Teknik og internet · USB

10 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

En ven har optaget en film, og har sendt mig den på et USB-stik. Jeg er elendigt teknisk funderet, men overførslen til min harddisk forløb legende let. Filmen er på 13 GB. Nu vil en anden ven gerne have en kopi af filmen, og jeg vil da overføre den til et nyt USB-stik på 32 GB, men får meddelelsen at "Filen er for stor til destinatonen". Det var pokkers. Der burde jo være rigeligt plads. Hvad så nu? Kan nogen forklare mig hvorfor? Og skal jeg virkelig ud og købe et større (og dyrere) USB-stik? Hjælp!

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Du kan prøve at kigge på USB-stikket, om der er nogle filer på det, der er så store, at der ikke er plads til filmen.

5 år siden
5 år siden

Hej Mons

Det er jo et nyt USB-stik lige fra butikken, og det var pakket så grundigt ind i plast, at det næsten ikke var til at åbne, så der kan vel næppe være noget på det i forvejen.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Nej, det må jeg give dig ret i, så jeg må også undre mig. Men prøv lige at tjekke for en sikkerheds skyld.

5 år siden
5 år siden

Ja, nu har jeg tjekket, og den siger: "Mappen er tom".

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Meget mærkeligt - hvis en, der er mere nørdet end mig, ser denne tråd, så giv endelig et tip.

5 år siden
5 år siden

Og nu har jeg lige tjekket filens størrelse: 11,0 GB (11.910.080 byte)

5 år siden
5 år siden

Du kan opfatte et USB stik som en disk, der bare kan flyttes.
Har du bare et lille kendskab til din stifinder, så kan du gå ind med usb stikket monteret og se hvor meget plads Windows mener der er, og hvor meget der er udnyttet.
Er der ikke 32 GB plads så kan du gå ned i butikken.
Så kan du vælge en mindre fil, og prøve at flytte den, og se om stikket i det hele taget kan modtage filer, kan det ikke det, så ned i butikken.

Så kan det være at der er noget på USBstikket, eller det har glemt sin formatering. Det kan stifinder menu egnskaber også fortælle dig. Det kan du så fjerne med stifinder.

Endelig:
Så kan filen være gået i stykker, og kan måske slet ikke flyttes, det kan du chekke ved at kopiere den til et andet sted på din harddisk. (og fjerne den igen, så den ikke bare fylder.

ok mine 5 cent... :-)

5 år siden
5 år siden

Grosvenor

Der er noget der. Det vil jeg undersøge.

Jeg er jo noget forvirret. Jeg har jo været inde i filens egenskaber, og den siger ganske normalt, at der er 11 GB, og desuden har jeg afspillet den flere gange uden at der har været noget i vejen.

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Ellers er der en ganske udmærket gruppe på Face book - fyldt med nørder. Computerhjælp (gratis) hedder den.
Der er ikke det problem, de ikke kan løse. Computerproblemer forstås :-)

5 år siden
5 år siden

Ejnar

Ja, det var da en idé. Men jeg har en kommerat som kommer en gang i løbet af ugen, og han har lidt bedre greb om tingene end jeg.

Kåemer

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten USB er startet 15/11-2014 08:09 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Teknik og internet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

41Statsborgerskab
21 minutter siden · dino
3132Dagens ord
6 timer, 7 minutter siden · Engbo
333Kontraster
9 timer, 27 minutter siden · Savanti
2Hærværk
19 timer siden · dino
26Ligheder
1 dag, 8 timer siden · Savanti
1Journaliststuderende på jagt efter ...
3 dage siden · Eddie
13Udslettelse af selvet
4 dage siden · Morpheus
40Forskningsprojekt om konflikt og ko...
4 dage siden · Morpheus
109Homofobi
4 dage siden · leviP
1Det sner på fyldepennen kan jeg se
4 dage siden · Engbo
14Entropi og evolution
5 dage siden · dino
20Det kimer nu til vinterfest
7 dage siden · dino
33Løsrivelse - af provinser og hele l...
12 dage siden · dino

Teknik og internet

11El-biler
14 dage siden · dino
6Er E-sport sport?
24 dage siden · dino
0Internet
2 måneder, 16 dage siden · Savanti
0Min pc nægter mig adgang til Facebo...
3 måneder, 16 dage siden · sofiesverden
1Super-søger søges
6 måneder, 3 dage siden · Kattegat