dit rigtige liv, så tænk meget over hvert enkelt afsnit. Er det her relevant for andre end mig?
Det lyder som om du har levet et spændende liv og folk vil sikkert gerne hører om hvordan du røvede en bank. Eller hvad du nu gjorde, men måske ikke samtlige detaljer om hvordan i planlagde det :-) (tænkt eksempel)
Røvede du 40 banker, gider folk nok heller ikke læse om ALLE 40. Især ikke hvis de er ens. (Igen et tænkt eksempel.)

Når det alt sammen er gjort er det bare at sende bogen til at forlag. Læs på deres hjemmeside hvordan forlaget ønsker at modtage dit manus. Og selv om nogen (pisse arrogante irriterende stræbertype (nej, nej, jeg er ikke misundelig)) for udgivet deres debutroman i første hug, så er det ikke ualmindeligt at får en 6-8 afslag før man bliver antaget. Så modtager du et afslag må du bare sende til et nyt forlag. Its the name of the game, og bogbranchen er i krise.

hmm

Det bedste du kan gøre er sgu nok bare at sælge filmrettighederne i stedet. Det er der mange flere penge i ;-) (Ej pjat)

Håber noget af det kan bruges. Og hvis ikke kan du bare ignorerer det :-D

-K

6 år siden
6 år siden

Hej og velkommen hertil!

Tillykke med at du har skrevet en bog, som du gerne vil videre med. Så er du jo havnet det rigtige sted.

Du får nogle meget fine og konstruktive råd af Jacob. Jeg vil gerne tilføje ét. Læg et par af kapitlerne herind til bedømmelse.
Hvis du gør det, og hvis du selv er aktiv med at læse og kommentere andre, vil du sandsynligvis få respons der kan hjælpe dig videre.

Prøv at læse lidt forskelligt herinde, og gerne noget af andre der skriver i samme genre. Hvis du lægger en kommentar på deres, får du tit en kommentar retur.

Velkommen hertil og god fornøjelse.

Mikala

6 år siden
6 år siden

Jeg vil da også ønske dig velkommen hertil og du har da allerede fået nogle gode råd. Hvis du lægger nogle kapitler ud her, skal der nok komme respons.

6 år siden
6 år siden

Stod op til respons. Super. Så bliver det ikke bedre, man har morgenkaffen ved sin side, tjekker sine mails, vupti der er sgu allerede svar på mine spørgsmål.

Jamen jeg vil da starte med at takke jer alle for jeres konstruktive svar, men samtidig tillade mig at stille nogle nye, som jeg nok fik glemt i farten i går aftes.

Hvad gør jeg i forhold til, at jeg har planer om at sælge bogen, jeg mener hvis jeg bare lægger et par kapitler ud her i åben forum, så er de jo ikke beskyttet af ophavsret, eller hvordan hænger det sammen?.

Nu er jeg ikke jurist, og har heller ikke planer om at sætte mig ind i jura. Jeg er blot en kreativ person, som elsker at lave det jeg laver, når jeg laver det. Det at skrive har altid lagt mig let på sinde. Har skrevet flere digte (ja måske er jeg slet ikke sådan en badass som min bog beskriver, når det kommer til stykket).

Jacob skriver noget om betalæsere. Hvordan er det med dem. Har de tavshedspligt/eller kan de blot snuppe mit materiale og udgive det i andet navn. Ja i må meget undskylde min paranoia, men i skal samtidig tænke på, at jeg kommer fra et miljø hvor ingen kunne stole på hinanden. Trist men sandt, har det nok sat sine spor dybt i mig.

6 år siden
6 år siden

Mht. Betalæsere så skal du finde nogen du kan stole på. Jeg har selv nogle herinde fra, men så bytter vi tekster og læser for hinanden, så får begge noget ud af det. Ellers skal man gåud og finde en professionel, hvis man ikke stoler nok på dem der skal læse den igennem, men der skal du selv betale.

Hvis du lægger noget herind så ved jeg ikke hvordan det ligger med rettighederne. Men du kan jo kalde din historie noget andet, mens den ligger herinde til bedømmelse.

