Hyggekrogen · Som Hübbe dog kan!

19 svar
Senest opdateret 6 år siden · 4 bruger(e) deltager
6 år siden

Jeg ved ikke hvor mange af jer der så Vild Med Dans i fredags, men det gjorde jeg (på trods af at jeg ellers ALDRIG ser Vild Med Dans). Hvorfor? Fordi den smukkeste skabning på jorden (altså, næstefter min kæreste) skulle kridte tåspidsskoene og ikke i standarddans. Nej, som altid greb Hübbe chancen for at promovere Den Kongelige Ballet og satte den dejlige solodanser Susanne Grinder og korpsdanser Sebastian Haynes til at danse en ny fortolkning af Den Døende Svane.
http://vmd.tv2.dk/...-i-dommerdysten-0

Jeg ved godt at Familien Danmark nok aldrig ville lade sådan en forestilling vinde dysten, men den får altså 10 point af mig og et kæmpe bifald.

6 år siden
6 år siden

Tjah, grandprix piger med skæg og mandlig danser i strutskørt?
Jeg gætter på at mange vil finde at den forcerede kønsoverskridende fremtræden står balletkunsten i vejen.
Hvis man gerne vil lokke folk i teatret for at se ballet, er det nok ikke den vej man skal gå.
Hvis mænd med heteroseksuelt ydre og attituder ikke har en plads i balletten kan ballettens dage være talte.
Homoseksuelle har altid haft en plads i balletten. Og hurra for det! Deres kreative talenter har dårligt kunne undværes.
Men hvis det grænseoverskridende fuldstændigt kupper balletkunsten så kun små minoriteter kan identificere sig med den går det den gale vej.
Se på hvor stærk balletten er i Rusland! Nok var Nurejev også homoseksuel, men han havde et mandligt udtryk. Han var også grænseoverskridende! Men hans overskriden af grænser handlede om hans maskuline gennemslagskraft, der berigede balletkunsten med ny og kraftfuld virtuositet.
En mandlig "ballerina" kan af mange ses som en pinlig farce der får dem til at skifte kanal!

6 år siden
6 år siden

Nu tror jeg ikke personligt at der er nogen der har intentioner om at fordrive de heteroseksuelle balletdansere fra deres kunst...

Og så må jeg sige at jeg ikke har stor sympati for de "mange" som bare ved synet af en mand i tutu skifter kanal eller de "folk" som vælger balletten fra fordi et par enkelte forestillinger leger med kønsrollerne og seksualitetsbilledet. Ja, jeg er lesbisk, det betyder ikke at jeg afskriver alle de mange serier, film, bøger og hvad der ellers skulle være som ser verden fra et heteroseksuelt perspektiv. Jeg kan godt relatere til andre mennesker, selvom de ikke deler min seksualitet eller kønsidentitet. Jeg forstår ikke hvorfor så mange heteroseksuelle mennesker mener der PÅLÆGGES dem noget, bare fordi man giver plads til en minoritets oplevelser og fortællinger indenfor nogen kunstart, være det sig balletten eller litteraturen eller noget helt tredje.

Men nok om det. Jeg synes stadig denne Den Døende Svane er ganske særlig, ikke fordi Haynes er i en tutu, men fordi farvespillet mellem hvidt og sort til perfektion illustrerer kampen mellem liv og død - en kamp der var essensen af den oprindelige koreografi og kun er blevet understreget og skærpet på denne måde. Mand i tutu elller ej.

6 år siden
6 år siden

Nej, men hvis man i et folkeligt TV show vil gøre reklame for ballet, var der nok muligheder for at appellere lidt mere bredt.
Det er det med at løfte fanen så højt at den ikke kan nå jorden.

Vær sikker på at mange mænd vil tænke: Fandme' om jeg ville give 600 kr for en billet til sådan noget bøssepolka!

Det er ikke dit frisind eller mit det kun handler om.
Men en mand i - hedder det "tutu?" - ville svare til at pigerne dansede i overalls og gummistøvler.

Det handler om dans! ikke om seksuelle eksperimenter.
Man kan skade ballettens "sag" med sådanne provokationer i det offentlige rum.
Provokationerne er godt! Jeg er selv en ven af dem!
Men - hvis man vil gøre reklame for sagen ...?

