Hyggekrogen · Notesbøger

8 svar
Senest opdateret 5 år siden · 7 bruger(e) deltager
5 år siden

Jeg elsker simpelthen notesbøger! Elsker at købe dem og har efterhånden en alt for stor samling, men får dem aldrig rigtigt brugt på en hensigtsmæssig måde. Har nogle af jer gode forslag til hvordan man gør bedst brug af notesbøger og notestagning i hånden? Har I selv noget specielt forhold til notesbøger og brugen af dem?

5 år siden
5 år siden

Jeg har det som dig, ELSKER dem... ser jeg en (gerne de der med spiralryg) med en fed forside, kan jeg ikke lade være med at købe den :D

Har heller ikke helt fundet den bedste måde at bruge dem, men har da en der bliver brugt til alt omkring min skrivning; ideer, navne, universer osv osv.

5 år siden
5 år siden

Jeg forstår jer godt. De prisbillige, men nydelige kinabøger, hvor det ikke er en skriveblok, men en indbundet bog - de råber til en at man skal skrive en masse ting ind i dem.
Men jeg gør det aldrig.

5 år siden
5 år siden

#2 (dino): Jeg forstår jer godt. De prisbillige, men nydelige kinabøger, hvor det ikke er en skriveblok, men en indbundet bog - de råber til en at man skal skrive en masse ting ind i dem.
Men jeg gør det aldrig.

Nej, det er netop mit problem. De ligger bare rundt omkring og pynter - og jeg har det nu engang sådan at brugsgenstande er til for at blive brugt. Men købte faktisk en ny notesbog i dag (!) i Søstrene Greene (fanden tage det sted, det er et rent notesbogsmekka) og den er allerede taget godt i brug, så måske er jeg ikke helt tabt bag en vogn i den henseende.

5 år siden
5 år siden

Er der nogen, der har set de notesbøger i Bog&Idé, hvor omslagene er inspireret af Gutenbergs gamle tryk? De er simpelthen så smukke og jeg er i alvorlig fare for at udvikle en seriøs samlermani.

Meld dig til et skrivekursus og lav skriveøvelser i den, så bliver den hurtigt fyldt op. Tag den med i tasken, så den altid er ved hånden, når du kører i tog eller venter hos lægen. Man må løsrive sig lidt fra computeren, hvis man vil have nytte af en notesbog. Jeg synes selv, det er nyttigt indimellem at skrive i bogen først og senere skrive det ind på computeren, det er så en første gennemskrivning. Jeg skriver bedst i lang tid på computeren, men er ved at blive glad for notesbogen, når tiden er mere knap.

5 år siden
5 år siden

Må sige at jeg har tvunget mig selv til ikke at købe flere notebøger for jeg fik dem aldrig brugt, og det er begrænset med plads man har.
dem jeg så har bruger jeg til skole og dvs hobby / skrive ting.

men jeg har så fået en stor last der fra, jeg køber de her a5 blokke de har i biltema, når jeg sider ved computeren og lige har brug for at lave en note. (har fundet ud af, at det er meget handy for mit vedkommen)

5 år siden
5 år siden

Jeg køber altid rigtig mange notesbøger og får da også brugt dem. Jeg skaber universer til min bog jeg skriver på, og skriver side op og side ned. Forklarer, fortæller og lærer mine egne personer at kende. Skriver folks kommentarer ned om dem osv.

Derudover bruger jeg også notesbøger til dagbøger. Både almindelig dagbog, men også drømmedagbog. Så går jeg i kirke, det har jeg også en notesbog med til at skrive noter til prædikerne i.

Og skrapbøger også. Sætter billeder ind.

Jeg synes tit, at det handler om at "owne" den. Altså tag ejerskab på bogen. En notesbog kan være smuk i sig selv, men det er først når den er fyldt med ord og tegninger og billeder at jeg forelsker mig hundrede procent.!

5 år siden
5 år siden

Jeg har også altid holdt af notesbøger. Men jeg skriver aldrig i dem. De kragetæer jeg kan skrive med blyant eller kuglepen virker som hærværk imod det fine papir.
At nedskrive tanker med sådanne skriveredskaber er lidt som at lade en skildpadde beskrive slaget ved Borodino. Den kan slet ikke skrive hurtigt nok til at dokumentere noget som helst, og den vil frustreret give op efter få tegn.
At sænke sine tankers hastighed til håndens skrivetempo udholdes kun ganske kort.
Ikke at jeg normalt skriver hurtigere end andre; det er næppe tilflædet, men netop notesbogsituationen handler ofte om at sætte den forvirrede virkelighed i stå for at få den på print.

I vor tid kan mobiltelefonen agere som sekretær, da selv billige apparater har en diktafonteknik installeret. Så kunne man senere under rolige forhold få ordene skrevet ned, måske på pc'en.

Men jeg kan stå og dvæle ved Tigerbutikkens kinabøger og mærke lysten til at købe dem!
Jeg mærker også glæden ved at se en kalligrafere smukt. Men det tilhører en langsommere verden.

5 år siden
5 år siden

Jeg er desværre så uromantisk at jeg bruger Google Docs. Hader notesbøger :-)

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Notesbøger er startet 19/03-2015 11:47 af Syrene Hvid og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3568Dagens ord
2 timer, 26 minutter siden · Fink
0Hjælp søges til at finde fejl
4 timer, 18 minutter siden · olejensen
3Etik af begrænsninger for tekst
9 timer, 26 minutter siden · Prem
5skrive start hjælp
1 dag, 19 timer siden · JuliaS
2Hvad hedder det når
1 dag, 21 timer siden · Engbo
11Hvad hedder det modsatte