Kunstnersnak · sekretær kassetteafspiller ?

6 svar
Senest opdateret 4 år siden · 5 bruger(e) deltager
4 år siden

I 70-80 og 90'erne brugte mange af os kassettebånd. Jeg brugte bl.a. båndene til at indtale brudstykker og oplæg til mine forfatterideer. Idag har jeg en gammel Philips kassetteafspiller, som er omstændelig at lytte/skrive ud fra.

Er der nogle af jer der kender til kassetteafspillere til sekretærbrug, med høretelefoner, og måske med fodbetjent frem- og tilbagekørsel osv. Jeg taler om afspillere til de almindelige 60-90-120 min. kassettebånd og ikke de minikassetter jeg ved at sekretærer i mange år har benyttet f.eks. på sygehuse.

Ved i om der er sådant et apparat liggende et sted, som jeg kan låne eller overtage. Måske er det noget man kan spørge om i Forfatterforeningerne, men der skal man være medlem, hvilket jeg ikke er.

Aktuelt så har jeg ti 90 min. kassettebånd (fyldt op med tale på begge sider) jeg skal lytte til og afskrive fra.

Mvh/Kalle

4 år siden
4 år siden

Jeg tror at de fleste mennesker går rundt med et sådant udstyr på sig altid! (Bare ikke jeg!)
Jeg er temmelig sikker på at mobiltelefoner har denne egenskab, at de kan recorde ens stemme og afspille den igen. Og jeg tror ikke at der er umiddelbare kapacitetsproblemer. Men det ved de unge.
Dette moderne digitale udstyr kan ubegribeligt meget!

En sådan sekretærfunktion ligner endda en basisydelse, vil jeg gætte.

4 år siden
4 år siden

På min mobil skal man tilslutte et headset for at det virker. Men jeg fandt ud af at computeren har noget der hedder lydoptager. Det har jeg brugt til at indtale på og efterfølgende lyttet til. Det er meget nemt at bruge.

Spørgsmålet er hvor mange der stadig har en optager til kassettebånd?

4 år siden
4 år siden

Ja, de fleste computere, inklusive tabletter, og mobiltelefoner har lydoptager. Kassettebåndoptagere er ved at være en "uddød art," så jeg tvivler på ret mange går rundt med den nu.

4 år siden
4 år siden

Denne streng handler ikke om hvad man benytter nu til diktafon, men om der ude i den 'antikke' verden findes en sekretær-kassetteafspiller.

Men ellers tak for jeres kommentarer.

:-) Kalle

4 år siden
4 år siden

#4 (Robert Kallehave): Denne streng handler ikke om hvad man benytter nu til diktafon, men om der ude i den 'antikke' verden findes en sekretær-kassetteafspiller.

Men ellers tak for jeres kommentarer.

:-) Kalle

Mener du helt praecist en af dem med en fodpedal, der kan tilsluttes, saa den kun spiller saa hurtigt, som du kan skrive?
Eller skal du bare have fingre i en eller anden kassettespiller, som fungerer? Jeg skal snart flytte, saa der dukker sikkert en op under oprydningen.

4 år siden
4 år siden

Hej Lisa, tak for din reaktion. Jeg skriver tilbage til dig internt.

MVH/Robert

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten sekretær kassetteafspiller ? er startet 04/11-2014 00:12 af Robert Kallehave og er placeret under Kunstnersnak.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2740Dagens ord
1 time, 4 minutter siden · LinaS
58Kontraster
2 dage siden · Engbo
56På'n igen.
3 dage siden · dino
3Udgivelse af digtsamling
3 dage siden · Fink
8MODERSMÅLET
4 dage siden · Engbo
0Hvordan er Saxo Publish?
4 dage siden · litteraturmagi
3Entropi og evolution
8 dage siden · dino
91Dagens Vits
9 dage siden · Engbo
2Skrivegruppe Randers og omegn
11 dage siden · Stinapige
121Hvad er du taknemmelig for i dag?
14 dage siden · Engbo
2Bøger om at skrive
24 dage siden · litteraturmagi
0hvilke lande, hvilke genrer?
25 dage siden · december87

Kunstnersnak

12Benny Andersen er død
8 måneder, 28 dage siden · dino
13Kunst og digte
9 måneder, 14 dage siden · Savanti
9Stærke start- og slutsætninger.
10 måneder, 10 dage siden · dino
13Portræt
1 år, 10 måneder siden · Morpho
22Bedste bog
1 år, 10 måneder siden · Anni Idorn
10Matador marathon
1 år, 10 måneder siden · dino
32Kætteri?
1 år, 11 måneder siden · Kåemer
27Er forfattere kloge?
2 år siden · DenFrieNukleoti...
024syv
2 år siden · Fink
25Fungerer oversættelser af store lit...
3 år siden · JamesLei
5Liv eller værk?
3 år siden · dino
19Derfor du ikke skal forsøge at bliv...
3 år siden · FlemmingHansen