Ordet er frit · Censur på dagbøgerne

4 svar
Senest opdateret 6 år siden · 3 bruger(e) deltager
6 år siden

For en god ordens skyld. Dette er blot ment som en konstruktiv kritik og debatindlæg om hvor grænsen skal gå for hvad man må skrive på fyldepennen.

Jeg har skrevet dagbog her på fyldepennen et par uger nu og oplever, at det er svært at skrive noget på dagbogen, uden at blive censureret. (for en god ordens skyld: Jeg har læst reglerne)

Jeg bruger det meste af min fritid på frivillig arbejde. Jeg planlægger arrangementer og samler viden miljø mv. Når jeg skriver om hvad jeg laver og det der optager mig, bliver mine indlæg blokeret.

Jeg forstår godt, at dagbøgerne ikke skal ende som en reklamesøjle for forskellige bogprojekter og hjemmesider, men det bør da være muligt, at skrive om det man laver, uden risiko for at ens dagbog-indlæg bliver blokeret, så andre ikke kan læse det?

Jeg har ikke behov for at lave egentlig reklame for de projekter jeg arbejder på, men jeg vil på den anden side gerne skrive om det der optager mig og det er jo svært, hvis man hele tiden skal have i baghovedet, om det man skriver nu bliver blokeret.

Med venlig hilsen
Carsten

6 år siden
6 år siden

Når du nu har været så venlig både at skrive vores kontaktformular og her, så vælger jeg at give dig et svar her.

Retningslinjerne for brug af dagbøgerne har til formål at give en fornemmelse af hvad du bør skrive i dagbogen på Fyldepennen. Retningslinjerne kan naturligvis ikke liste alle de emner man ikke bør skrive om i dagbøgerne, men det burde være ret tydeligt at formålet med dagbøgerne at give en unik mulighed for at skrive om - DIG.

Generelt set skal dagbøgerne omhandle dit liv nu og her. Hvad har du foretaget dig? Hvordan gik din dag? Har du det godt?

Om du så kommer ind på at du har været til et møde, så bør hele indlægget jo selvfølgelig ikke primært handle om mødets indhold. Og med tanke på dit forrige indlæg som tydeligvis var en reklame for et møde/festival/Facebook med videre, som bestemt går ud over formålet med dagbøgerne, så kan det jo altså være svært for os at se om brugerne nu egentlig har forstået formålet med at kunne skrive i dagbog på Fyldepennen. Og sker det altså det at indlæg i dagbogen bliver deaktiveret. Og læser du retningslinjerne igennem igen, så er jeg sikker på at du nok godt kan fornemme at de indlæg ikke handler om dig.

Og så man huske på at man jo altså ikke er tvunget til at skrive dagbog på Fyldepennen.

6 år siden
6 år siden

Når du har oprettet denne debat, så ville det være oplagt at du prøvede at overholde retningslinjerne og holde debatten her! Og ikke i din dagbog, som du lige har gjort med et nyt debatindlæg der også.

6 år siden
6 år siden

Jeg synes jo også at det er mit liv nu og her, hvad har jeg foretager mig, hvordan min dag gik, hvordan jeg har det osv. jeg skriver om.

Når det meste af det man laver releterer sig til andre. Arrangementer jeg er med til at planlægge, informationer jeg arbejder på at udgive osv. er det svært at se hvor grænsen går. - Det er jo mit liv nu og her jeg skriver om.

Med venlig hilsen
Carsten

6 år siden
6 år siden

Jeg vil sige, at reglerne bliver indirekte reklame for andre steder, hvor man godt må fortælle om sit arbejde på den måde, som Carsten gerne vil.
Jeg er selv på et andet sted, som jeg naturligvis ikke skal reklamere for her. Jeg skal blot sige, at jeg mener, at jeg godt kan skrive og kunne have været en kapacitet for fyldepennen her. Sådan bliver det bare ikke...som man kan se, så er mine dagbøger meget uregelmæssige, og energien lægges på det andet sted.
Nu får jeg nok ikke succes på den måde, men hvis jeg fik, så er det ikke fyldepennen, der ville holde mig på fyldepennen. Det er nogle få gode profiler herinde. Hm, og hvad, hvis de en dag ikke er herinde mere???

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Censur på dagbøgerne er startet 16/12-2014 19:39 af Carsten Cederholm og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
22 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 6 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
17 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
1 måned, 7 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 16 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 19 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 25 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 11 dage siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 13 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 14 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 15 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 16 dage siden · Engbo

Ordet er frit

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
0Presse meddelser
1 måned, 7 dage siden · JesperSB
20Komplimenter
2 måneder, 18 dage siden · Prem