6 år siden
6 år siden

Jeg syntes dansen var meget smuk, og det faldt mig faktisk ikke ind at Haynes i tutu havde noget med homoseksualitet at gøre. Jeg tænkte snarere på afrikansk dans, hvor danserne ofte har skørtelignende dragter på.

I øvrigt har ballet altid haft et skær af homoseksualitet over sig - tutu eller ikke tutu. Alle disse mænd i tricot, så de ligner bare rumper. Namnam!

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Mon Thaikovskij også tænker på afrikansk dans? :-)

Mange mandlige balletdansere (langt fra alle!) er homoseksuelle.
Men en mand i strutskørt og nøgen overkrop og i svanens koreografi? Come on!
Hvad kan det mon sende af signaler?

"I øvrigt har ballet altid haft et skær af homoseksualitet over sig "

...Så er det altså ikke helt løgn! :-)

Men - ballet burde slet ikke handle om sex! Det skulle handle om dans! Danserne skal bevæge sig efter koreografien og kostumerne være som foreskrevet i handlingen.
Damernes tøj ligner ikke ofte almindeligt tøj, så mændenes behøver heller ikke.
Men jeg forstår ikke at man skal præsenteres for disse mandebalder m. m. Mænd i g-streng og nylonstrømper forstyrrer min glæde ved kunsten. Hvis mændene optrådte i almindelige bukser, kunne jeg endda selv finde på at betale for en billet.

Den hvide og den sorte svane illustrerer ganske godt fænomenet: Den hvide, kvinden, glæder mig, mens den sorte, manden, gør mig flov, forlegen og irriteret.

6 år siden
6 år siden

Dino

Ja ja ja, jeg nød i hvert fald dansen, Disse to pragtfulde dansere, hvid og sort som spejler hinanden, Det er dygtigt, elegant og meget smukt - synes jeg.

Mandeballer, må vi være her. Hvad med kvindeballer, er det bedre?

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Der er nu ikke voldsomt meget kvindeballer i ballet!
De er pakket bedre ind.

Jeg mener bare at det primære er dansen som kunstart.
Ballet er ikke et påskud til at skabe erotiske associationer.

Men der kan være erotik i den enkelte forestilling hvis det er i handlingen. En erotisk fortælling kan være skrevet om til koreografi.
Og så er det en erotisk ballet. Fint nok. Den kan man se hvis man har lyst! Lev og lad leve!
Man kan frit betale entre til noget man ved hvad er.

Men i et almindeligt danseprogram på TV, hvor man vil vise hvad balletten kan præstere, skal man tænkt på at det ikke er det nørdede balletpublikum der kigger på!
Jeg går ud fra at man gerne vil nå ud til folk og vise hvor fantastisk ballet kan være.
Hvis en af danserne i "vild mad dans" optrådte i det omtalte kostume - hvor mange SMS stemmer mon han så ville få fra det almindelige publikum "ude ved kakkelbordene?"

6 år siden
6 år siden

Dino

I det aktuelle tilfælde ser man nu ikke meget til mandeballerne på grund af tutuen.

Og ikke så mange kvindeballer, nej måske ikke, men da mange af de balletter vi er så glade for i dag, var det forargeligt, at de kvindelige dansere viste ben. Man må tænke på, at kvinder på den tid normalt var støbt ud i ét fra livet og ned, men i balletten havde de pludselig ben. Særlig i Frankrig forlangte herreklubberne at der i alle operaer skulle var ballet i anden akt. Så kom de da for at se damernes smukke ben. Og da Richard Wagner skulle sætte "Tannheuser" op i Paris, måtte han også lægge en ballet ind, men han lagde den i første akt, fordi den der passede ind i handlingen. Det var herrerne meget vrede over. - I Frankrig var det for en kvinde at være balletdanser næsten ensbetydende med at være prostitueret. - Joh, der har altid været sex i balletten, men om der var nogen der gik efter mandeballerne skal jeg ikke kunne sige, men de gik i hvert fald efter kvindernes ditto.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Jeg skal ikke påstå at kvinderne har smukkere ben end mænd.
Og jeg er enig i at fremvisning af sådanne har virket forskelligt på folk i forskellige epoker.

I omtalte balletsekvens udføres et kvindeligt parti af en mand og i en yderst kvindelig klædning. Hvorfor dette eksperiment?
Jeg må igen igen sige at det for mig ikke handler om det grænseoverskridendes berettigelse. Men om den ulyksalige tro på at man kan gøre reklame for balletkunsten på denne måde i en TV-udsendelse, der med stor sandsynlighed har klar overvægt af seere med holdninger der næppe er klar til at blive udfordret så vidt.