Til sidst vil jeg lige gøre opmærksom på denne hjemmeside: www.skrivekrampe.dk. der kan du finde en masse nyttigt om at skrive :-)

6 år siden
6 år siden

#5 (Babyangel85): Til sidst vil jeg lige gøre opmærksom på denne hjemmeside: www.skrivekrampen.dk. der kan du finde en masse nyttigt om at skrive :-)

Jeg takker for dit indspark. Dog har jeg været inde på den side du linkede til, som er fuldstændig tom. De skriver at siden er under opbygning, men samtidig opfordrer folk til at besøge deres firmaside istedet. ??? Der er sidst skrevet noget på siden i år 2013.

Hvornår har du sidst selv besøgt siden, for jeg kan ikke finde noget på den, andet end et link til deres firmahjemmeside.

// R A R

6 år siden
6 år siden

Jeg var også lige inde og tjekke. Der skal ikke n til sidst. Jeg har rettet det, men kan ikke få punktum væk til sidst.

6 år siden
6 år siden

Hej Jette

Mente duhttp://www.skrivekrampe.dk ?

6 år siden
6 år siden

Jeps det er den ;-)

6 år siden
6 år siden

#9 (Babyangel85): Jeps det er den ;-)

Super, så fandt jeg den rigtige side. Lidt skræmmende at personen bag skrivekrampen.dk udnytter folks tastefejl, til at lande potientielle kunder på sin egen firmaside. Dette fænomen er meget kendt i IT kredse (har rodet med computer og IT de sidste 16 år).

Faktisk så kan Bjarke fra skrivekrampe.dk, forlange at få overdraget domænet skrivekrampen.dk til sig, da det ligger så tæt op af hans egen eksisterende side. Mener det blot kræver en henvendelse til dk-hostmaster.dk som kan guide ham videre i processen. Men det er en helt anden snak. :)

6 år siden
6 år siden

Ja det er træls at de ligger så tæt op af hinanden de to navne. Jeg kommer tit til at skrive det forkert, og undskyld det også skete nu,Hehe.

Nå, men den side kan du finde rigtig mange gode råd. Jeg brugte den rigtig meget da jeg startede på min første roman.

Held og lykke med dit bog projekt :-)

6 år siden
6 år siden

Jeg ville IKKE offentliggøre kapitler af en bog jeg ville sælge til et forlag. Men det er nok bare mig :-)

Mhs til betalæsere, så start med familien. De stjæler nok ikke din bog. Derefter kan du se om der er nogen i din omgangskreds der kan bruges. Personligt foretrækker jeg andre forfattere, bibliotekarer, dansklærere, folk der staver vildt godt, og folk der ved noget om emnet.

Men det er aldrig til at vide hvem der er gode. Betalæsere KAN være meget svære at finde. Og de er GULD værd. Jeg er meget taknemmelig over dem jeg har skrabet sammen gennem årene :-)

-K

6 år siden
6 år siden

jeg kan anbefale forfatter A/S, hvis du gerne vil vide mere omkring det at udgive, han kommer ind på både selvudgivelse og forlag. Bogen kan læses gratis her;http://effektivfag...ng.dk/gratis-bog/

jeg kan også anbefale dig at læse stephen kings - om at skrive- der er en grund til, at den indimellem betegnes som biblen blandt forfattere;http://www.saxo.co...tet_9788792845948

du har allerede får mange gode råd med hensyn til, hvordan du kommer videre. det vigtigste er, at du nu griber til din forfatterværktøjskasse. bogen skal redigeres, rettes for grammatiske fejl og der skal ses på indholdet.

betalæsere er vigtige, selv har jeg aldrig rigtigt fået dem brugt, men det håer jeg på at kunne gøre i fremtiden. jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har fået stjålet deres værk. hvis du gerne vil sikre dig, så har jeg hørt at nogle sender manus til dem selv i en forseglet konvelut. den lægger de så væk - uden at åbne den. så har de et håndgribeligt bevis på, at bogen er deres.
lægger du noget herind, er ophavsretten stadig din. du kan understrege dette ved at skrive det først i kapitlerne. man kan dog aldrig beskytte den slags helt, når man lægger det ud på nettet.
men jeg ville nok også betænke mig på det, hvis du gerne vil gå forlagsvejen. vil du derimod selvudgive, så ville jeg ikke have nogen skrupler ved at gøre det. forlag kan være ganske kritiske med hensyn til offentligtgørelse.

er du interesseret i selvudgivelse, så kan jeg varmt anbefale dig at søge viden hoshttp://www.newpub.dk/
deres grupper på facebook er guld værd.

med hensyn til forlag, så kan jeg røbe, at Ronnys og min bog var omkring 20-30 forlag, før den blev udgivet. jeg sendte til 5 forlag ad gangen. skulle jeg have sendt til et ad gangen, så ville vi stadig være uden udgivelse. det forlag, som tog sig længst tid om at svare, var omkring 8 måneder om det. jeg havde inden udgivelsen redigeret den 6 gange fra start til slut. tidskrævende og ikke det mest spændende ved forfatterlivet, men en del af det, som skal læres.

derudover er der også stor forskel på, hvor meget indflydelse du får på din bog, hvis du sælger den til et forlag. dette er ikke skrevet for at afskrække dig, men blot for at gøre dig opmærksom på, at man som forfatter i dag kan gå forskellige veje. hos et forlag får man mindre indflydelse, end man gør som selvudgiver. derfor skal man gøre op med sig selv, hvor meget kontrol, man vil give fra sig.

både som forlagsudgivet og som selvudgiver kan man skrive under pseudonym. Ordlaboratoriet har en god blogpost omkring dette;http://ordlaborato...tegory/pseudonym/

6 år siden
6 år siden

Jeg takker for de mange indspark der har været i tråden indtil nu. Er i fuld gang med at gennemgå mange af de tip og ikke mindst links til nyttige hjemmesider der er blevet givet.

Mht. betalæsere, er der nogen af der kender nogen der kunne havde lyst til at læse min bog. Nu skal jeg måske lige fortælle at min bog ikke er på flere hundrede sider. Det er en bog man kan læse igennem på en time eller 2. Meget kort og præcist beskrevet. Har bevist ikke skrevet en masse stemningsfyld såsom "pludselig blæste der en kold vestenvind ind over markerne imens vi lå og gemte os for politiet" :)

Grunden til at jeg spørger ind til det med betalæsere er, at jeg simpelthen ikke kan bede familie eller venner om at hjælpe mig, da der er meget private ting i bogen som de ikke engang ved noget om, hvilket jeg ikke syntes de skal. Mest af alt mine forældre som stadig lever, hvor jeg er sikker på at min mor vil få et chock hvis hun vidste alt hvad jeg har været igennem.

Nå men hvis i kender nogen der kunne havde lyst til at hjælpe mig ved at betalæse min bog, hører jeg meget gerne fra jer.

Skal man oprette en tråd der hedder: Betalæsere søges ?

// R A R

6 år siden
6 år siden

Ja du kan oprette en debattråd og søge efter en betalæser. Men der kan godt gå lidt tid før man får svar, bare så du lige ved det ;-)

6 år siden
6 år siden

Tak for tippet.

Hvor mange aktive læsere/forfattere/brugere der er egentlig på det her site ?

Hvis jeg lige kigger tilbage på de sidste 48 timer (ved godt det ikke er meget at sammenligne med) ser det ud som om der er en gruppe på ca. 15-20 rimelig aktive personer herinde. Ved du om det er en indikator på den gennemsnitlige aktivitet på siden her ?

6 år siden
6 år siden

Jeg har selv spekuleret over hvor mange der egentlig er medlem herinde. Selv synes jeg mest det er gengangere man ser og høre noget til, også er der dem som kun kommer en gang i mellem eller sjældent bruger siden.

Det svinger lidt hvor meget aktivitet her er. Nogen gange får man hurtig respons og andre gange må man væbne sig med tålmodighed.

6 år siden
6 år siden

Hej Babyangel85

Nu har jeg oprettet en tråd hvori jeg søger betalæsere :o)
https://www.fyldep...oeges#post-254313

6 år siden
6 år siden

Jeg har lige været inde og lure den ;-) men da jeg selv er igang med at redigere min debutroman inden udgivelse, så kan jeg desværre ikke hjælpe.

Men jeg håber du finder nogle gode betalæsere, og at du får det bedste ud af din bog :-)

6 år siden
6 år siden

Det er helt forståeligt. Stort tillykke med din roman.

Et eller andet sted syntes jeg det er fedt, for ikke at sige ufatteligt smukt, at man kan skabe noget kreativt og til tider grænseoverskridende, i nogle tilfælde altafgørende værker/tekster osv. blot ved hjælp af en blyant og et stykke papir. Ok, i disse tider måske mere en computer, men alligevel.

