Læs min tekst - kritik søges · Viborg-skrivere?

13 svar
Senest opdateret 5 år siden · 3 bruger(e) deltager
5 år siden

Hej derude.

Jeg er fra Viborg området, er der mon flere herinde, der er det?

Jeg tænkte at vi måske kunne mødes ind i mellem og evt udveksle tekster og arbejde lidt sammen som en gruppe eller lignende? Måske bare mødes og tale om det at skrive eller løst og fast?

"Viborgense"
Sandie

5 år siden
5 år siden

Det var ellers et godt forslag, men tror måske flere benytter sig af stedet her, men hvis jeg havde boede i nærheden af Viborg, så havde jeg gerne vil mødes med dig ind i mellem, for det er rart at møde folk ansigt til ansigt, frem for at det går via nettet hele tiden...

5 år siden
5 år siden

Det kan faktisk være en god ide...
For nogle år siden hørte jeg tilfældigt om nogen der havde fundet hinanden via en gruppe på facebook, de havde aldrig mødt hinanden, de skrev en krimi sammen, først gang de mødte hinanden var omkring det tidspunkt hvor bogen skulle udgives...
De var omkring fire der var gået sammen, de skiftes til at skrive et stykke af historien, så sendte de det videre til den næsten, som så skrev et stykke og sendte den videre...
Alle læste hinandens tekst i historien...
Det er faktisk en god måde at gør det på, for man får måske noget med man ikke lige havde tænkt på, og man får måske nogle gode ideer ud fra hvad de andre har skrevet...

5 år siden
5 år siden

Tak fordi, du besvarede mit indlæg.
Jeg synes heller ikke lige det virker som om der er andre, der kunne tænkes at mødes. ;)

Skuldertrækkende
Sandie

5 år siden
5 år siden

Jeg fik en del ud af et samarbejde med to over et par måneder via gmail og google drive. Den ene boede på Sjælland den anden i Jylland. Den ene er fået en novelle udgivet og har en serie af bøger planlagt på samme forlag, første bog udgives til sommer.

Er bosiddende på Bornholm forresten.

Jeg kan kun sige at fast input fra en eller flere over en længere periode kan være meget givende. Fyldepennens kommentarer fra alle fra a til z er helt fine, men virkningen er bedre hvis kommentarerne kommer fra en kilde, der ser på hele værket samlet. Jeg kan forstå hvorfor digte fylder en del på fyldepennen i den forbindelse.

5 år siden
5 år siden

ja. du har ret.
Jeg vill også gerne dele mine tekster med andre, som kan læse hele værket, men kan ikke love samme energi tilbage, så derfor holder jeg mig tilbage... :-/

Måske jeg får bedre tid engang i frtemtiden.

Travl
Sandie

5 år siden
5 år siden

man er også nødt til at tage højde for, at den tekst man bytter med måske ikke fanger af den ene eller anden grund. Jeg var heldig tror jeg. Selvom begge hovedpersoner i de andres bøger var unge kvinder så fangede handlingen og jeg fik også en del ud af læsningen. Desværre var min oprindelige tekst (Science Fiction) ikke lige noget for de andre, men det fik mig til at skrive første halvdel af Mulberry-bogen, som de så gik i krig med indtil jeg fik brug for en pause. Jeg vil skyde på at jeg skrev et kapitel hver anden dag da jeg kørte for fuld udblæsning.

5 år siden
5 år siden

wau. Et kapitel hver anden dag... Pyh. Føler, at jeg aldrig bliver færdig med denne... :-(
Men kan ikke stoppe. Den lever i mig, og den må bare ud. Om jeg så er 60 år før det sker... :) Og om det så ender her på FP eller på et forlag... So be it.

Misundelig
Sandie

5 år siden
5 år siden

Ja men da jeg var i gang på fuld tryk drømte jeg sågar om scener i bogen, om og om igen, variationer af scener, replikker, andre vinkler og forfra igen. Det var som at sidde foran et biograflærred, som i A Clockwork Orange, mens jeg sov. Sommetider vågnede jeg op badet i sved...