Hvis man vil vinde tilhængere hos et publikum der er vant til vals, tango osv udført af mænd i sorte, lange bukser og damer i kjole, så ville man nok komme succesen nærmere hvis man viste ballet med mindre udfordrede kønsroller. Og var det ikke hensigten?

Hvad der end har været af forviklinger omkring Tannhäusers opførelse i
Paris, så er det da ganske spændende, men studier af disse løser på ingen måde op for den knude man har viklet sig ind i med omtalte uddrag fra Svanesøen.
Og balletten til Tannhäuser ER jo en erotisk ballet, for denne opera handler sandelig om erotik! Og tidligt i tresserne kunne man i Bayreuth lave en Tannhäuserballet, der syntes langt mere erotisk præget end Holtens ganske nye Københavnerversion.

Svanesøer med mænd i tutu og ellers ikke meget mere sender homoseksuelle signaler der forplumrer Thaikovskijs ballet. (Ironisk nok var han vist også homoseksuel. Så måske vil le hans mishag ikke være så stort?)

Nu har jeg ikke noget imod at man eksperimenter med gamle værker fra 1800 årene. Men man skal bare ikke tro at man vinder mange tilhængere ved at vise dem i en traditionalistisk kontekst.

Mænd må gerne optræde i strutskørter og g-streng for mig! Men man skal bare ikke tro at den glider ned hos folk i almindelighed.

I en danseudsendelse som "Vild med dans" er det sjovt at vise at ballet kan tage dansekunsten endnu et skridt videre end dertil hvor valsen og quickstep'en kan komme. Men hvorfor så ødelægge det hele ved at præsentere balletten på en måde der vil få tusinder til at slå over på vejrudsigten på DR1? (Det er ikke noget jeg ved. Det er noget jeg tror!)
Hvis man havde valgt at lade danserne bære mere traditionelt tøj, som seerne kan identificere sig med, så kunne man have vist dem balletteknikkens fantastiske kunstneriske muligheder.

6 år siden
6 år siden

Det var bare så smukt. Jeg elskede det moderne 'take' på Den Døende Svane - i det hele taget er jeg virkelig vild med, at Hübbe så gerne vil udfordre de traditionelle værker en smule. Jeg kunne måske godt personligt have ønsket mig, at Susanne Grinders svane stod tydeligere frem end Sebastian Haynes' - der er noget ved ideen der irriterer mig lidt (på den gode måde), fordi det feminine altså kan noget andet end det maskuline; også selvom man stiller dem op som sort/hvid kontrast.

(måske var det også noget af meningen med dansen, men så kunne jeg som sagt godt have ønsket den kvindelige side fremhævet noget mere; skabsfeminist, men det ER altså den der lidt sarte, blide skønhed, der er smukkest ved den her dans efter min mening).

- Polina.

6 år siden
6 år siden

Jeg bliver nødt til lige at bryde ind og sige at Den Døende Svane (Fokine, 1905) og Svanesøen (Petipa, 1895) er to forskellige værker der ikke har noget med hinanden at gøre, udover at Den Døende Svane har haft indvirkning på nyere tids fortolkninger af Odettes dødsscene i fjerde akt af Svanesøen. Den Døende Svane danses heller ikke til musik af Tjajkovskij, men til en smuk melodi af Saint-Saëns. Bare lige for at få dette klarificeret.

Hvis folk ikke kan abstrahere fra en sort tutu, så er det ikke dem koreografien er rettet imod - og formodentligt ville disse indspiste, forstokkede medlemmer af den rødhvide familie slet ikke gå i balletten i første omgang. Det er jeg sikker på Hübbe er helt bevidst om, så jeg tror nærmere han præsenterede netop denne koreografi for de (mange!) som ville forstå hans egentlige budskab med den. Nemlig at vise kampen mellem liv og død.

6 år siden
6 år siden

#10 (polina s): Jeg kunne måske godt personligt have ønsket mig, at Susanne Grinders svane stod tydeligere frem end Sebastian Haynes' - der er noget ved ideen der irriterer mig lidt (på den gode måde), fordi det feminine altså kan noget andet end det maskuline; også selvom man stiller dem op som sort/hvid kontrast.

