Ordet er frit · Amazon Com eller uk

3 svar
Senest opdateret 6 år siden · 3 bruger(e) deltager
6 år siden

Hejsa

Jeg har kiggede lidt rundt på amazon.com / .uk

på .uk siden koster den bog jeg gerne vil havde som pbog omkring 115 kr. men vis jeg går på .com siden koster den kun 93 kr. kan jeg købe den over .com siden eller hvordan?

Og hvordan finder jeg ud af hvad portoen er? og om der bliver lagt danske takster på?

6 år siden
6 år siden

Forskellen på .uk og .com er, at det ene sendes fra Storbritannien, det andet fra USA. Den betydelige forskel dér er så, at der ikke er importgebyr eller told på ting der købes indenfor EU, men hvis der derimod købes for mere end 80 kr. fra et land udenfor EU vil der komme told og importbegyr. Så jeg tvivler stærkt på, at det kan betale sig at købe bogen på den amerikanske side. :-)

6 år siden
6 år siden
#2 Polo

Det kunne måske betale sig at kigge under de uafhængige sælgere, hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg har fundet meget så billigt, at det ofte nærmest bare er portoen, der skal betales. Sælgerne indkasserer pengene via Amazon, og de anmeldes flittigt af kunderne. Man kan også af kommentarer se, hvorfor de måske har givet en lav karakter til en sælger. Hvis en handlende er oppe på 95% tilfredse kunder, og der været et vist antal, gider jeg knap nok tjekke kundekommentarerne, så plejer jeg at kunne stole på sælgeren. Afsendes varen fra USA, bruger man ikke nødvendigvis luftpost, så det kan vare en måneds tid, før man modtager varen. Andre gange bruger sælgeren luftpost, for der er faktisk penge nok til det i det beløb, man betaler for porto, og så varer det bare en uges tid. Via Amazon har jeg opdaget bøger, jeg aldrig ville have kunnet ane eksistensen af, bøger jeg gerne ville genlæse, jeg har fundet film, jeg har drømt om at se (gense) siden min ungdom. Elsker Amazon, men håber at de får deres skatteforhold i orden.

6 år siden
6 år siden

tak for jeres svar :)

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Amazon Com eller uk er startet 06/05-2015 10:18 af Alicha Zandrassen (Alicha) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
22 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
22 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 5 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt