Religion, politik og samfund · Registreret partnerskab

4 svar
Senest opdateret 6 år siden · 5 bruger(e) deltager
6 år siden

I går var der 25 år siden de første homoseksuelle par indgik ægteskab eller som det hed registreret partnerskab på Københavns Rådhus. Jeg og min ven var blandt de ti par der blev viet da. Jeg har set i avisen og i tv at nogle har fejret det i stor stil, men jeg og min ven har ikke gjort noget større ud af det. Ikke fordi vi ikke sætter pris på det. Det var en dejlig dag, og det var skønt sådan offentlig at kunne få bekræftet at vi hørte sammen. Men dels har ingen af os nogensinde været gode til at huske den slags mærkedage, og dels havde vi på den tid, i 1989, allerede boet sammen i tyve år. Så selv om det var en milepæl for os, så var det trods alt ikke noget nyt.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Det hedder vist sølvbryllup!

Til lykke med det!

6 år siden
6 år siden

Først et tillykke - tillykke med at være en del af en milepæl, tillykke med at have stået det arbejde igennem det er at være sammen med nogen så længe, og tillykke med det sølvbryllup i ikke selv lader jer mærke af.

Vi har det hjemme hos os på samme måde. Vi har naturligvis ikke de samme år på bagen, men vi husker vores "kærestedag", men bryllupsdagen er det ofte andre der minder os om.

6 år siden
6 år siden

Tillykke fra Engbo

6 år siden
6 år siden

Du/I får også lige et tillykke fra mig.

*smil*

Pia H

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Registreret partnerskab er startet 02/10-2014 09:42 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3968Dagens ord
1 dag, 14 timer siden · Savanti
0Hvad inspirerer dig
2 dage, 1 time siden · heksemutter
489Kontraster
2 dage, 7 timer siden · Savanti
0Søger læsere!
2 dage, 18 timer siden · John Blicher Ma...
9Transgender
9 dage siden · Eddie
75Bibelen
10 dage siden · Engbo
24Skal vi starte et skrive- fortællef...
19 dage siden · Anniina
4Skrivegruppe 45+
20 dage siden · HeleneHK

Religion, politik og samfund

145Hvad er du taknemmelig for i dag?
3 måneder, 24 dage siden · Prem
137Virus
5 måneder, 26 dage siden · dino
46Big Brother Is Watching You!
7 måneder, 17 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
7 måneder, 20 dage siden · Wernn