Polina, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener. Du ved jo at jeg er kæmpe Grinder fan, så måske er det bare at hver gang jeg ser denne koreografi, så er mine øjne klistret til hende primært, så for mig UNDERSTREGER Haynes' køn og kontrast netop den feminine, blide skønhed du efterlyser lidt. Med det sagt, så synes jeg at koreografien fungerer bedst de steder hvor deres bevægelser ikke er synkrone eller hvor de bevæger sig væk fra hinanden. Mit yndlingsmoment er dér hvor hun står med ryggen mod ham og langsomt begynder at lægge sig ned i svane-position, hvor han kun gradvist følger efter, til allersidst. Det øjeblik er enormt stærkt, både pga. udtrykket i begge dansernes ansigter og fordi deres bevægelser afspejler hinanden, men ikke er fuldt "in sync".

6 år siden
6 år siden

Hvis det har været Hübbes subtile hensigt at skræmme jævne kakkelbordsdanskere fra at invadere balletten, så er det jo nok lykkedes!

Men ingen synes at kere sig stort om konteksten.
Avantgarde er helt fint til det oplyste og betalende publikum.
I teaktræsstuerne med kaffe i Madam Blå kan man bare risikere at gøre et uheldigt indtryk.
Misforstå mig ikke: Jeg har intet personligt imod avantgarde kultur midt imellem Matador og Barnaby.
Jeg siger bare, at hvis hensigten var at appellere til et større publikum, kunne man have gjort et bedre valg.
Hvordan skal man fortolke kontrasten imellem det gode og det onde mens man har kaffen galt i halsen?

6 år siden
6 år siden

#13 (dino): Men ingen synes at kere sig stort om konteksten.
Avantgarde er helt fint til det oplyste og betalende publikum.
I teaktræsstuerne med kaffe i Madam Blå kan man bare risikere at gøre et uheldigt indtryk.
Misforstå mig ikke: Jeg har intet personligt imod avantgarde kultur midt imellem Matador og Barnaby.
Jeg siger bare, at hvis hensigten var at appellere til et større publikum, kunne man have gjort et bedre valg.
Hvordan skal man fortolke kontrasten imellem det gode og det onde mens man har kaffen galt i halsen?

Jeg tror ikke nogen ignorerer konteksten, jeg tror bare ikke nødvendigvis at konteksten ser ud som du fremstiller den, dino. Bare fordi man viser en koreografi frem i Vild Med Dans, betyder der ikke at man absolut skal imødekomme flertallet - hvis man ikke nogle gange imødekommer mindretallet (og her taler jeg KULTURELT, ikke seksuelt, for jeg mener stadig ikke at denne koreografi har noget som helst at gøre med homoseksualitet), ændres intet, for flertallet er allerede imødekommet i showet selv. Hübbe sprænger grænser og det tror jeg han gør klogt i, for hvis han bare blev indenfor det sikre, ville balletten stå i stampe. Intet kunne være mindre ønskværdigt.

Hvis folk fravælger balletten pga. en mand i en sort tutu, så har jeg altså stærkt på fornemmelsen at de aldrig ville have sat deres fod på Gamle Scene i første omgang.

6 år siden
6 år siden

Jeg tror alligevel at mange med det aktuelle balletindslag ville føle sig bekræftet i at ballet ikke er noget for dem.
Nogle er rigtig glade for ballet og vil synes godt om indslaget. Andre har en mindre positiv indstilling og de vil nok ikke blive mere positive af den viste dans.
Hvis nogen har en forudfattet mening om at ballet er noget "bøsset noget" så tror jeg bestemt at den viste svingom vil bekræfte dem i denne holdning.
Jeg mindes den dejlige film fra Nordengland hvor en normalt maskulin knægt, søn af en fordomsfuld minearbejder, får lyst til at danse med pigerne på balletholdet. Det lykkes omsider at få faderen til at indse at sønnens dans er en spændende og acceptabel kunstnerisk udfoldelse. Men de må meget igennem før de når dertil! (Filmen hed vist noget med "Elliot," tror jeg.)
Og sådan tror jeg også det er i Danmark. Vil man overbevise nogen kan man vælge den lette vej. Eller den svære.

Det er godt at nogen sprænger grænser. Men ikke klogt at bruge lige stærk dynamit alle steder og til alle formål.

