Gode råd fra læser til læser · Fordybelse

3 svar
Senest opdateret 4 år siden · 3 bruger(e) deltager
4 år siden

Det er ikke hver eneste dag jeg får skrevet på min tekst, da jeg så på to dage har fået skrevet godt 8 sider, var jeg faktisk på en måde stolt over at jeg havde skrevet så meget, men samtidig lidt skuffet over at der ikke er skrevet mere.
Jeg har brugt 6 timer på at skrive det, men jeg har så også kigget det igennem, rettet det lidt, men samtidig skrev jeg ikke hele tiden, da jeg ind imellem sad og tænkte på hvad jeg så skulle tilføre i det der allerede var skrevet, hvordan jeg skulle komme videre fra et punkt.
Der er de der stunder hvor jeg bare har gnisten, hvor det bare går afsted, hvor jeg hurtigt kan få skrevet en masse, men så er der de der stunder hvor jeg gerne vil skrive, men hvor jeg ikke ved, hvordan jeg skal skrive det.
Der hvor jeg ikke helt ved hvordan jeg skal skrive det, så går det langsommere, men der bliver da skrevet noget.
Så er der de gange hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive det, for jeg ved ikke om det hedder noget bestemt, så jeg prøver at få det skrevet, men samtidig hopper jeg let hen over det.
Jeg synes, at der på nogle punkter kan være svært at finde noget viden som man kan bruge, har fundet en masse om gerningsstedet, men mangler om hvordan man opklare tingene.
Er der nogen der ved om der nogen steder, hvor man kan læse om de ting som man bruger i den kriminale verden til at opklare mord?

4 år siden
4 år siden

Kære Jenny, tillykke med det du har skrevet - det skal du være stolt af.

Som Mikala skriver i en anden debat 'etiske overvejelser', så er også mit råd, at du bare skriver af karsken bælg og så når du er færdig, vender tilbage og foretager rettelser. Ikke at du ikke må rette undervejs, hvis du opdager noget fælt, eller vil tilføje i hændelsen; men normalt er det godt at få skrevet færdigt.

I en krimi skal man først og fremmest benytte sit eget sprog og handlingsmønster. Derpå tilføje facts der gør historien troværdig. Hvis du kender en politimand du har tillid til, så spørg ham/hende. Ligeledes omkring det en patolog ved noget om, gå til den, opsøg et sygehus med en patologisk afdeling, eller opsøg en studerende.

Når du bor i midthylland, så burde der være rig lejlighed til at finde Fyldepennere, du kan skrive lidt/meget sammen med. Du skal være udfarende, selv om det måske er mod din natur. Efterlys Fyldepennere her på sitet og se hvad der sker.

Bedste ønsker fra Robert

4 år siden
4 år siden

Når det er at jeg hopper frem og tilbage i teksten er det mere, fordi jeg kommer i tanke om noget der skal tilføres og hvis jeg ikke skriver det ind med det samme, så glemmer jeg det...

I forhold til politiarbejdet, har jeg faktisk fundet en hjemmeside der kan hjælpe mig en helt del, http://drabssag.el...k/dictionary/?id=
Jeg tror, at jeg kan få en masse godt ud af den, der er mange gode ting som man kan bruge når man skriver, så det virker som om man ved hvad man skriver om...

4 år siden
4 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Fordybelse er startet 15/05-2015 15:05 af Jenny Jessen (Fromme) og er placeret under Gode råd fra læser til læser.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3125Dagens ord
1 time, 34 minutter siden · Engbo
23Statsborgerskab
4 timer, 23 minutter siden · Nicolas Jessen
24Ligheder
10 timer, 17 minutter siden · Savanti
1Journaliststuderende på jagt efter ...
1 dag siden · Eddie
13Udslettelse af selvet
1 dag, 5 timer siden · Morpheus
40Forskningsprojekt om konflikt og ko...
1 dag, 6 timer siden · Morpheus
109Homofobi
1 dag, 14 timer siden · leviP
1Det sner på fyldepennen kan jeg se
2 dage, 2 timer siden · Engbo
327Kontraster
2 dage, 3 timer siden · Savanti
14Entropi og evolution
2 dage, 23 timer siden · dino
20Det kimer nu til vinterfest
5 dage siden · dino

Gode råd fra læser til læser

0Gode fonde til rejselitteratur
2 måneder, 6 dage siden · Rejseforfattere...
0Otiumstol - anbefalinger
5 måneder, 18 dage siden · Machula T.
0Anbefal et fælleskontor
8 måneder, 4 dage siden · sylvain_24
4Smag
1 år, 5 måneder siden · Stinapige
10Følgebrev?
1 år, 5 måneder siden · Stinapige
14Forfatterhøjskole - God ide eller s...
1 år, 9 måneder siden · JacobPatrickPou...
1Skrivekursus KBH
1 år, 9 måneder siden · Bondekonen
4Inspiration af regn
2 år siden · dino
2adressse
2 år siden · Kåemer
1Søvnproblemer
3 år siden · Kåemer
15Romanrædsel!
3 år siden · jespero