Skrivekonkurrencer · Konkurrence som springbræt til udgivelse

18 svar
Senest opdateret 6 år siden · 7 bruger(e) deltager
7 år siden

Kan se at flere efterlyser konkurrencer herinde, hvilket jeg godt kan forstå. Det er en super måde at udvikle sig på som forfatter.

Men der er OGSÅ en super fed måde at tvinge sig selv til at holde en deadline OG få sendt noget ind til forlagene. Jeg går ud fra, at der er mange herinde, der gerne vil udgives?

Jeg startede selv med at udgive en novelle inden jeg udgav min første roman, og derfor vil jeg da anbefale folk at deltage i den slags konkurrencer.

Der er blandt andet den her, som jeg lige faldt over på nettet.
http://www.forlage...et.dk/konkurrence

Ellers kan man blive medlem af forfatter deadlines på Facebook, der jævnligt poster de nyeste konkurrencer.

Og endelig plejer Bjarke Schjødt Larsen at havde en opdatering til konkurrencer på sin hjemmeside:
http://skrivekrampen.blogspot.dk/

7 år siden
7 år siden

Det er nemlig rigtigt. Deadlines er supermotiverende.:-) Nu har jeg fået udgivet tre noveller gennem tre forskellige "konkurrencer," så mangler vi bare romanen.

Tak for tippet om SILHUET, den havde jeg faktisk ikke set.

7 år siden
7 år siden

Der er også lige under overfladen, hvis man hellere vil skrive Science Fiktion!
Fristen er dog lidt kort PT. Tror den har kørt et stykke tid.
http://www.sciencefiction.dk/

Og din roman skal nok komme, Signe. HVIS du altså sender manuskripter til forlagene! Gør du det?

7 år siden
7 år siden

Jeg har et liggende hos et forlag lige nu og venter spændt.:-)

7 år siden
7 år siden

ET?
Det er slet ikke nok! Med den tid forlagene typisk bruger på at læse et manus kan man SAGTENS skrive en ny.
Når så man for et afslag, sender man det til et nyt forlag. Et debut manus FØR det bliver antaget.
Og på den tid kan du sagtens havde 3-4 nye manus klar der OGSÅ er sendt til et forlag.
I starten skal man dog nok sende det enkelte manus til et forlag ad gangen.

7 år siden
7 år siden

Øh ... har netop fået besked om at det er antaget og bliver udgivet ... Det var dog vildt.

Godt, du kan svinge pisken, Jacob. Jeg er skam i fuldt sving med det næste.:-)

7 år siden
7 år siden

SÅ FEDT!
Ja, det er HELT sikkert mit indlægs skyld.

Der kan I bare se alle sammen. Hvis I vil udgives skal I bare deltage i en konkurrence, OG snakke med mig herinde! (Det sidste er det vigtigste!!!)
(Jo, det kræver 3 udråbstegn :-D)

Men fortæl nu? Hvad har du skrevet? Og hvor bliver det udgivet?

7 år siden
7 år siden

Ja, snak med Jacob, resultaterne kommer omgående.

Det er godt nok kun en kortroman, men det tæller vel også? Min første soloudgivelse. Den bliver en del af Kandors Satan-serie, så begge krav er opfyldt, en 'konkurrence' og en sludder med dig. Vi må lige gøre det igen næste gang jeg sender et manus til et forlag, ikke? :-)

7 år siden
7 år siden

Jeg siger også "tillykke med udgivelserne", og pænt "tak" for linket til det nye forlag, Silhuet..

Jeg har nu ikke tænkt mig at deltage i konkurrencen, men jeg stod og manglede et forlag til min nye fantasy :o)

mvh. Benno

7 år siden
7 år siden

Tak, Benno. Er det Gertrudes Klokker eller noget helt nyt, du vil sende ind?

7 år siden
7 år siden

Hej Signe

Ja, det er Gerrtrudes Klokker i en ny udgave, hvor sproget er blevet grundigt omskrevet til let læseligt.

Har lige publiceret et par smagsprøver ;o)

mvh. Benno

7 år siden
7 år siden

Tillykke bondekonen med at dit manuskript er blevet godkendt :-) havde selv sendt et bidrag til satan kortromanen serien, men kom desvære ikke med.

Fint med en ny novelle konkurrence, men jeg har vist nok om ørene lige for tiden.

7 år siden
7 år siden

Stort tillykke, Signe! ;-)
Selv var jeg i gang med et bidrag, men blev ikke færdig.

Omkring konkurrencer har jeg det lidt blandet; de tager jo tid fra det man ellers er igang med - og når man er lidt af en snegl (som mig) er det ikke så godt. Jeg skriver heller ikke optimalt, når emnet er for bundet.

Vh. Pia

7 år siden
7 år siden

Tak Jette og Pia.

Ja, bøger tager jo tid at skrive og de her konkurrencer tager jo lidt fokus væk fra hjertebørnene - romanerne. Jeg er også en frygtelig snegl, så der må prioriteres. Men de er nu også meget sjove, hvis man finder et inspirerende emne.