6 år siden
6 år siden

Dino

Du er bagud for tiden. Selvfølgelig er der stadig mennesker med homofobi i Danmark, men det er en svindende gruppe. De fleste mennesker er komplet ligeglade med andres seksualitet. Og når der hvert år er Gay Parade møder der en masse mennesker op som synes det bare er sjovt og festligt.

Der skal såmænd nok her og der være en og anden der forarges over en tutu på en mand, men jeg tror du skal lede længe efter dem.

Jeg har skam set filmen "Eliot" flere gange. En aldeles dejlig film.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Nu synes jeg ikke det handler om "homofobi."
Det handler om at man forsømmer en mulighed for at gavne den i øvrigt gode sag: at promovere balletten som kunstart.
Og mange kan ikke rigtig koncentrere sig om dansen samtidig med at tanken: at det ser forkert ud med mandfolket i kvindeklunset - fylder den mentale buffer op.
Man fik en chance for at putte ballet ind i en folkelig udsendelse. Og jeg tror at man kunne have valgt noget bedre.

6 år siden
6 år siden

Jeg tror ikke det handler om at promovere balletten, men simpelthen om at vise en smuk koreografi og dejlig dans til skøn musik. Om man så kan lide kostumeringen er en smagssans. Saënt-Saens skønne musik må røre en sten.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Det handler måske ikke om at promovere balletten. Men det burde det nok, når man nu endelig havde fået chancen.
Kustumeringen er en smagssans. Javist. Vi kender vores egen smag. Smukt kreerede kjoler har en plads i mit hjerte. (Det ved man vist her!)
Men jeg tror ikke at min egen smag på området matcher det store flertals.
Og jeg har bare i denne debat forsøgt at se tingene fra andre sider end min egen.
Mit bud er at succesen (blandt alle seerne) ville have været større hvis begge dansere havde været kvinder.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Som Hübbe dog kan! er startet 28/10-2014 15:21 af Syrene Hvid og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4001Dagens ord
5 timer, 52 minutter siden · Engbo
21Lykke
1 dag, 5 timer siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 5 timer siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
2 dage, 12 timer siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
7 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
7 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
8 dage siden · Mons1957
0Internationalt
21 dage siden · Savanti
492Kontraster
21 dage siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 5 dage siden · turkdaddy
9Transgender
1 måned, 12 dage siden · Eddie
75Bibelen
1 måned, 13 dage siden · Engbo
4Skrivegruppe 45+
1 måned, 23 dage siden · HeleneHK
0ideer og inspiration
1 måned, 23 dage siden · Rising star
11Brug af kommentarer?
1 måned, 24 dage siden · Pia Hansen
3Psykoterapi
2 måneder siden · Anita A
2Efterlysning af serie
2 måneder, 20 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
2 måneder, 23 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
2 måneder, 25 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
3 måneder, 15 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
3 måneder, 24 dage siden · Kafkaesque
0Inspirationsråd til at skrive digte
4 måneder, 19 dage siden · belmindelig
20En udfordring med Den fede mand af ...
4 måneder, 23 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
4 måneder, 24 dage siden · Prem
2Navne
4 måneder, 24 dage siden · Engbo
74Ligheder
4 måneder, 26 dage siden · Prem
20Komplimenter
4 måneder, 26 dage siden · Prem
710 trælse brølere...
4 måneder, 28 dage siden · K.B. Assenholm
11Jalousi
4 måneder, 29 dage siden · Kåemer
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
4 måneder, 29 dage siden · TheProject
4Gensidig betalæsning - Roman
5 måneder siden · Kafkaesque
5Bekræft dit køb med nemid
5 måneder, 3 dage siden · mlsj
9Limericker på Vendelbomål
5 måneder, 5 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
5 måneder, 8 dage siden · Engbo
6Hvem kan italiensk?
5 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
10Skriveblokering/flow
5 måneder, 17 dage siden · Prem
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
5 måneder, 19 dage siden · Aurelian
2opbygning
5 måneder, 19 dage siden · Avj81
6Dagens Dammark ,døde mink
5 måneder, 20 dage siden · Engbo
7Novelle vs Kort Roman
5 måneder, 22 dage siden · mlsj
7Kalle er død
5 måneder, 22 dage siden · Pia Hansen
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
5 måneder, 25 dage siden · Kafkaesque
0Hej Alle sammen!
5 måneder, 26 dage siden · mlsj
2Antal digte i digtsamling
5 måneder, 26 dage siden · dino
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
5 måneder, 28 dage siden · Djani
2Må eller må man ikke?
6 måneder siden · Savanti
9Voldtægter og overgreb
6 måneder, 1 dag siden · Ormstunge
52Skrivegruppe søges - København og o...
6 måneder, 3 dage siden · Clara de N
123Dagens Vits
6 måneder, 3 dage siden · Savanti
3Ja ja, ser man det.
6 måneder, 8 dage siden · dino
3Betalæsere søges til fantasy roman
6 måneder, 11 dage siden · dino
2jeg søger feedback
6 måneder, 17 dage siden · Ormstunge
10Hvilken sprogstil foretrækker i?
6 måneder, 21 dage siden · hermanøv
137Virus
6 måneder, 29 dage siden · dino
1Mangler kritik
7 måneder, 7 dage siden · Nicolas Jessen
13Hvorfor kan jeg ikke det samme som ...
7 måneder, 9 dage siden · dino

