For at være helt ærlig, så synes jeg simpelthen at det er så svinsk den måde man har rakket ned på Bornedals arbejde. Især fordi flere politikere skulle blande sig - hvad skulle de dog dét for??
Nu vil jeg først og fremmest sige, at jeg er ingen Einstein inden for det historiske og jeg er nok en ret naiv seer, der bare suger til mig. Men jeg stoler på en instruktør, når han er villig til for femte gang at gå på live TV og tale for hans sag og prøve at modargumentere de folk som siger, at serien er historisk ukorrekt. Den er selvfølgelig ikke rigtig til punkt og prikke, eftersom det ikke er en dokumentar, men en serie for underholdningens skyld. Og der er jo noget der hedder 'kunstnerisk frihed' som man også skal tage hensyn til. Men han har gjort et grundigt researcharbejde inden han skrev serien og den er derfor for korrekt til at blive kaldt ukorrekt. (Giver det mening?)
Alt i alt: jeg, helt personligt, elsker serien og mener helt seriøst, at det er en af de bedste serier vi har haft i Danmark. Så jeg synes bestemt, at du burde se den. Og hvis du er faktuelt skeptiker, så bare betragt den som underholdning på lige fod med Rejseholdet...