Hyggekrogen · Samlergen.

16 svar
Senest opdateret 6 år siden · 8 bruger(e) deltager
6 år siden

Har du som de fleste, noget du ikke kan komme uden om at købe på loppemarked, eller ander steder.
Sko, flødekander, værktøj, garn eller gavepapir der bare fylder op.
Jeg har det med at vaske pæne glas op i opvaskermaskinen og tænker dem kan jeg bruge til syltetøj.

6 år siden
6 år siden

Hjemmelavet syltetøj ...
Den er jeg med på!
Men loppemarkeder? Hmm. Jeg købte engang noget på sådan et. Et par meget billige sportssko. Helt nye. Men de var bestemt ikke pengene værd. (30 kr.)

Min kone har ytret ønske om at vi skal tage sådan et sted hen. Men jeg presser nu ikke meget på! :-)

6 år siden
6 år siden

Bøger ... :-)

6 år siden
6 år siden

Jeg har svært ved at modstå glas - både de fine vinglas og krukker til mad.

Dåsemad - som jeg dog ikke ville købe på et loppemarked.

mvh. Benno

6 år siden
6 år siden

Jeg har det svært med at komme forbi en forretning, der handler med sko :-)

Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

Musik og film.
Og nøøøj, hvor jeg stadig savner det nu hedengangne TP Musikmarked.

Mvh
Eddie

6 år siden
6 år siden

Hedengangen TP musikmarked ... Er det fordi folk henter musik på nettet?

6 år siden
6 år siden

Måske, Dino.
Jeg aner ikke hvorfor. Det ene øjeblik var der en TP i de fleste større sjællandske byer, og det næste stod jeg og hulkede foran et tomt butikslokale.
Der er vist nok stadig 2-3 butikker tilbage i Københavnsområdet, men en 170 kilometers køretur (tur-retur) tager ligesom det spontane ud af oplevelsen. Suk.

6 år siden
6 år siden

Jamen, så er der jo internettet. Kan det ikke levere varen?

Sandt at sige er det meget længe siden jeg sidst stod i en velassorteret musikbutik efter min smag.
Jeg kan bedst lide CD'er som jeg har købt. De giver mere ejerglæde end noget man streamer på tuben.

Men det er rart at gå lidt rundt og ose.

6 år siden
6 år siden

Jeg kan godt huske TP marked Eddie, der var en ved zoo i København, og en "tror jeg" i Købmagergade, det var et eldorado for mange. Nu kan du hente alt på nettet.
Blockboste, små trykkerier og fotohandlere er også forretninger der er på retur.

6 år siden
6 år siden

Jo, Dino. Selvfølgelig kan nettet levere, men nu er jeg typen der godt kan lide at FINDE ting. Altså jokke ind i en butik, kigge, bladre, finde noget og føle mig heldig over at finde det. Og det kan man ikke på nettet.
Jeg kan jo også bare gå ind i Fona og bestille det hjem jeg vil have, men igen: Hvad så med alt det jeg ikke VIDSTE at jeg gerne ville have? Og selv når jeg bestiller det hjem, er det bare ikke det samme.
Man får varen, men mangler glæden ved at finde den.

Fink, du har helt ret. Mange specialbutikker forsvinder nu. Det er rigtig, rigtig trist for dem som netop har interesse for det de handler med (og kan lide at finde det selv), men indrømmet: De kan jo ikke leve af at 10 % af deres oprindelige kundekreds stadig helst vil købe varen i butikken.

6 år siden
6 år siden

Samlergen, jo tak. Det må vist være det, der har skylden. Forleden dag poppede et tilbud på nogle bøger af en tysk forfatter, jeg har haft i kikkerten et stykke tid, op på facebook. Jeg synes ikke, jeg har nogen problemer med at finde ting/bøger, jeg ikke anede, jeg ville have, på nettet :-) og desuden er det svært at styre sig, når det er tyske priser, så der røg et par stykker mere i kurven og tænk, så havde jeg købt for så meget, at jeg måtte vælge en gave, hvilket også var en bog, så nu går jeg og venter på en pakke med fem bøger.

Igår var jeg så til ComicCon og tænk, der stod Tellerup og havde tilbud på tre bøger for 200,-. Der stod Eddies bog, som jeg også har haft i kikkerten længe ... Så nu står jeg og skal mase otte nye bøger ind i en allerede overfyldt bogreol. Suk.

6 år siden
6 år siden

Jeg elsker loppemarkeder. Men jeg er faktisk ikke god til at købe noget der. Som regel er det min mand og børn der kommer hjem med ting og sager, men hvis der er en bod med sten, krystaller eller fosiler så skal jeg da lige kigge, for tænk nu hvis de havde noget som jeg ikke har der hjemme i forvejen. Det kan jeg ikke have siddende på mig :-D dog skal man være lidt forsigtig med fosiler, da de kan være falske. Så det er med at holde øjnene åbne.

6 år siden
6 år siden

Opskrifter på kager, middagsretter er lige det jeg har fundet som bare fylder op, men i dag er nettet fyldt med gode ideer så gamle opskrifter på papir er yt. De opskrifter man ikke kan undværes sætter jeg på min pc.
Nåja man bliver aldrig for gammel til at lærer noget nyt. God dag Hanna Fink

6 år siden
6 år siden

Jeg samler hverken på kuglepenne eller elefanter.

Men på egne oplæg til noveller og romaner, og disse er en stor belastning, da mine skriveevner egentlig sluttede for 5-10 år siden, nogle endda så gamle at computerordene ikke kan oversættes af nye versioner.

Men min koncentrationsevne er forduftet, sammen med følgerne af en arbejdsskade ... og man skal vistnok leve i Amerika, for at få erstattet forfatterevnetab.

Bedste hilsener fra Robert

6 år siden
6 år siden

Det er et spørgsmål om træning af hjernen Robert.
Hjernen er som en muskel siger de kloge hvis ikke man bruger den, visner den.
Social kontakt er det bedste, der er samtalerne den bedste træning. Bare klø på Robert, vh. Hanna Fink

6 år siden
6 år siden

Kontakt til andre er noget af det bedste man kan gøre for sig selv.
(Selv er jeg nok isolator typen.)
Liv med andre giver liv i en selv.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Samlergen. er startet 30/05-2015 12:51 af Hanna Fink (Fink) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4001Dagens ord
7 timer, 23 minutter siden · Engbo
21Lykke
1 dag, 7 timer siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 7 timer siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
2 dage, 14 timer siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
7 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
7 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
8 dage siden · Mons1957
0Internationalt
21 dage siden · Savanti
492Kontraster
21 dage siden · Engbo
0Søger læsere!
1 måned, 5 dage siden · turkdaddy
9Transgender