Det var en hård omgang, men nu plager det persongalleri mig ikke mere, det er ude af systemet, fyret af. Nu er tempoet lidt lavere, jeg skriver om nye plageånder, men jeg vågner ikke om natten, emnet er heller ikke så...blodigt.

5 år siden
5 år siden

Ha ha ha... Simon...
Måske skal jeg ikke være så misundelig alligevel?

Selvglad
Sandie
(Hey, der fik ordet 'selvglad' lige en ny betydning i mit ordunivers!) ;-)

5 år siden
5 år siden

Jeg har en grusom fantasi, sommetider kan jeg beskrive det som jeg ser ud fra en humoristisk vinkel som i "Klosteret" men det er en forsvarsmekanisme, det religiøse vanvid i DEN fortælling bunder i historiske eksempler uden humor.

Vi har alle vores plageånder vil jeg tror, hvis ikke det er en fiktiv egoist med en køkkenkniv, så er det tvivlen uden fast form, der kommer snigende når vi skriver. Der er frygten, som tager fat i os når vi ser at modermærket er blevet større, det er vel det samme bare i grønt?

5 år siden
5 år siden

Aaeh...
Hvad???

Fattesvag
Sandie

5 år siden
5 år siden

Okay, der var vist for meget info i min bemærkning som kun findes i mit kranie - nevermind hæ-hæ:)

5 år siden
5 år siden

Ja.
Man skulle nok "have været der".

;)

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Viborg-skrivere? er startet 04/05-2015 08:36 af Sandie Bille Larsen (Madambond) og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

49Forbyde kritik?
40 minutter siden · Wernn
0Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
8 timer, 45 minutter siden · Filia
51Lykken
12 timer siden · Morpheus
3435Dagens ord
1 dag siden · Prem
185Den frie verdens leder
2 dage, 12 timer siden · Wernn
0Tips og tricks til skriveprocessen
4 dage siden · Morpheus
12Dagens anekdote
4 dage siden · Prem
0Soul & neosoul - musikinspiration
5 dage siden · Prem
54Ligheder
7 dage siden · Engbo
428Kontraster
7 dage siden · Engbo
2Det primitive holdbare.
7 dage siden · Prem
10Noget teknisk
10 dage siden · Kafkaesque
14Forstyrrende elementer i læsning
11 dage siden · maryanna
18Komplimenter
12 dage siden · Wernn
116Dagens Vits
12 dage siden · Savanti
122Virus
14 dage siden · dino
10Råd søges om tid til at skrive
14 dage siden · Prem
3Lidt snak om Fyldepennen
15 dage siden · Prem
0Kringsat
18 dage siden · Engbo

Læs min tekst - kritik søges

2Den statestik ... den statestik.
1 måned, 24 dage siden · knudkp
3Betalæser søges til første kapitel ...
2 måneder, 17 dage siden · vilværeforfatte...
3Læser & Kritik, søges!
5 måneder, 11 dage siden · Morpheus
1Skriveklub
5 måneder, 17 dage siden · Wernn
1Kvindelige betalæsere søges
10 måneder, 5 dage siden · dino
20Korrekturlæsning
1 år, 3 måneder siden · Filia
2GROFT
1 år, 4 måneder siden · knudkp
1Sparring på krimi-roman
1 år, 5 måneder siden · Emilsch
0Delta One Six Out (Kritik ønskes)
1 år, 6 måneder siden · Niels Peter
0Fast læser/kritiker på engelsk roma...
1 år, 6 måneder siden · Malle2684
0Betalæsning af et brev
1 år, 7 måneder siden · Spirit_Dreamkee...
2Beta-byttecentral
1 år, 7 måneder siden · PRESMA
0Jeg er god til at rette tekster.
1 år, 9 måneder siden · Mikkelræv
2Kan digte betalæses?
1 år, 9 måneder siden · dino
1Kommenter gerne min ene men lange l...
1 år, 9 måneder siden · NAHansen
3Betalæsere søges
1 år, 9 måneder siden · NAHansen
0Redigering
1 år, 9 måneder siden · Mitmit