Opslagstavlen · Egen hjemmeside

10 svar
Senest opdateret 6 år siden · 6 bruger(e) deltager
6 år siden

Jeg overvejer egen hjemmeside og har læst en lille smule på nettet. Derfor kunne jeg godt tænke mig gode råd og input fra folk, som har erfaringer med egen hjemmeside.

Hvad siger I?

6 år siden
6 år siden

Hvad tænker du mere præcist på?
Hvordan du skriver html for at lave din egen hjemmeside?
Hvordan du gør så du dukker op når folk googler noget du har skrevet?
Hvordan du gør så folk følger dig?

Jeg ved intet om noget at det ovenstående, jeg syntes bare at spørgsmålet var lidt bredt :)

6 år siden
6 år siden

Det kommer vel også an på om man tænker i en egentlig side enten med koder eller en der er lige til, om man er til en blog eller bare vil lave en fanside hvor folk kan følge en på f.eks. facebook eller tweeder.

6 år siden
6 år siden

Jeg er selv helt blank, så bare fortæl.
Hvad gør man på Facebook f.eks.

Jeg undskylder, at jeg er en novice, men det er jeg altså.

6 år siden
6 år siden

Du kan lave en gratis blog gennem blogspot.com - der kan/skal du bruge et google-login.
Du kan også købe et domæne og et webhotel gennem one.com hvor de har nogle skabeloner du kan bruge.

Men hvis du ikke ved hvad det er du gerne vil, så er et ikke så konstruktivt at komme med løsninger ;)

6 år siden
6 år siden

Hvad vil du gerne bruge din hjemmeside til, og hvem vil du evt. gerne nå ud til? De forskellige medier og platforme rummer forskellige muligheder og begrænsninger.

Twitter er speciel, fordi du kan har 140 tegn/anslag til at skrive dit budskab. Min twitter bruger jeg bla. til at følge andre forfattere, bogbloggere og andre, som poster/deler forskellige ting, derudover kan du følge virksomheder, personer. Derudover kan du selvfølgelig selv poste og dele links/ideer/meninger osv. Jeg skriver som regel, når jeg har skrevet et nyt indlæg på min blog, og ellers bruger jeg den til små hverdagsglimt.

Blogs, der er forskellige muligheder alt efter, hvilket sted du placerer din blog. Blogspot (som er googles blog-platform) har en række skabeloner, som du kan vælge imellem tilpasse, så siden får dit personlige udtryk. Du kan skrive om hvad som helst på blogs, nogle bruger den som dagbog, andre som et sted for politiske indlæg, andre igen til mode, og andre igen et sammensurium af det hele.

Facebooksider kan være en form for fanside og/eller reklamesøjle. Vil du reklamere for en bog du har skrevet, kan facebook være en god mulighed. De kan bruges næsten som en form for blog, her kan du bare ikke ændre udseendet/opbygningen.

Hjemmesider og blogs minder temmelig meget om hinanden. Den væsentligste forskel bunder nok i, hvordan indholdet præsenteres. På blogs er det typisk de nyeste indlæg der ligger øverst, hvor der er mere valgfrihed på hjemmesider. På hjemmesider har du suverænt det sidste ord om hvordan det skal se ud og præsenteres, der kan stort set alt lade sig gøre.

Men igen det kommer helt an på hvad dine ønsker og formål er. Flere af medierne kan langt hen ad vejen det samme, så det afhænger af hvor meget arbejde du vil lægge i det, hvor meget indflydelse du selv vil have på udseendet og "hjemmesidens" navn

6 år siden
6 år siden

Dejligt med info.

Jeg vil gerne kunne skrive en masse. Hvis jeg f.eks. har en novelle, så vil jeg gerne kunne smide den ind på hjemmesiden, eller hvad det nu bliver for et sted på nettet.

Den der Blogspot, kunne den passe til nævnte formål?

Jeg har en Google-konto, så jeg gætter på, at det er den, jeg skal bruge.

Er det så en gratis ting, Blogspot?

6 år siden
6 år siden

Blogspot er gratis ja, det er alle de ovenstående medier nu - med undtagelse af hjemmesiderne, men også her findes der gratis muligheder (eks. wordpress), men ellers er jeg ikke så meget inde i at oprette sin egen side.

Jeg tænker umiddelbart, at blogspot er en oplagt løsning. Det er nemt at gå til, og der er en hel del muligheder for at få et personligt præg (indenfor deres skabeloner, som kan tilpasses). Det eneste der kræves er en google-konto, som du allerede har :-)

Du er velkommen til smide en besked til mig herinde, hvis det er, og der er et link til min blog på min profil, hvis du vil se et eksempel på en blogspot-blog, ellers ville jeg starte med at snuse rundt på andre blogs, se hvad og hvordan de gør, og så tage den der fra :-)

6 år siden
6 år siden

Hey Camilla.
Kik på Weebly.com og eksperimenter dig frem.
Den er ret nem og har den fordel, den er gratis.
vh
Henningb

6 år siden
6 år siden

Tusind tak alle sammen, jeres råd virkede, og jeg er ved at afprøve de af jer nævnte steder.

Glæder mig til at kunne skrive mere end herinde! :O)

6 år siden
6 år siden

Jeg har en wordpress side (kan både laves som en gratis blog eller betale for eget domæne) og synes det er bedre en blogspot (nok en smagssag). Det er en side med indbygget blog.

Fordelen ved blogfuktionen er jo at du kan lave kategorier og tags der kan gøre det overskueligt at finde rundt i dine noveller og eventuelle almindelige blogindlæg.

Spændende hvad du når frem til :D

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Egen hjemmeside er startet 24/10-2014 13:21 af Camilla Rasmussen (II) (Camra) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4001Dagens ord
5 timer, 56 minutter siden · Engbo
21Lykke
1 dag, 5 timer siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 5 timer siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
2 dage, 13 timer siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
7 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
7 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
8 dage siden · Mons1957
0Internationalt
21 dage siden · Savanti
492Kontraster
21 dage siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 5 dage siden · turkdaddy
9Transgender
1 måned, 12 dage siden · Eddie
75Bibelen
1 måned, 13 dage siden · Engbo
4Skrivegruppe 45+
1 måned, 23 dage siden · HeleneHK
0ideer og inspiration
1 måned, 23 dage siden · Rising star
11Brug af kommentarer?
1 måned, 24 dage siden · Pia Hansen
3Psykoterapi
2 måneder siden · Anita A
2Efterlysning af serie
2 måneder, 20 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
2 måneder, 23 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
2 måneder, 25 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
3 måneder, 15 dage siden · JesperSB

Opslagstavlen

4Skrivegruppe 45+
1 måned, 23 dage siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 måneder siden · Anita A
6Skriveklub?
2 måneder, 23 dage siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 måneder, 24 dage siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
6 måneder, 3 dage siden · Clara de N
9skrive start hjælp
8 måneder, 28 dage siden · Prem
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
9 måneder, 8 dage siden · Wernn
8Meddelelse
9 måneder, 9 dage siden · Engbo
6Tips og tricks til skriveprocessen
1 år siden · JacobScribus
2Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
1 år siden · Filia
12Rediger/slet kommentar
1 år, 6 måneder siden · hermanøv
1INTERVIEW TIL EN OSO OPGAVE.
1 år, 7 måneder siden · Eddie
3Det sner på fyldepennen kan jeg se