Ordet er frit · KNÆKNINGER!

7 svar
Senest opdateret 6 år siden · 6 bruger(e) deltager
6 år siden

Mange folk får det ubehageligt når nogle folk knækker fingre.
vi knækker selv fingre og vi vil bare vide hvad i syntes om det og om i ved at det er en seriøs afhængighed.
vi vil også bare høre om der er nogle der er med på at starte et afvæningsanstalt. Vi ved godt at det lyder dumt, men det er altså et reelt problem.
<3

6 år siden
6 år siden

RiaEmma

Nåh hvad! Vi har hver vore laster og uvaner, og er de ikke værre end at knække fingre, så synes jeg vi kan leve med det. Og det er ikke alle der kan det. Jeg kan ikke.

Nå, men for nu at være mere seriøs, så er det vel selve det at det er en uvane som man gerne vil af med. Det kender vi vist alle. Jeg har ingen patentløsning, men jeg ved hvad jeg gør med mine egne uvaner, simpelthen at tage sig selv i det hver gang man er i gang og tvinge sig selv til at lade være, så svækkes vanen lidt efter lidt, og pludselig opdager man at man er holdt op. På den måde holdt jeg op med at bide negle. Men det kræver vedholdenhed.

Jeg studerede en gang hvad vaner egentlig var, og prøvede med at påføre mig selv en helt meningsløs vane. Jeg skulle hver gang jeg gik ud af en dør banke tre gange på dørkarmen. Det gjorde jeg så i en måned, og da var det næsten umuligt at holde op. Jeg kunne endda finde fornuftige grunde til at gøre det, men jeg kom da af med vanen.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Knække fingre? Sådan at leddene sige knæklyde?
Husk bare at der kan komme en dag, hvor man vil værdsætte at ens fingerled ikke gør ondt på grund af slid. Så - alt med måde.

6 år siden
6 år siden

Mange tak for svarene i har helt klart givet os nogle overvejelser.

6 år siden
6 år siden

Jeg har hørt, at det kan medføre slidgigt. I så tilfælde må det vel kunne siges, at man er kommet ærligt til sin slidgigt ;-)

Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Hej Johannes. Jeg kan godt forstå dig, men du må også se det fra min side af. Det er noget som jeg ikke kan lade være med og personligt er det rigtig træls at folk så bliver sure over en ting som vi faktisk prøver at rette op på. Men jeg er glad for at høre at det måske alligevel ikke giver slidgigt

6 år siden
6 år siden

Du kan lave en aftale med dig selv RieEmma, kun at knække fingre hver gang du på toilettet, så kommer der et andet mønster i vanen.
vh. Hanna Fink

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten KNÆKNINGER! er startet 04/11-2014 12:16 af RiaEmma og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
21 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
21 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 4 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
17 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
1 måned, 6 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 16 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 19 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 25 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 10 dage siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 13 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 14 dage siden · Morpheus

Ordet er frit

482Kontraster
21 timer siden · Aviaja
0Presse meddelser
1 måned, 6 dage siden · JesperSB
20Komplimenter
2 måneder, 18 dage siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
2 måneder, 29 dage siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 måneder, 12 dage siden · Engbo