Hyggekrogen

4superhelt vs superskurk?
2 dage, 12 timer siden · Engbo
2Efterlysning af serie
2 måneder, 20 dage siden · Kåemer
7Gratis TV-kiggeri
4 måneder, 24 dage siden · Prem
9Limericker på Vendelbomål
5 måneder, 5 dage siden · Prem
6Hvem kan italiensk?
5 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
0Finding Forrester
8 måneder, 26 dage siden · Kafkaesque
11Hvem er du?
10 måneder, 25 dage siden · Prem
33Hvem er du? Personality
11 måneder, 9 dage siden · Wernn
3Det filosofiske hjørne.
11 måneder, 23 dage siden · Savanti
2Musik fænomen.
11 måneder, 24 dage siden · Savanti
12Nicht diese Töne...noch eimal.
11 måneder, 27 dage siden · dino
4Dans
1 år, 3 dage siden · dino
3Lidt snak om Fyldepennen
1 år, 1 måned siden · Prem
17Din dag
1 år, 4 måneder siden · Inghard
20Det kimer nu til vinterfest
1 år, 8 måneder siden · dino
8En lille opgave
1 år, 8 måneder siden · dino
29Sentimentalitet
1 år, 8 måneder siden · Wernn
19Mere end almindelig klangfuld
1 år, 11 måneder siden · dino
3Caruso
2 år siden · Mons1957
12Glædelig Jul!
2 år siden · Babyangel85
1Et værs/rim gives bort.../en tjener...
2 år siden · dino
1En pause af den sødere slags.
2 år siden · Kåemer
22Mænds skønhed
3 år siden · Kåemer
3Ørehængere
3 år siden · Engbo
2Musik og maleri
3 år siden · dino
8Glædeligt jul og godt nytår!
3 år siden · Engbo
17Musik man kan lide, men ikke ved hv...
3 år siden · Kåemer
8Filmen over alle
3 år siden · dino
10Spørge Jørgen
3 år siden · Kattegat
0Belphegor, Louvre og Canterville.
3 år siden · dino
15Pop
4 år siden · Kåemer
4Nu er det på tide med lidt sjov!
4 år siden · dino
11Inspirationsleg
4 år siden · polina s
15Hvad hører I af musik, når I skrive...
4 år siden · Dusty
2White noise
4 år siden · dino
3Godt nytår.
4 år siden · Bondekonen
10Julehilsen
4 år siden · Elo A
5Skam
4 år siden · Kåemer
33Julehygge i november
4 år siden · altanen
4Kirsten Ankerstjerne 1950-2016
4 år siden · Tula
9Ord der smager af noget
4 år siden · Rue De Solei
46Spøgelser
4 år siden · Miss-Leth
54Nej, hvor skønt
5 år siden · dino
20Nicht diese Töne!
5 år siden · dino
16Glædelig jul!
5 år siden · Saxbeck
2Talent
5 år siden · Jacob k
8Notesbøger
6 år siden · FlemmingHansen
25Ordleg
6 år siden · Pia Hansen
10Ny dansk sang - I skjul
6 år siden · frejasdixie
16Samlergen.
6 år siden · dino
19Gætteleg– Hvilket land kommer julet...
6 år siden · Lisa_F
13Glæde
6 år siden · Engbo
38Vittigheder
6 år siden · FictionAddictio...
3Hvis nogen skulle føle sig bagud,
6 år siden · dino
2Mon dét nu også passer?!
6 år siden · Kattegat
4Vrøvl!
6 år siden · Birkmand