7 år siden
7 år siden

Plejer altid at tænke: Varulve, vampyrer, ordsprog eller hvad det nu er, det kan jeg da ikke finde på noget til.

men efter et par dage, har jeg som regel fem ideer alligevel. Og efter en uge har jeg fem tusinde! Hvis bare jeg kunne skrive lige så hurtigt som jeg fik ideer :-D

7 år siden
7 år siden

Ja hvis bare man kunne, men mon ikke markedet ville drukne i bøger så? :-D

7 år siden
7 år siden

Ja, jeg vil da også lige ønske til lykke til Signe med udgivelsen :-)

Med konkurrencer har jeg det ligesom Pia, noget blandet, for jeg er også en snegl, og selv om jeg så godt kan synes adskillige flere konkurrencer lyder spændende, så får jeg aldrig helt gjort noget ved det, for som det også er blevet sagt her i tråden: det tager tid fra hjertebørnene.
De eneste konkurrencer jeg har deltaget i har været dem her på Pennen, og når jeg ser på mange af mine bidrag til dem, så vil jeg sige, at det har været mine ringeste noveller. Af den simple grund, at jeg er en snegl, der er for lidt tid til at gennemarbejde, det gælder både handling og det sproglige. Man skal lige have en historie med plot klar, så kommer den til at halte fordi tiden er knap. Så skal det redigeres, færre gange end andet jeg skriver med sproglig halten til resultat.
Jeg synes det er fint, at andre godt kan klare det med konkurrencer og at det for dem er en indgang til udgivelse - til lykke med det. Jeg har bare set i øjnene, at det ikke er vejen for mig.

7 år siden
7 år siden

Tak, Mons.

Jeg er som regel også helt blank, når jeg lige læser et konkurrenceoplæg, men hvis der er den der fornemmelse, så arbejder fantasien jo videre og der dukker som regel et par idéer op, men det er langt fra alle, der kan bruges til noget. En af de gange jeg sendte ind har det også været en gammel novelle, jeg finpudsede. Så var det jo nemt nok.:-)

7 år siden
6 år siden

Nu må jeg jo ikke reklamere her på fyldepennen, men hvis nogen har en science fiction roman i støbeskeen er der faktisk en romankonkurrence om en nyskrevet roman med deadline 1/5 2016. Bjarke Schjødt Larsen har en henvisning til den på sin blok.
For de af jer der har brug for en deadline, kan det være noget at styre efter. Der er tros alt stadig 10 måneder til deadline. :-)

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Konkurrence som springbræt til udgivelse er startet 06/02-2015 14:38 af Jacob k og er placeret under Skrivekonkurrencer.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

41Menneskerettighederne
1 time, 13 minutter siden · Stenfisker
4105Dagens ord
2 dage, 3 timer siden · Engbo
14Hvad inspirerer dig
3 dage siden · Ansu
11Hvordan skriver man en musical?
3 dage siden · Miss-Leth
1Datid og fortid
4 dage siden · Confucius
12Kunsten i fokus
7 dage siden · Ansu
152Hvad er du taknemmelig for i dag?
7 dage siden · Savanti
9Troen og kirken
14 dage siden · dino
3Gør ægte kærlighed blind?
15 dage siden · dino
504Kontraster
18 dage siden · Engbo
2Feedback søges til min novellepodca...
1 måned, 19 dage siden · Stenfisker
0Musik
1 måned, 22 dage siden · Savanti
0ups
1 måned, 26 dage siden · Savanti
0Musisk oplevelse
2 måneder, 4 dage siden · knudkp
0Dine øjne på Mona Lisa
2 måneder, 5 dage siden · MariaMolgaard
0En ulykke sker aldrig alene
2 måneder, 6 dage siden · MariaMolgaard
0HAR DU SET MÅNEN kl 17:30
2 måneder, 6 dage siden · MariaMolgaard
0Kan du anbefalde
2 måneder, 13 dage siden · MariaMolgaard
3Hvis du kunne vælge
2 måneder, 15 dage siden · Engbo
2Valg af forlag til digtsamling
2 måneder, 18 dage siden · Michael But
4Din søndag min søndag
2 måneder, 18 dage siden · AnnaPigen3
0Presse meddelse.?
2 måneder, 25 dage siden · JesperSB
94Ligheder
2 måneder, 27 dage siden · Savanti
0Alexander Woods musiker
3 måneder siden · MariaMolgaard
2Spiller i også online spil?
3 måneder, 3 dage siden · dino
8Hvordan har du det
3 måneder, 16 dage siden · Engbo

Skrivekonkurrencer

2Hvad med en skrivekonkurrence for f...
2 år siden · hermanøv
6Vind en forfatterkontrakt!
3 år siden · Crystal Butterf...
19Skrivekonkurrence sparringsgruppe s...
4 år siden · Babyangel85
3Hvad med en udfordring?
4 år siden · MIMIK
9Novellekonkurrence
5 år siden · Kåemer
7Det her er en stram deadline men ha...
5 år siden · Marie Alexander
2Ikke en konkurrence, men en ide til...
5 år siden · HanneR
12Politikkens romankonkurrence 2015
5 år siden · Miss-Leth
6Forfatter sammenkomst
5 år siden · Mons1957
0Novellekonkurrence
5 år siden · Jacob k
1February Fiction - skriv korte hist...
6 år siden · Mons1957
9Er det helt slut med skrivekonkurre...
6 år siden · Storyman
9100.000 kroner til den bedste flygt...
6 år siden · Anne Christine ...
18Konkurrence som springbræt til udgi...
6 år siden · CESkovgaard
1Poesi-masterclass m. Thomas Boberg
7 år siden · Mons1957
2debutantkonkurrence
7 år siden · Mons1957
3Den Store Novelledyst
7 år siden · Grosvenor
7kortroman med chance for udgivelse
7 år siden · Miss-Leth
5Forslag til Skrivekonkurrence
7 år siden · Storyman
10Robinsonkonkurrencen
7 år siden · Mons1957
0NaNoWriMo
7 år siden · Babyangel85
1Kandor lancere ny serie, denne gang...
7 år siden · Babyangel85
28Skrivekonkurrence Robinsonade - del...
8 år siden · dino