6 år siden
6 år siden

Mange tak :-)

Det er det bestemt og et stort arbejde. Jeg tager hatten af for alle dem som har modet på at fuldføre et sådan projekt, og tør vise dem frem for omverden, til glæde for os som elsker at læse :-)

6 år siden
6 år siden

Du kan jo også købe en betalæsning af din roman.https://www.fyldepennen.dk/pro/

Det er faktisk noget Fyldepennen tilbyder, fordi det ikke altid er så nemt at finde én, der har tid og lyst, når man lige står og skal bruge én.

Men god idé også at søge efter en betalæser herinde. Jeg læste lige det uddrag, du har lagt på i den anden tråd, og vil lige give en kommentar med:

"Utro møgkælling

Indtil den dag hvor min kæreste blev gravid havde mit liv været præget af kriminalitet, stoffer, vold og ligegyldighed."

- Så afslørede du lige slutningen i overskiften - for så var det jo nok ikke dit barn, gætter jeg.
En betalæser fanger den slags og vil give dig nogle råd til at flytte klimaks frem, og hvordan man griber læseren med en stærk indledning (din er helt ok, det er overskriften der afslører). Tænk på din bog som var det fiktion. Der skal være bakker og dale og en god spændingskurve.

Held og lykke med at finde en god betalæser og ellers kan du som sagt betale dig fra det herinde eller andre steder. Googl: betalæsning. Det giver dig en idé om priser og muligheder.

6 år siden
6 år siden

Tak for tips or råd mht. betalæsere.

Min fortælling starter sådan som du har læst det, men afslører på ingen måder handlingen i bogen. Det som man læser i starten er blot startskuddet og grunden til restens af fortællingen, for uden det der skete der, ville resten af fortællingen bestå af, klipning af ligusterhæk, fingermaling og en øl ind over hækken :o)

Men det vil man meget bedre kunne læse/forstå hvis man læser resten. Men samtidig forstår jeg godt din pointe. Og igen tak for tips og råd :)

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Overvejer at udgive min bog er startet 12/09-2014 22:39 af Ragn A Rock og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
20 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 8 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
7 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 6 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 9 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 15 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 1 dag siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 3 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 4 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 5 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 6 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 7 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 8 dage siden · Prem
20Komplimenter
145Hvad er du taknemmelig for i dag?
710 trælse brølere...
2 måneder, 10 dage siden · K.B. Assenholm
11Jalousi
2 måneder, 11 dage siden · Kåemer
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
2 måneder, 11 dage siden · TheProject
4Gensidig betalæsning - Roman
2 måneder, 11 dage siden · Kafkaesque
5Bekræft dit køb med nemid
2 måneder, 15 dage siden · mlsj
9Limericker på Vendelbomål
2 måneder, 17 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 20 dage siden · Engbo
6Hvem kan italiensk?
2 måneder, 20 dage siden · Kafkaesque
10Skriveblokering/flow
2 måneder, 28 dage siden · Prem
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
3 måneder siden · Aurelian
2opbygning
3 måneder, 1 dag siden · Avj81
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 2 dage siden · Engbo
7Novelle vs Kort Roman
3 måneder, 3 dage siden · mlsj
7Kalle er død
3 måneder, 3 dage siden · Pia Hansen
68Bibelen
3 måneder, 4 dage siden · Engbo
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque
0Hej Alle sammen!
3 måneder, 8 dage siden · mlsj
2Antal digte i digtsamling
3 måneder, 8 dage siden · dino
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
3 måneder, 10 dage siden · Djani
2Må eller må man ikke?
3 måneder, 12 dage siden · Savanti
9Voldtægter og overgreb
3 måneder, 13 dage siden · Ormstunge
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 måneder, 14 dage siden · Clara de N
123Dagens Vits
3 måneder, 14 dage siden · Savanti
3Ja ja, ser man det.
3 måneder, 20 dage siden · dino
3Betalæsere søges til fantasy roman
3 måneder, 22 dage siden · dino
2jeg søger feedback
3 måneder, 29 dage siden · Ormstunge
1Skrive-software?
4 måneder siden · Anlou
10Hvilken sprogstil foretrækker i?
4 måneder, 3 dage siden · hermanøv
137Virus
4 måneder, 11 dage siden · dino
1Mangler kritik
4 måneder, 19 dage siden · Nicolas Jessen
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
4 måneder, 21 dage siden · dino
4Sparring på krimi-roman
4 måneder, 21 dage siden · Emilsch
12Kynisk frelse
4 måneder, 26 dage siden · Wernn
20Hvad hedder det modsatte
4 måneder, 28 dage siden · Wernn
3En læser(e) søges til noveller
5 måneder, 1 dag siden · Michael But
27Godt man ikke kan
5 måneder, 12 dage siden · Wernn
50Liv andre steder?
5 måneder, 15 dage siden · Wernn
33Din dag.
5 måneder, 19 dage siden · smukkehjerte
157Læserbreve
5 måneder, 20 dage siden · Savanti

Ordet er frit

474Kontraster
3 dage siden · Engbo
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB
20Komplimenter
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 20 dage siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 2 dage siden · Engbo
123Dagens Vits
3 måneder, 14 dage siden · Savanti
27Godt man ikke kan
5 måneder, 12 dage siden · Wernn
50Liv andre steder?
5 måneder, 15 dage siden · Wernn
157Læserbreve
5 måneder, 20 dage siden · Savanti
5Jalousi kontra .
6 måneder, 11 dage siden · Wernn
8Etik af begrænsninger for tekst
7 måneder, 17 dage siden · Emeli
17Down to Earth . Med zac efron.
7 måneder, 24 dage siden · Wernn
8Spansk
9 måneder, 10 dage siden · Savanti
4Hobbitten
9 måneder, 22 dage siden · Kafkaesque
8Udødelige fortællinger
10 måneder, 21 dage siden · Engbo
3Droner
10 måneder, 22 dage siden · JohannesB
2Royalty
1 år, 2 dage siden · WeirdSpace
0Tillykke til dronningen
1 år siden · Savanti
2Klima krigeren.
1 år, 1 måned siden · Savanti
1470% sænkning af CO2 udslip
1 år, 3 måneder siden · Wernn
7Noget galt i halsen? Sprog og biolo...
1 år, 4 måneder siden · Wernn
23Entropi og evolution
1 år, 5 måneder siden · Wernn
2Hærværk
1 år, 5 måneder siden · dino
0Gælds styrelsen .
1 år, 5 måneder siden · Savanti
1Brug af navne i bøger?
1 år, 5 måneder siden · Eddie
0Diskrimination af kvindesport?
1 år, 7 måneder siden · dino
2Skrivegrupper eller blot makkere
1 år, 9 måneder siden · heksemutter
4Gætteleg
1 år, 11 måneder siden · Polo
3Udgivelse af digtsamling
2 år siden · Fink
1Retstilstand og retssikkerhed
2 år siden · Kattegat
2Mindre smerter når jeg skriver
2 år siden · dino
4Gratis
2 år siden · Savanti
2I gang.
2 år siden · dino
5BESTAWARE....
2 år siden · Kattegat
4Stavefejl.
2 år siden · jebomik
0Fleksjobbers tilknytning til arbejd...
2 år siden · knudkp
5Cookies og trejdepart!
2 år siden · Titken Toft
0Annoncer på facebook!.
2 år siden · Savanti
1Hjemløse !.
2 år siden · Savanti
1Moderniseringsstyrelsen !.
2 år siden · Kattegat
6Danske Bank
2 år siden · Savanti
2Grænse politi .
2 år siden · Savanti
2Klimaet .!.
2 år siden · Savanti
0Medvirk i podcast.
2 år siden · Rasmus C
0FebruaryFICTION
2 år siden · Syrene Hvid
7Kromosomer
2 år siden · Kattegat
5Med omtanke
2 år siden · tope
10Forfatter
2 år siden · tope
7Kulturen står i en stilstand, der k...
2 år siden · tope
6Hvordan foretrækker du at sidde og ...
2 år siden · jebomik
83Mand/kvinde
2 år siden · dino
0En cool mand. En god historie.
2 år siden · Morten Vesterga...
5Værdier
2 år siden · Inghard
11NaNoWriMo
2 år siden · Eddie
15Endestation - eller strengt nåleøje...
2 år siden · tope
0Zenon, Newton og høeg
2 år siden · dino
11Dåseåbner
2 år siden · Kåemer
1Roman
2 år siden · Eddie