Ordet er frit · Vaerelse 606

2 svar
Senest opdateret 6 år siden · 2 bruger(e) deltager
6 år siden

Jeg ved, at temaet ikke helt har med litteratur at goere, men jeg tipper, at der er saa mange medie og design interesserede her, at de kan besvare sporgsmaalet:

Jeg hoerte engang i en radiomeddelelse i firserne, at det vaerelse paa Royal Hotel, Koebenhavn, som i dag er kendt som Vaerelse 606, var blevet opretholdt i den oprindelige stil - noejagtigt som Arne Jacobsen havde designet det, fordi det faktisk var blevet glemt. Angiveligt forekom vaerelset slet ikke i computeren og var derfor ikke blevet hverken udlejet eller moderniseret.

I dag kan man leje vaerelset. De har endda indrettet et mere i gammel stil - vaerelse 505. Og jeg finder ingen staeder nogen bekraeftelse af det med computerfejlen.

Spoergsmaalene er altsaa: Var det fundstaendig en avisand? Eller var det et publicity stunt? Eller findes der kilder, som bekraefter historien?

6 år siden
6 år siden

Er ikke helt sikker på hvad dit spørgsmål HELT præcis går ud på :) ..men måske er det her svaret ...værelse 606 eksisterer skam i bedste velgående stadig..og hedder stadig 606, er indrettet i oprindelig stil og kan skam stadig lejes :)

6 år siden
6 år siden

Egentlig burde det vaere klart - men jeg gentager de tre eneste saetninger med spoergsmaalstegn:

Stemmer radiomeddelelsen? Er den en avisand? Eller var meddelelsen en publicity stunt?

Angiveligt forekom vaerelset slet ikke i computeren og var derfor ikke blevet hverken udlejet eller moderniseret i den tid hotellet havde eksisteret.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Vaerelse 606 er startet 19/12-2014 14:10 af Lisa_F og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
21 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 10 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt